• Galet lurad

Bedragen

Varnar er alla redan nu för lång text.

Jag träffade min förra sambo via en gemensam vän för två år sedan. Allt flöt på bra, givetvis med mindre "bråk" ibland som i alla förhållanden men inte så att vi skrikit på varandra. Efter ett och ett halvt år så flyttar vi ihop. Köper en fantastisk bostad och det mesta av möblerna nytt. Livet känns jäkligt bra. Jag har tidigare fått en ny tjänst och hon likaså.

I våra jobb så krävdes en del resor. Hon var borta några dagar varje vecka och jag en hel vecka med några månaders mellanrum. Detta var för mig helt okej och för henne med. Däremot så när hon fick sin tjänst så pratade hon gott om en kollega. Inte på den nivån att jag var orolig eftersom det lät som att han var omogen (40 bast). Vi runt 30.

Månaderna gick och det var slut på resorna. I denna vevan var det dags för företagsfest med hotell och paket för hennes del. Jag hade märkt att de hade börjat sms:a privat och jag ska inte gå in på detaljer men jag blev fundersam och ställde vanliga frågor om vem han var. Hon visste inte mycket sa hon men ändå hade de rest i yrket en längre tid. Hon var på festen och jag fick inget svar på ett god natt-sms förrän på förmiddagen dagen efter.

Vi var sen båda hemma och jag märkte att hon vinklade mobilen när jag var nära, ljudet avstängt, notiser avstängt så hon klickade upp sin mobil hela tiden för att se om där var något.

Jag tog upp frågan med henne, ingen anklagelse utan bara oro. Det var absolut inget och hon var förstående. Dock flera timmar senare går hon åt mig och hur jag är som person och vad jag gjort mindre bra som sambo och att hon vill kunna skriva till honom eftersom de har bra kontakt.

Veckan går och jag märker att det fortsätter med konstigt beteende, långa toalettbesök, en del övertid på jobb, mobilen etc.

Jag tar upp det igen och jag blir attackerad för det är han som skriver till henne. Redan här borde jag lämna? För hon väljer att svara och tycka det är okej och bryr sig inte om mig. Vi sover inte i samma rum den natten.

Vi går nu runt med viss spänning i luften men känns ändå okej. Kanske hade jag fel? Hon ska träffa en väninna några dagar senare och det är dusch och fix som aldrig förr. Jag får en klump i magen. Tre timmar är hon iväg och beter sig väldigt märkligt när hon kommer hem. Slänger sig i sängen och ska sova men bara stirrar. Jag säger inget.

Dagarna går och till slut blir jag varse om att de sexmailat och bokat in en träff när hon meddelat mig att hon ska göra annat. Jag ställer frågor. Hon ljuger. Relationen är över och bostaden såld. Jag har fått skit kastad på mig, fortfarande inget erkännande även om jag vet mer än hon tror. Hon har ljugit för vänner eftersom jag hör hur hennes historia går isär, antagligen inför hennes familj också. Vi har noll kontakt.

Det är väldigt kort av allt som varit. Hade jag gått in mer på detaljer om allt och vardagen där jag blev rejält lurad hade ni blivit konfunderade.

Ska sägas att jag är den snälla typen, lite försiktig men kan säga ifrån när jag anser att jag har rätt till det. Jag är den som klandrar mig själv givetvis även om jag innerst inne vet att detta är inte okej oavsett vad.

Jag har blivit bedragen tidigare. Hon har haft det i familjen och varit strängt emot det så hon var den jag litade på.

Dumt nog går jag nu och undrar hur hon mår, vad hon gör om dagarna (även om jag inser att hon träffar honom), om hon släppt mig redan efter några veckor osv.

Jag vill inte ha tillbaka henne men det hade varit skönt med bekräftelsen att hon ångrar sig, kommit till insikt, kanske mår lite uselt av detta och framförallt tänker på mig.

Vad tror ni? Jag har aldrig varit den otrogna så jag vet inte hur tankarna går.

Men för mig förstår jag inte hur man kan putta ut några års minnen och förhållande och bara gå vidare. Ska också sägas att jag inte vet när allt började. Detta kan ha startat tidigare under resorna. Det kan ha varit hon som tagit första steget etc.

Men livet känns piss helt enkelt.

• Svar på tråden Bedragen
  • Galet lurad
    Anonym (Robert) skrev 2018-03-22 00:35:11 följande:

Funkar bra med barnet men är såklart tufft, man förlorar inte bara den man älskar, man förlorar även halva tiden med sitt barn.

