• Galet lurad

Bedragen

Varnar er alla redan nu för lång text.

Jag träffade min förra sambo via en gemensam vän för två år sedan. Allt flöt på bra, givetvis med mindre "bråk" ibland som i alla förhållanden men inte så att vi skrikit på varandra. Efter ett och ett halvt år så flyttar vi ihop. Köper en fantastisk bostad och det mesta av möblerna nytt. Livet känns jäkligt bra. Jag har tidigare fått en ny tjänst och hon likaså.

I våra jobb så krävdes en del resor. Hon var borta några dagar varje vecka och jag en hel vecka med några månaders mellanrum. Detta var för mig helt okej och för henne med. Däremot så när hon fick sin tjänst så pratade hon gott om en kollega. Inte på den nivån att jag var orolig eftersom det lät som att han var omogen (40 bast). Vi runt 30.

Månaderna gick och det var slut på resorna. I denna vevan var det dags för företagsfest med hotell och paket för hennes del. Jag hade märkt att de hade börjat sms:a privat och jag ska inte gå in på detaljer men jag blev fundersam och ställde vanliga frågor om vem han var. Hon visste inte mycket sa hon men ändå hade de rest i yrket en längre tid. Hon var på festen och jag fick inget svar på ett god natt-sms förrän på förmiddagen dagen efter.

Vi var sen båda hemma och jag märkte att hon vinklade mobilen när jag var nära, ljudet avstängt, notiser avstängt så hon klickade upp sin mobil hela tiden för att se om där var något.

Jag tog upp frågan med henne, ingen anklagelse utan bara oro. Det var absolut inget och hon var förstående. Dock flera timmar senare går hon åt mig och hur jag är som person och vad jag gjort mindre bra som sambo och att hon vill kunna skriva till honom eftersom de har bra kontakt.

Veckan går och jag märker att det fortsätter med konstigt beteende, långa toalettbesök, en del övertid på jobb, mobilen etc.

Jag tar upp det igen och jag blir attackerad för det är han som skriver till henne. Redan här borde jag lämna? För hon väljer att svara och tycka det är okej och bryr sig inte om mig. Vi sover inte i samma rum den natten.

Vi går nu runt med viss spänning i luften men känns ändå okej. Kanske hade jag fel? Hon ska träffa en väninna några dagar senare och det är dusch och fix som aldrig förr. Jag får en klump i magen. Tre timmar är hon iväg och beter sig väldigt märkligt när hon kommer hem. Slänger sig i sängen och ska sova men bara stirrar. Jag säger inget.

Dagarna går och till slut blir jag varse om att de sexmailat och bokat in en träff när hon meddelat mig att hon ska göra annat. Jag ställer frågor. Hon ljuger. Relationen är över och bostaden såld. Jag har fått skit kastad på mig, fortfarande inget erkännande även om jag vet mer än hon tror. Hon har ljugit för vänner eftersom jag hör hur hennes historia går isär, antagligen inför hennes familj också. Vi har noll kontakt.

Det är väldigt kort av allt som varit. Hade jag gått in mer på detaljer om allt och vardagen där jag blev rejält lurad hade ni blivit konfunderade.

Ska sägas att jag är den snälla typen, lite försiktig men kan säga ifrån när jag anser att jag har rätt till det. Jag är den som klandrar mig själv givetvis även om jag innerst inne vet att detta är inte okej oavsett vad.

Jag har blivit bedragen tidigare. Hon har haft det i familjen och varit strängt emot det så hon var den jag litade på.

Dumt nog går jag nu och undrar hur hon mår, vad hon gör om dagarna (även om jag inser att hon träffar honom), om hon släppt mig redan efter några veckor osv.

Jag vill inte ha tillbaka henne men det hade varit skönt med bekräftelsen att hon ångrar sig, kommit till insikt, kanske mår lite uselt av detta och framförallt tänker på mig.

Vad tror ni? Jag har aldrig varit den otrogna så jag vet inte hur tankarna går.

