• Bappen

Vi som gör äd 2018!

Hej!

Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som gör äd 2018!
  • smurfen 11
    kolabönan73 skrev 2018-07-18 19:37:00 följande:

Idag har vi varit på ultraljud!
    Fostret är 7,3 mm och hjärtat tickade fint! Vecka 6 plus fyra enligt mätningen Skrattande

Gott å höra:) grattis till en milstolpe!
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-07-18 19:50:51 följande:
    Det handlar i vissa fall om fel på embryot, men långt ifrån alltid. Kan finnas fel som de inte konstaterat än också ! Sen finns det också fall där det finns flera fel samtidigt tex dåliga ägg, blocjerade äggledare, dnafel etc

Många gånger handlar det också om fel i livmodern tex infektioner i livmodern eller död vävnad, polyper etc i livmodern som orsakar minus och missfall, (sånt fixar isåfall ivfSerum).
    Jag vet, därför skrev jag ju som jag gjorde...pluggar medicin så jag vet.
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-07-19 14:07:07 följande:

Jag vet, därför skrev jag ju som jag gjorde...pluggar medicin så jag vet.

De flesta inom svenska vården skyller enbart på dåliga ägg/dåliga embryon och det är verkligen inte sant. Jag har ägnat 5 år att studera fertilitetsproblem och immunologiproblem så jag kan detta !
  • Flowerpower
    kolabönan73 skrev 2018-07-18 19:37:00 följande:

Idag har vi varit på ultraljud!
    Fostret är 7,3 mm och hjärtat tickade fint! Vecka 6 plus fyra enligt mätningen Skrattande

Vad härligt, grattis!!! Hjärta
  • Flowerpower

Jag var på ultraljud imorse och såg ett fint tickande hjärta Hjärta vilken känsla och vilken lättnad! Enligt mättning så är jag i V 8 +4. Men det kommer bekräftas vid UL i v12. 

• Flowerpower

Jag var på ultraljud imorse och såg ett fint tickande hjärta Hjärta vilken känsla och vilken lättnad! Enligt mättning så är jag i V 8 +4. Men det kommer bekräftas vid UL i v12. 

• UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-07-23 12:38:17 följande:

Jag var på ultraljud imorse och såg ett fint tickande hjärta  vilken känsla och vilken lättnad! Enligt mättning så är jag i V 8 +4. Men det kommer bekräftas vid UL i v12. 

Grattis till vul med foster med tickande hjärta ! Då är det bara att kontakta MVC för inskrivning !

Om man vill göra NIPT så kan man göra det från v.10.

Kub v.12-13 (blodprov veckan innan för kub).
  • Lovsan
    Flowerpower skrev 2018-07-23 12:38:17 följande:

Jag var på ultraljud imorse och såg ett fint tickande hjärta  vilken känsla och vilken lättnad! Enligt mättning så är jag i V 8 +4. Men det kommer bekräftas vid UL i v12. 

Grattis till hjärtslag!! Härliga nyheter! :)

Vi var på ett till vul för en vecka sedan, i v 9+4, den lilla mådde bra och allt såg bra ut. Vi blev erbjudna detta extra vul för att lugna nerverna, väldigt gulligt av dem tycker jag.. Vi fick se den lilla röra på sig, den ?sprätte? till och viftade på sina små armar. Kändes helt fantastiskt! Nu har jag börjat trappa ner på medicinerna och mår väldigt bra för tillfället, inte lika trött, akut hungrig eller så mkt växtvärk i magen längre. Nästa gång blir det KUB men då kommer jag vara i v 12+6, om drygt två veckor..

Har även fått reda på att vår donator är i yngre 20-årsåldern vilket känns bra sett till risker för kromosomavvikelser.
  • Linsi

En liten uppdatering...

Ett tickande hjärta på vul imorse och mätningen visade 11,9mm. Läkaren sa vecka 7+0 men det är svårt att avgöra exakt så tidigt...

Nu ska jag verkligen njuta av mina sista semesterveckor.

Ha det bra och ta hand om er i värmen!

• smurfen 11
    Linsi skrev 2018-07-31 11:57:30 följande:

En liten uppdatering...

Ett tickande hjärta på vul imorse och mätningen visade 11,9mm. Läkaren sa vecka 7+0 men det är svårt att avgöra exakt så tidigt...

Nu ska jag verkligen njuta av mina sista semesterveckor.

Ha det bra och ta hand om er i värmen!

Härligt att höra:) 

Mm man får verkligen ta hand om sig i värmen, man avlider ju nästan:/ skit att det inte kommer regn. Ta hand om dig själv:)
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!