Jo att bli ersatt är inte så roligt, dög man inte, vad gjorde man för fel är tankar som dyker upp.

Men som sagt, det är svårt att konkurrera med en ny förälskelse.

Man måste dock tänka på att alla förr eller senare får problem i sina förhållanden, om hon inte hade lämnat dig nu hade hon förmodligen gjort det senare.

Vill man verkligen vara med en sån person?

Var glad att ni inte han skaffa barn, det hade gjort processen ännu tuffare.

Skönt att höra. Det är ju faktiskt det viktigaste.

Ja det är tankar hela tiden. Åren var inte tillräckligt så fort något nytt dök upp. Allt man gjort känns ju i onödan.

Det finns de tankarna men även idiotiska sätt att se på det som "om jag hade" och så vidare. Tyvärr.

Men det är också tufft att personen man varit så nära och även sett som sin bästa vän nu är totalt olik det man lärt känna. Bara hoppas att gräset inte är grönare på andra sidan men det är väl det. All jämförelse och så vidare...

Jag är glad för det men jag var så inställd på barn snart och det var hon också. Åren går dessutom. Nu ska man ta sig i kragen och gå vidare och sen ska man börja om igen...
  • Anonym (Robert)
    Galet lurad skrev 2018-03-22 05:07:44 följande:

Skönt att höra. Det är ju faktiskt det viktigaste.

Ja det är tankar hela tiden. Åren var inte tillräckligt så fort något nytt dök upp. Allt man gjort känns ju i onödan.

Det finns de tankarna men även idiotiska sätt att se på det som "om jag hade" och så vidare. Tyvärr.

Men det är också tufft att personen man varit så nära och även sett som sin bästa vän nu är totalt olik det man lärt känna. Bara hoppas att gräset inte är grönare på andra sidan men det är väl det. All jämförelse och så vidare...

Jag är glad för det men jag var så inställd på barn snart och det var hon också. Åren går dessutom. Nu ska man ta sig i kragen och gå vidare och sen ska man börja om igen...

Jo det är tufft när man i princip inte existerar längre, ingen ånger, inga skuldkänslor utan man är bara någon gammal bekant som dom i princip inte vill ha kontakt med.
  • Galet lurad
    Anonym (Robert) skrev 2018-03-24 11:01:48 följande:

Jo det är tufft när man i princip inte existerar längre, ingen ånger, inga skuldkänslor utan man är bara någon gammal bekant som dom i princip inte vill ha kontakt med.

Ja verkligen och all ångest som kommer för att man inte dög, hur ofta hände det, när började det, varför började det, varför var man inte värd att diskutera med eller ens sanningen för den delen, tankar på att den tredje parten på så kort tid helt enkelt är bättre än det vi under längre tid byggt upp och hade att se framemot, att de gör alla saker vi gjorde, att de planerar framtid nu, att han får komma nära henne och inte jag även om jag inte vill det nu i efterhand och så vidare och så vidare...

Tänk all planering bakom ryggen, allt som sagts däremellan. Den tredje känner inte mig men vet antagligen en hel del om mig. Hennes liv fortsätter och mitt står still, man är utbytt.

Tankarna är värst men det är skönt att komma igång med terapi. Det behövs verkligen!
  • Anonym (Caroline)
    Galet lurad skrev 2018-03-25 09:06:39 följande:

Ja verkligen och all ångest som kommer för att man inte dög, hur ofta hände det, när började det, varför började det, varför var man inte värd att diskutera med eller ens sanningen för den delen, tankar på att den tredje parten på så kort tid helt enkelt är bättre än det vi under längre tid byggt upp och hade att se framemot, att de gör alla saker vi gjorde, att de planerar framtid nu, att han får komma nära henne och inte jag även om jag inte vill det nu i efterhand och så vidare och så vidare...

Tänk all planering bakom ryggen, allt som sagts däremellan. Den tredje känner inte mig men vet antagligen en hel del om mig. Hennes liv fortsätter och mitt står still, man är utbytt.

Tankarna är värst men det är skönt att komma igång med terapi. Det behövs verkligen!

Försök bortse från dom tankarna!!!! Tänk att du fannd nära inpå och att idioten är din efteråkare. Han respekterade inte att ni nysd köpt bostad och hade förhållande och en historia!!!!! Var glad för nästa som kommer in i ditt liv och sörj inte tjejen som missbrukade ditt förtroende...... lättare sagt än gjort för en utomstående ja..... du kommer gå stärkt ur detta medan hon lever kvar i sitt spel. Värdelöst för dom med all smuts. De kan ju knappadt lits på varandra!!!!