Men för mig förstår jag inte hur man kan putta ut några års minnen och förhållande och bara gå vidare. Ska också sägas att jag inte vet när allt började. Detta kan ha startat tidigare under resorna. Det kan ha varit hon som tagit första steget etc.

Men livet känns piss helt enkelt.

• Svar på tråden Bedragen
  • Anonym40
    Galet lurad skrev 2018-02-26 19:21:49 följande:

Musten ja! Minst sagt. Vissa dagar tillbringas enbart i sängen. Det kommer tas kontakt med psykolog men inte just nu. Jag orkar inte helt enkelt.

För mig kändes det som att jag gav mycket. Hon också givetvis. Men jag värdesatte allt. Om det var att gå en promenad eller en fika någonstans så var det lika viktigt som att resa ihop. Till och med handla mat tillsammans var stort för mig. För henne var det bara något som skulle finnas med. Inget konstigt. Hon var bara i det har jag insett nu.

Jag såg en relation, en framtid och att varje dag betydde något. Även om det blev slentrian ibland. Hennes tålamod visslade dock om annat.

Anonym40/

Får jag fråga dig hur det gått till och vart allt står idag?

• Anonym40

Det du beskriver är din sorg över hur det vart, självklart är separationer oavsett upplösning en stor sorg för båda!

Vissa visar sina känslor, bearbetar osv andra flyr sina känslor och stänger inne! Man kanske sysselsätter sig hela tiden så man slipper känna efter!

Sen kan du ju vända på steken, om du nu hade varit otrogen och lämnat en bra och snäll person som du visste satt och var ledsen! Skulle du kunna släppa det helt känslomässigt även om du var med en ny partner!

Knappast många som klarar! Empati lösa personer och då pratar vi diagnos! En del klarar kanske stänga av det tillviss del genom strategier dom haft hela livet! Men som jag sagt det kommer tillbaka i någonform!

Dessutom alla som har barn, blir barnen en känsloutlösare vilket man vill eller inte! Ångest osv kommer när man tänker på att man löste upp sitt förhållande genom otrohet och skuld blir gentemot barnen! Kanske inte först då man bara ser till sina egna behov men sen när allt lagt sig!

Det finns oftast när man levt ihop länge en fortsättning

På något sätt,,,mycket sällan otrohets affärer funkar och blir en sund o bra relation!

Däremot ökar oddsen för en bättre o längre relation om man känner personen innan otroheten blir av men sällan funkar det inte livet ut heller!

Utav den enkla anledningen att problemen du lämnat din relation av handlar bara om dig själv och så

Länge du inte jobbar med dig själv finns dom ju kvar och kommer upp för eller senare!

Sen beror det på vad du bär på för problem,, men denna svårighet att kunna kommunicera vad man känner och tycker i en relation är något som ställer till det i nästa relation! Det är ett ganska stort jobb för individen och många trösklar ska övervinnas!

• Galet lurad
    Anonym40 skrev 2018-02-28 21:15:10 följande:

Det du beskriver är din sorg över hur det vart, självklart är separationer oavsett upplösning en stor sorg för båda!

Vissa visar sina känslor, bearbetar osv andra flyr sina känslor och stänger inne! Man kanske sysselsätter sig hela tiden så man slipper känna efter!

Sen kan du ju vända på steken, om du nu hade varit otrogen och lämnat en bra och snäll person som du visste satt och var ledsen! Skulle du kunna släppa det helt känslomässigt även om du var med en ny partner!

Knappast många som klarar! Empati lösa personer och då pratar vi diagnos! En del klarar kanske stänga av det tillviss del genom strategier dom haft hela livet! Men som jag sagt det kommer tillbaka i någonform!

Dessutom alla som har barn, blir barnen en känsloutlösare vilket man vill eller inte! Ångest osv kommer när man tänker på att man löste upp sitt förhållande genom otrohet och skuld blir gentemot barnen! Kanske inte först då man bara ser till sina egna behov men sen när allt lagt sig!

Det finns oftast när man levt ihop länge en fortsättning

På något sätt,,,mycket sällan otrohets affärer funkar och blir en sund o bra relation!

