• T90

Missfall första graviditeten

Någon som upplevt missfall första graviditeten? Och haft det svårt/oro kring att bli gravid igen?

Jag och min sambo, nu 28 respektive 25 år, började försöka få ett första barn januari -17 och blev gravida augusti -17. Kontrollbehov och oro ledde till att vi bokade in privat ul i vad vi trodde var v 10. MA konstaterat på ul, hade avstannat i v 6, ofostrig graviditet. Tog cytotec okt -17 och har inte blivit gravid igen. Fått mens i november dec och januari, oregelbunden. Även haft rikliga ägglossningsflytningar vilket gjort att jag trott att ägglossning funnits. Inte orkat ta ägglossningstest men den här månaden tänkte jag prova,bara för att se hur det ligger till egentligen.

Kan förstå att det inte låter som någon lång väntan eller att vi försökt många gånger efter missfallet... Går mest nu och oroar mig för att min livmoder är ogynnsam eller att något annat är fel då det inte tar sig igen. Till saken hör väl att jag blivit djupt deprimerad och har så mycket ångest. Försökt jobba sedan november, fungerat sådär. Drar mig undan,gråtit efter jobbet och på nätterna. Jobbar med nyfödda dessutom,har nog påverkat mig mer än jag velat inse. Vem vill vara den missunnsamma och som tar jobbet till lite för personligt? Sjukskriven just nu och går till professionell samtalskontakt. Givetvis får folk omkring mig gravidbesked hela tiden. Allt känns rätt svart. This is me sharing, vet att ingen kan ge mig någon direkt lösning eller ett svar.

• Svar på tråden Missfall första graviditeten
  • saijda
    T90 skrev 2018-02-12 19:22:53 följande:

Håller tummarna för er. Kroppen / cykeln kan bete sig lite annorlunda med tanke på alla hormoner. Det har jag verkligen blivit varse, jag var regelbunden innan mf. Hoppas det rättar till sig nu då senaste cykeln var lika lång som innan. Har just haft äl och är väl nu i läget att jag hoppas men ändå inte vågar hoppas... Tredje försöket efter missfallet.

Tack så mycket, imorgon bitti vet man! :0 Kan hormonerna spöka trots att graviditetstestet jag tog en vecka efter missfall visade negativt? Men usch vad tråkigt hoppas det rätar till sig snart<3

Håller tummarna hårt för er <3
  • Hedblomster
    T90 skrev 2018-02-12 18:35:28 följande:

Samma här,tagit ägglossningstest sedan i torsdags och har också haft positiva test. Känner samma, vill snabbspola tiden tills mens så jag vet hur jag har det... Sambon och jag är överens om att vi inte orkar fortsätta med testen framöver...

Då ligger vi ju rätt lika till! Jag hade positivt ältest idag med... fattar ingenting.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • saijda

Inget pluss och ingen mens :( Tog testet imorse.

Vet inte vad som händer i kroppen efter missfallet, men får avvakta och se helt enkelt :0

• saijda

Vet inte vad som händer i kroppen efter missfallet, men får avvakta och se helt enkelt :0

• T90
    saijda skrev 2018-02-13 13:33:42 följande:

Okej. Som sagt det kan blir lite hoppigt / oregelbundet. Man förstår inte sin kropp ett skit....
  • T90
    Hedblomster skrev 2018-02-13 12:22:58 följande:

Då ligger vi ju rätt lika till! Jag hade positivt ältest idag med... fattar ingenting.

Precis min tanke :) Jaha okej,men jag läste att man ofta kan få positivt, alltså att ett eget streck finns...när det är på väg upp/ner...men att det är när strecken är lika eller ens eget starkare som tyder på ägglossning. Men du kanske menar att ditt eget sträck var lika starkt/starkare när du skrev positivt? Som sagt första (och sista) gången vi använder dessa test, klurigt.
  • Hedblomster
    T90 skrev 2018-02-13 14:25:01 följande:

Precis min tanke :) Jaha okej,men jag läste att man ofta kan få positivt, alltså att ett eget streck finns...när det är på väg upp/ner...men att det är när strecken är lika eller ens eget starkare som tyder på ägglossning. Men du kanske menar att ditt eget sträck var lika starkt/starkare när du skrev positivt? Som sagt första (och sista) gången vi använder dessa test, klurigt.

Ja dessa test (apotek hjärtat) har haft teststreck som är starkare än kontrollstrecket! Men när jag använder testlagret brukar jag få ett streck som är lika starkt men ej starkare när det är positivt så verkar vara olika med olika märken...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • saijda
    T90 skrev 2018-02-13 14:21:21 följande:

Okej. Som sagt det kan blir lite hoppigt / oregelbundet. Man förstår inte sin kropp ett skit....

Så tröttsamt bara :( hur många veckor kan det ta innan mensen kommer tillbaka? :0

Jag tyckte att jag anade något på testet men tänkte bara att huvudet spelar mig ett spratt :(
  • Aamon
    saijda skrev 2018-02-13 15:06:05 följande:

Så tröttsamt bara :( hur många veckor kan det ta innan mensen kommer tillbaka? :0

Jag tyckte att jag anade något på testet men tänkte bara att huvudet spelar mig ett spratt :(

Efter mitt x blev de 2 nästkommande cyklerna helt åt fanders. De förlängdes med ca 2 veckor. Sedan var min cykel iaf åter som vanligt.
  • saijda
    Aamon skrev 2018-02-13 16:51:43 följande:

Efter mitt x blev de 2 nästkommande cyklerna helt åt fanders. De förlängdes med ca 2 veckor. Sedan var min cykel iaf åter som vanligt.

Men åh :( det är 1 månad och 2 dagar sedan missfallet. Och min mens skulle varit i fredags :0

Så hur ska jag räkna då?

Hoppas på ett pluss eller att mensen blir normal igen <3
Svar på tråden Missfall första graviditeten