Ville framförallt önska dig en glad påsk och hoppas du har drt bra!!!!!! =) trots omständigheterna....
  • Anonym (Caroline)

var ett tag sedan nu!!! Hur går det för dig???? har fu kommit en bit på väg??? Har ni någon komtakt ni??

• Galet lurad

Tack! Det går bättre nu än tidigare. Klart det är jobbigt och kommer följa mig resten av livet men kan nog hitta sätt att hantera och bearbeta. Det är upp och ned. Läser en del andra trådar både här och på andra forum som till viss del hjälper i och med att den andra storyn är inte den andra lik. Det ska nog gå detta.

• Anonym (God)

Du verkar Genuint godhjärtad. Jag tycker du verkar jätte mysig, ett riktigt kap! Strunt i henne det är hennes förlust. Finns många andra som skulle uppskatta dig!

• Anonym (Cherry)

Hej TS. Läste din tråd nu och undrar nu när du skriver att det känns bättre: har du några råd hur man tar sig ur den deppigaste tiden? Lämnade en 6årig relation för en månad sedan, en relation kantad av div otroheter från hans sida.

Skulle va fint att få lite råd. Upplever att det nästan är tuffare nu än i början, tänker på exet konstant.

• Galet lurad
    Anonym (God) skrev 2018-05-02 21:32:40 följande:

Du verkar Genuint godhjärtad. Jag tycker du verkar jätte mysig, ett riktigt kap! Strunt i henne det är hennes förlust. Finns många andra som skulle uppskatta dig!

Tack för de fina orden!

Jag hoppas på det samtidigt som jag bara vill vara ensam ett tag nu. Måste kunna släppa detta någorlunda först.
  • Galet lurad
    Anonym (Cherry) skrev 2018-05-02 22:51:38 följande:

Hej TS. Läste din tråd nu och undrar nu när du skriver att det känns bättre: har du några råd hur man tar sig ur den deppigaste tiden? Lämnade en 6årig relation för en månad sedan, en relation kantad av div otroheter från hans sida.

Skulle va fint att få lite råd. Upplever att det nästan är tuffare nu än i början, tänker på exet konstant.

Hej!

Tråkigt att höra. Jag vet inte om du läst tips från andra här i tråden men det har hjälpt mig mycket. Det är tidigt än, både för mig och dig.

Jag försöker vara aktiv så mycket jag kan så jag har annat i tankarna. Sen så pratar jag väldigt mycket med vänner och även hos psykolog vilket ger mig en annan syn på allt.

Tänker också på mitt ex konstant och lär göra ett bra tag till. Tyvärr är det sista tiden som kommer upp och inte så mycket om det vi hade innan. Det betyder liksom inget eller ses med någon direkt glädje. Vi bor i en liten stad men än har jag haft turen att slippa se henne igen.

Försöker också se det som att de kan ha varandra, gärna livet ut. Storyn är smutsig och det är bara att gratulera. Synd jag inte fick veta direkt bara så jag fick göra mitt eget val.

Har ni barn ihop? Ålder?
  • Anonym (Caroline)

skömt att höra!!!! Det värsta tynar bort med tiden...... försök njut av sommaren. håller med dig att de förtjänar varandra. hoppas andra ser falskheten i det också. när otrphet drabbade mig drog min partner pp sig en offerkofta, det gjorde att jag stod där som en idiot trots allt som hade drabbat mig. tänker också på det från och till trots att det gått en tid nu. Man ärras och kommer alltid finnas kvar...... man får omge sig av goda människor och tänka på sig själv!!!!! tänk om de som bedrog förstod vad de gör med en person!!!!!

• Anonym (Caroline)

inget nytt??? vill veta hur det går för dig!!!! :)

• Galet lurad

Inget nytt direkt. Det är som tidigare. Väldigt mycket upp och ner. Vissa dagar känns det som att detta nog ska bli riktigt bra men vissa dagar är det sängen direkt efter jobb. Midsommar var jobbigt och ensamt även om jag aldrig haft ett behov av att fira det. Jag är intresserad av fotboll men inte ens VM och Sveriges framgångar gör mig sådär riktigt glad.

Terapeuten har sagt att sånt här tar tid (över ett år och kanske längre än så) och jag låter det ta tid. Har världens tålamod. Men otrohet sätter sig något så fruktansvärt. Jag har ju varit förälskad och levt med en person som jag idag inte vet vem det är. Det sårar enormt.