Däremot ökar oddsen för en bättre o längre relation om man känner personen innan otroheten blir av men sällan funkar det inte livet ut heller!

Utav den enkla anledningen att problemen du lämnat din relation av handlar bara om dig själv och så

Länge du inte jobbar med dig själv finns dom ju kvar och kommer upp för eller senare!

Sen beror det på vad du bär på för problem,, men denna svårighet att kunna kommunicera vad man känner och tycker i en relation är något som ställer till det i nästa relation! Det är ett ganska stort jobb för individen och många trösklar ska övervinnas!

Det är en stor sorg ja. Även om jag kan vända på en del nu och se det med andra ögon. Att jag är bättre än såhär men att två år skulle vara så lätt för henne att göra sig av med så fort något annat dök upp och så principfast hon har varit gentemot allt som hon själv har framkallat i denna röran. Och tyvärr har jag fått bilden av att hon inte mår så dåligt över mig.

Jag bearbetar. Det är fredag och jag är själv med mina tankar. Likadant blir det till nästa gång jag orkar ta mig till jobbet och i det så finns det så mycket platser och saker som påminner om henne. Ska inte gå in på varför.

Jag har försökt vända på det. Kan dock inte se mig som den som gör något sånt här men jag hade mått riktigt risigt. Hade fått avsmak för den tredje parten tror jag.

Jag tänker att hon blockerar mycket. Har den andra att tänka på. Hon ser nog på mig i negativt perspektiv och är glad att hon gjorde detta. Missräkningen var ju att jag kom på henne.

Tänker också att hon uppenbarligen inte kommunicerade med mig men nu plötsligt med den nya så gör hon det. Vet inte varför jag tror det men precis som att hon tagit lärdom av vårt förhållande.

Som du märker så är det mycket spekulationer och ofta tankarna på det absolut värsta. Hoppas det släpper snart. Återigen tack för alla svar - till alla. Det är en stor hjälp i detta.
  • Anonym40

Jag förstår hur du känner, och det är naturligt och sunt och ta det tid du behöver för att bearbeta detta, men försök att inte älta! Ta proffs hjälp om du behöver!

Ta lärdom,,,eller nu kan hon helt plötsligt prata med den nya! Det tror du ja!!!!!

Lärdom kanske några procent (av vad?),,men man lär sig inget genom att fly sina problem!

Hon har sina kommunikations problem såklart kvar, innestänger saker som senare kommer upp i dåligt mående o beslut! Hon stänger fortfarande in känslor!!, nu är allt glatt o trevligt!! Men när nyförälskelsen om man nu kan få det med en jobbar kompis har lagt sig kommer saker tillbaka!

En människa som löser saker på detta sätt har svårt att bygga upp en sund o lång relation!

Dessutom har du bara sett en liten del av hennes problem!

• Anonym (Caroline)
    Galet lurad skrev 2018-03-02 19:50:22 följande:

Det är en stor sorg ja. Även om jag kan vända på en del nu och se det med andra ögon. Att jag är bättre än såhär men att två år skulle vara så lätt för henne att göra sig av med så fort något annat dök upp och så principfast hon har varit gentemot allt som hon själv har framkallat i denna röran. Och tyvärr har jag fått bilden av att hon inte mår så dåligt över mig.

Jag bearbetar. Det är fredag och jag är själv med mina tankar. Likadant blir det till nästa gång jag orkar ta mig till jobbet och i det så finns det så mycket platser och saker som påminner om henne. Ska inte gå in på varför.

Jag har försökt vända på det. Kan dock inte se mig som den som gör något sånt här men jag hade mått riktigt risigt. Hade fått avsmak för den tredje parten tror jag.

Jag tänker att hon blockerar mycket. Har den andra att tänka på. Hon ser nog på mig i negativt perspektiv och är glad att hon gjorde detta. Missräkningen var ju att jag kom på henne.

Tänker också att hon uppenbarligen inte kommunicerade med mig men nu plötsligt med den nya så gör hon det. Vet inte varför jag tror det men precis som att hon tagit lärdom av vårt förhållande.

