• Galet lurad

Bedragen

Varnar er alla redan nu för lång text.

Jag träffade min förra sambo via en gemensam vän för två år sedan. Allt flöt på bra, givetvis med mindre "bråk" ibland som i alla förhållanden men inte så att vi skrikit på varandra. Efter ett och ett halvt år så flyttar vi ihop. Köper en fantastisk bostad och det mesta av möblerna nytt. Livet känns jäkligt bra. Jag har tidigare fått en ny tjänst och hon likaså.

I våra jobb så krävdes en del resor. Hon var borta några dagar varje vecka och jag en hel vecka med några månaders mellanrum. Detta var för mig helt okej och för henne med. Däremot så när hon fick sin tjänst så pratade hon gott om en kollega. Inte på den nivån att jag var orolig eftersom det lät som att han var omogen (40 bast). Vi runt 30.

Månaderna gick och det var slut på resorna. I denna vevan var det dags för företagsfest med hotell och paket för hennes del. Jag hade märkt att de hade börjat sms:a privat och jag ska inte gå in på detaljer men jag blev fundersam och ställde vanliga frågor om vem han var. Hon visste inte mycket sa hon men ändå hade de rest i yrket en längre tid. Hon var på festen och jag fick inget svar på ett god natt-sms förrän på förmiddagen dagen efter.

Vi var sen båda hemma och jag märkte att hon vinklade mobilen när jag var nära, ljudet avstängt, notiser avstängt så hon klickade upp sin mobil hela tiden för att se om där var något.

Jag tog upp frågan med henne, ingen anklagelse utan bara oro. Det var absolut inget och hon var förstående. Dock flera timmar senare går hon åt mig och hur jag är som person och vad jag gjort mindre bra som sambo och att hon vill kunna skriva till honom eftersom de har bra kontakt.

Veckan går och jag märker att det fortsätter med konstigt beteende, långa toalettbesök, en del övertid på jobb, mobilen etc.

Jag tar upp det igen och jag blir attackerad för det är han som skriver till henne. Redan här borde jag lämna? För hon väljer att svara och tycka det är okej och bryr sig inte om mig. Vi sover inte i samma rum den natten.

Vi går nu runt med viss spänning i luften men känns ändå okej. Kanske hade jag fel? Hon ska träffa en väninna några dagar senare och det är dusch och fix som aldrig förr. Jag får en klump i magen. Tre timmar är hon iväg och beter sig väldigt märkligt när hon kommer hem. Slänger sig i sängen och ska sova men bara stirrar. Jag säger inget.

Dagarna går och till slut blir jag varse om att de sexmailat och bokat in en träff när hon meddelat mig att hon ska göra annat. Jag ställer frågor. Hon ljuger. Relationen är över och bostaden såld. Jag har fått skit kastad på mig, fortfarande inget erkännande även om jag vet mer än hon tror. Hon har ljugit för vänner eftersom jag hör hur hennes historia går isär, antagligen inför hennes familj också. Vi har noll kontakt.

Det är väldigt kort av allt som varit. Hade jag gått in mer på detaljer om allt och vardagen där jag blev rejält lurad hade ni blivit konfunderade.

Ska sägas att jag är den snälla typen, lite försiktig men kan säga ifrån när jag anser att jag har rätt till det. Jag är den som klandrar mig själv givetvis även om jag innerst inne vet att detta är inte okej oavsett vad.

Jag har blivit bedragen tidigare. Hon har haft det i familjen och varit strängt emot det så hon var den jag litade på.

Dumt nog går jag nu och undrar hur hon mår, vad hon gör om dagarna (även om jag inser att hon träffar honom), om hon släppt mig redan efter några veckor osv.

Jag vill inte ha tillbaka henne men det hade varit skönt med bekräftelsen att hon ångrar sig, kommit till insikt, kanske mår lite uselt av detta och framförallt tänker på mig.

Vad tror ni? Jag har aldrig varit den otrogna så jag vet inte hur tankarna går.

Men för mig förstår jag inte hur man kan putta ut några års minnen och förhållande och bara gå vidare. Ska också sägas att jag inte vet när allt började. Detta kan ha startat tidigare under resorna. Det kan ha varit hon som tagit första steget etc.

Men livet känns piss helt enkelt.

• Svar på tråden Bedragen
  • Anonym (Tjej)

Hur länge sedan tog det slut? Hon kommer nog ångra sig och tänka på dig men det kan ta tis. Just nu förtränger hon nog bara och är lättad att hon slipper smyga. Samvetet och ev ånger kommer ikapp.

• Galet lurad

Tack för ditt svar!

Drygt två månader har gått.