Vad gäller henne så är hon inne i hans familj redan har jag hört. Har sporadisk kontakt med en av hennes närmaste vänner som sagt att hon varit tydlig med vem hon stöttar i detta. Jag har varit tydlig med att jag inte vill vara någon anledning till att folk börjar bråka men min förra sambo vet inte om vår kontakt. I övrigt vill jag inte veta mer om henne och det respekteras. Sen förstår jag att saker kommer slinka fram ändå men det är ungefär så det ser ut.

Tack för din omtanke!

• Anonym (Caroline)

skönt att höra att hennes vän ändå fattat och står på din sida även om de är vänner!!!!!!!!!!! undrar om ditt ex ens själv fattade vad tusan hon höll på med och har förstört??????? måste ju vara superjobbigt för alla andra också att veta allt detta....... först ni i några år och plötsligt ska hon synas med en ny karl. Och hur tänker han????? ni hade ju dessutom precis flyttat ihop!!!! Snacka om att förstöra. inte bara för dig utan även för henne men det fattar hon väl inte!!!!!! sjuka människor

• Galet lurad

Han ger jag inte mycket för. Inte henne heller men henne har jag levt med och gått i godan tro att allt var bra fram till att jag märkte av kontakten och sedan allt smygande. Vart det kom ifrån helt plötsligt har jag grubblat över många gånger eftersom vi hade alla planer för framtiden.

Men jag antar att det är så det är i de flesta otrohetsaffärer. Lite karma nu snart hade ju inte varit fel. Någon knäpp på näsan bara räcker gott och väl.

• Anonym (Caroline)

Han är ett svin ich att hon faller för det är bara pinsamt!!!!!! hon är också ett svin för den delen.........

karma kommer på något sätt, det lovar jag. tror döremot inte du får veta det i vilken form det nu kommer!!!!!!

hoppas kollegor och vänner bara vänder ryggen till.... misstänker att det pratas bakom ryggen redan angående allt... .. hans tidigare flickvänner kan skatta sig lyckliga över att ha kommit därifrån. minst sagt!!!!!!

• Cherryy

Hej igen, tack för dina råd. Nu tre månader senare mår även jag bättre och har själv skapat mig min egna ?rehabplan?, som jag kallar den. Skönt att höra att du mår bättre, men precis som du skriver kommer det dagar när allt känns piss och man bara saknar. Då får man läsa den där listan med alla negativa aspekter av personen och påminna sig själv om varför det sket sig.

Det jag försöker tänka är positivt med att exet redan dejtar/gått in i en ny relation är att personen bara kör på i samma hjulspår, vilket sannolikt kommer göra att det slutar i en lika smutsig historia som relationen startade i.

Plus karman. Karma bara måste finnas.

Det som hjälpt mig mest är att totalblocka exet från alla sociala medier, ta bort/lagra bort alla kort/minnen och säga till nära och kära att om de hör ngt från/om exet vill jag inte att de berättar det för mig.

Är snart 31 år, inga barn.

• Galet lurad
    Cherryy skrev 2018-07-03 22:51:25 följande:

Hej igen, tack för dina råd. Nu tre månader senare mår även jag bättre och har själv skapat mig min egna ?rehabplan?, som jag kallar den. Skönt att höra att du mår bättre, men precis som du skriver kommer det dagar när allt känns piss och man bara saknar. Då får man läsa den där listan med alla negativa aspekter av personen och påminna sig själv om varför det sket sig.

Det jag försöker tänka är positivt med att exet redan dejtar/gått in i en ny relation är att personen bara kör på i samma hjulspår, vilket sannolikt kommer göra att det slutar i en lika smutsig historia som relationen startade i.

Plus karman. Karma bara måste finnas.

Det som hjälpt mig mest är att totalblocka exet från alla sociala medier, ta bort/lagra bort alla kort/minnen och säga till nära och kära att om de hör ngt från/om exet vill jag inte att de berättar det för mig.

Är snart 31 år, inga barn.

Finns du kvar?
    Och isåfall, hur har det gått för dig?

• Anonym (Hej)
    Galet lurad skrev 2023-04-27 20:04:39 följande:

Finns du kvar?
    Och isåfall, hur har det gått för dig?

Hej!

Hur gick det för dig? Hur mår du idag?
    Jag har varit precis med om samma sak ungefär.. fast vi hade varit ihop i 15 år och hon gick till killen jag inte skulle vara orolig för sekunden vi flyttade isär.

2 månader nu så det är väldigt färskt och ångest konstant. 
    Man hinner bygga upp rätt mycket tillit på 15 år.

Allt utsuddat över en natt.

Svar på tråden Bedragen