Som du märker så är det mycket spekulationer och ofta tankarna på det absolut värsta. Hoppas det släpper snart. Återigen tack för alla svar - till alla. Det är en stor hjälp i detta.

Usch.... jag känner igen mig så väl i allt och tror andra som blivit bedragna gör det också.... hoppas idioten till kollega leker med henne eller att båda får sig en knäpp längre fram som ställer till det. Karma kanske???? Eller att hsn i det privata är en riktig nolla för det är man när man är eb tredje part och vet om det!!!!

Nu känner inte jag henne men ni kanske har gjort saker oxh varit på platser som glr att hon också kommer påminnas. Hon har ju ändp valt stt flytts ihop med dig sp något måste hon ju bara känna!!!!

Och jsg hoppas inte att en framtida kvinna i ditt liv drabbas över vad hon har åstadkommit.... det finns bra och vettiga kvinnor där ute äveb om det är svårt att förstå. Hon är bara en liten människa av så, så många!!!!

En okänslig frågs kanske men du skreb stt bostaden blev såld. Blev det en ekonomisk smäll också???? Du behövet inte svara om du inte vill....
  • Galet lurad
    Anonym40 skrev 2018-03-03 07:47:53 följande:

Jag förstår hur du känner, och det är naturligt och sunt och ta det tid du behöver för att bearbeta detta, men försök att inte älta! Ta proffs hjälp om du behöver!

Ta lärdom,,,eller nu kan hon helt plötsligt prata med den nya! Det tror du ja!!!!!

Lärdom kanske några procent (av vad?),,men man lär sig inget genom att fly sina problem!

Hon har sina kommunikations problem såklart kvar, innestänger saker som senare kommer upp i dåligt mående o beslut! Hon stänger fortfarande in känslor!!, nu är allt glatt o trevligt!! Men när nyförälskelsen om man nu kan få det med en jobbar kompis har lagt sig kommer saker tillbaka!

En människa som löser saker på detta sätt har svårt att bygga upp en sund o lång relation!

Dessutom har du bara sett en liten del av hennes problem!

Tyvärr så ältar jag rent för mycket. Tänker det värsta hela tiden. Lite som att jag måste bryta ner mig själv.

"Man vet inte vad man har förrän man förlorat det" är ju något jag önskar hade kommit ifatt henne nu. Det har dock snart gått tre månader... Och det känns så orättvist att mitt liv stannat upp i helt fel ålder bara för att en tredje part dök upp från ingenstans när det var dags att byta tjänst.

Detta VAR kvinnan jag ville gifta mig med och skaffa barn med. Känns som att hela min framtid rubbats.

Hon kommer göra allt detta med någon annan och vara än mer lycklig.

Jag fick veta att hon sagt saker om mig till kollegan. Saker han sen utnyttjat vid kontakt och pikat henne. Just att jag är snäll och försiktig och har mina intressen. Därför känns det som att han vet vad han ska göra men det är också en fasad som inte borde hålla?

Men snart tre månader.. Det brukar väl vara den tiden man vet om man ska fortsätta eller ej. Och då kände de varandra sedan innan i och med jobb.

Det är söndag morgon och min helg har bestått av ingenting medan hon antagligen vaknat upp bredvid honom och det känns inget vidare...
  • Anonym (mmm)

TS, varför kan du inte se det dåliga? Du verkar bara längta efter det som var bra, men som du ju nu VET inte räckte, därför är det inte ni. Det hon gjorde och verkar vara kapabel till, det hade ju du verkligen inte velat ha med in i ett familjeliv, eller hur? 

• Galet lurad
    Anonym (Caroline) skrev 2018-03-03 16:59:45 följande:

Usch.... jag känner igen mig så väl i allt och tror andra som blivit bedragna gör det också.... hoppas idioten till kollega leker med henne eller att båda får sig en knäpp längre fram som ställer till det. Karma kanske???? Eller att hsn i det privata är en riktig nolla för det är man när man är eb tredje part och vet om det!!!!

