Galet lurad skrev 2018-03-04 08:08:21 följande:
Jag vet och jag försöker men det är det här med att ha blivit så lurad och lämnad med alla funderingar. Från ingenstans. Två år av ens liv har ju nu varit en lögn och ett hån.
Du har helt rätt, jag är glad att det hände innan barn till exempel. Men man undrar om det var något i detta man gjorde som sen utvecklades till vad hon gjorde.
En av få vänner jag berättat för har sagt åt mig att jag talar rent för gott om henne förutom det hon gjort och att hon inte är värd det. Jag hoppas det släpper.
Du ska verkligen INTE tänka att du var skuld till det hon gjorde. Du vet ju nu att hon uppenbarligen har brister, de hade hon innan ni möttes också. De dök inte bara upp som en överraskning för att just ni två var tillsammans.
Och egentligen, om jag ska vara lite hård, vad är det för funderingar du nu har kvar (efter allt ältande

) . Du VET fakta - saker hon gjort och sagt som sårat dig. Du behöver inte veta mer egentligen, eller hur?
Sätt dig ner, gör en "ful"lista med allt taskigt hon gjort. Sätt den på toadörren så du ser den varje gång du ska in där, så blir du nog "avprogrammerad" snart. Sen gör du en önskelista för framtiden - vad du vill med ditt liv, några olika mål och så försöker du fokusera på den listan innan du somnar så att du inte ligger och tänker på henne.