Kommer ta en evighet att gå vidare. Dels för sveket man återigen utsatts för och dels för att man trodde på framtiden med denna människan. Men har insett att man blev utnyttjad å det grövsta den sista tiden i förhållandet och när konfrontationen kom så var det tack och hej. Har man då gjort så lite intryck under åren att det är så lätt? Kanske om man har någon annan att gå till?

Men något inom mig har dött. Igen. Det tog tid att bygga upp tilliten för en ny människa och nu undrar jag om det inte är kört på riktigt för framtida förhållanden. Funderar på att vara ensam livet ut.

Ljög lite tidigare, ibland vill jag givetvis ha tillbaka henne men det är ju för förhållandet vi faktiskt hade tidigare. Detta kom som en blixt från klar himmel när det väl började.

• Anonym (Caroline)

Det finns tyvärr idioter och låga människor till allt!! Man får bara hoppas att man inte stöter på dom och det är inte det lättaste..... Jag har också råkat ut för detta och min historia skiljer sig inte mycket från din och man kan alltid göra saker annorlunda och i vissa fall bättre men det rättfärdigar aldrig otrohet!!! Man för en dialog om något är fel och är man så jävla feg som människa så gör man slut innan något händer. Nen det var hon också uppenbarligen för feg för!

Min sambo drog sin vals efter att jag undrat vid vissa tidpunkter under två månader jag märkte att något inte stod rätt till. Det var först vid bevis som han vände och gick...! Fegt! Uselt! Pinsamt! Lågt! Äckligt!

Gå med rak rygg och högt huvud. Hon får sitta och må dåligt framöver för sitt handlande. För jag tror det kommer ifatt även henne som den fega person hon är.

• Anonym (mmm)

Men vad ska du med "bekräftelse" till? Du skriver du inte vill ha tillbaka henne -  nå, så släpp det. 

• Galet lurad

Vi båda kommer från en liten stad i Blekinge och trots det kände vi inte till varandra. Efter två år så är det så mycket runtomkring att man inte vill stå ensam med "skammen". Därav bekräftelsebehovet och lite rättvisa. Våra vägar kommer ju tyvärr korsas igen vare sig vi (jag) vill det eller ej.

• Anonym (Sad)

Hur reagerade hon när du ställde henne mot vägen, ångrade sig hon?
    Vet dina/era vänner hur hon har betett sig?
    Om hon vill komma tillbaks, vad gör du?

• Anonym (vuxnare)

Du måste ha förstått direkt att den där manlige kollegan var intresserad av henne. Varför skulle han annars sms:a med henne på sin fritid? Män gör ju inte så bara för att vara "kompis". 
    Så redan där borde du ha sagt tvärstopp!! 

• Pope Joan II
    Galet lurad skrev 2018-02-13 22:21:12 följande:

Vi båda kommer från en liten stad i Blekinge och trots det kände vi inte till varandra. Efter två år så är det så mycket runtomkring att man inte vill stå ensam med "skammen". Därav bekräftelsebehovet och lite rättvisa. Våra vägar kommer ju tyvärr korsas igen vare sig vi (jag) vill det eller ej.

Jag hade kunnat bo i en nya med två invånare (nej, inte egentligen, jag gillar bara storstäder men principen är densamma) och inte skämts ett dugg. Det är hon som ska skämmas. 
  • Pope Joan II
    Pope Joan II skrev 2018-02-14 09:44:04 följande:
    Jag hade kunnat bo i en nya med två invånare (nej, inte egentligen, jag gillar bara storstäder men principen är densamma) och inte skämts ett dugg. Det är hon som ska skämmas. 
    I en by! I en by. Inte i en nya. 
  • Galet lurad
    Anonym (Sad) skrev 2018-02-14 09:11:26 följande:

Hur reagerade hon när du ställde henne mot vägen, ångrade sig hon?

Vet dina/era vänner hur hon har betett sig?

Om hon vill komma tillbaks, vad gör du?

Hon kände inte till mailandet och slog ifrån sig allt. Sa att vi inte kunde fortsätta och sen var det inte mer med det. Känns klassiskt på något vis. Jag har bara berättat det för två vänner. Av hennes vänner vet jag inte mer än att hennes historia går isär. Är inte ute efter att berätta för dom eller försöka förstöra för henne. Det får hon ta itu med själv som den vuxna människa hon är.

Vet faktiskt inte hur jag hade reagerat. Det hade nog krävts ett långt samtal och mer därtill och sedan ta ställning. Bostaden är såld så det är inte så troligt och hon är väldigt bestämd i allt hon gör så det kommer inte hända. Sen säger ju många, en gång otrogen - alltid otrogen. Men lyssna kan man alltid göra.
Svar på tråden Bedragen