Nu känner inte jag henne men ni kanske har gjort saker oxh varit på platser som glr att hon också kommer påminnas. Hon har ju ändp valt stt flytts ihop med dig sp något måste hon ju bara känna!!!!

Och jsg hoppas inte att en framtida kvinna i ditt liv drabbas över vad hon har åstadkommit.... det finns bra och vettiga kvinnor där ute äveb om det är svårt att förstå. Hon är bara en liten människa av så, så många!!!!

En okänslig frågs kanske men du skreb stt bostaden blev såld. Blev det en ekonomisk smäll också???? Du behövet inte svara om du inte vill....

Jag har slutat tro på karma eftersom jag borde ha ett enormt pluskonto just nu. Men återigen, leker han så ställer det till det på jobb så jag tror de är fullt seriösa med varandra.

Hon kanske påminns lite men som jag skrivit tidigare så trycker hon bort det och om hon har en annan att luta sig emot så tänker hon inte så.

Svårt att säga, innan jag träffade henne så var tilliten till folk noll. Vår gemensamma vän sa dock väldigt goda ord om henne som JAG nu idag har fått ta stryk av. Så jag vet inte hur det blir framöver. Känns som att jag vill leva själv faktiskt. Ska också sägas att hon undrade om jag var seriös när vi träffats ett tag och hade levt mitt ungkarlsliv... Känns ju sådär idag när det inte gällde henne.

Vi gick minus en hel del. Det var ju inte länge vi bodde ihop. Jag brydde mig inte om det, det är bara pengar. Men det var en fantastisk bostad och att få göra det med henne betydde mer. När otroheten uppdagades så var jag hård med att nu säljer vi direkt. Ingen väntan.
  • Galet lurad
    Anonym (mmm) skrev 2018-03-04 08:00:57 följande:

TS, varför kan du inte se det dåliga? Du verkar bara längta efter det som var bra, men som du ju nu VET inte räckte, därför är det inte ni. Det hon gjorde och verkar vara kapabel till, det hade ju du verkligen inte velat ha med in i ett familjeliv, eller hur? 

Jag vet och jag försöker men det är det här med att ha blivit så lurad och lämnad med alla funderingar. Från ingenstans. Två år av ens liv har ju nu varit en lögn och ett hån.

Du har helt rätt, jag är glad att det hände innan barn till exempel. Men man undrar om det var något i detta man gjorde som sen utvecklades till vad hon gjorde.

En av få vänner jag berättat för har sagt åt mig att jag talar rent för gott om henne förutom det hon gjort och att hon inte är värd det. Jag hoppas det släpper.
  • Anonym (mmm)
    Galet lurad skrev 2018-03-04 08:08:21 följande:
    Jag vet och jag försöker men det är det här med att ha blivit så lurad och lämnad med alla funderingar. Från ingenstans. Två år av ens liv har ju nu varit en lögn och ett hån.

Du har helt rätt, jag är glad att det hände innan barn till exempel. Men man undrar om det var något i detta man gjorde som sen utvecklades till vad hon gjorde.

En av få vänner jag berättat för har sagt åt mig att jag talar rent för gott om henne förutom det hon gjort och att hon inte är värd det. Jag hoppas det släpper.
    Du ska verkligen INTE tänka att du var skuld till det hon gjorde. Du vet ju nu att hon uppenbarligen har brister, de hade hon innan ni möttes också. De dök inte bara upp som en överraskning för att just ni två var tillsammans. 

Och egentligen, om jag ska vara lite hård, vad är det för funderingar du nu har kvar (efter allt ältande Flört ) . Du VET fakta - saker hon gjort och sagt som sårat dig. Du behöver inte veta mer egentligen, eller hur?

Sätt dig ner, gör en "ful"lista med allt taskigt hon gjort. Sätt den på toadörren så du ser den varje gång du ska in där, så blir du nog "avprogrammerad" snart. Sen gör du en önskelista för framtiden - vad du vill med ditt liv, några olika mål och så försöker du fokusera på den listan innan du somnar så att du inte ligger och tänker på henne. 
Svar på tråden Bedragen