Missfall första graviditeten
Någon som upplevt missfall första graviditeten? Och haft det svårt/oro kring att bli gravid igen?
Jag och min sambo, nu 28 respektive 25 år, började försöka få ett första barn januari -17 och blev gravida augusti -17. Kontrollbehov och oro ledde till att vi bokade in privat ul i vad vi trodde var v 10. MA konstaterat på ul, hade avstannat i v 6, ofostrig graviditet. Tog cytotec okt -17 och har inte blivit gravid igen. Fått mens i november dec och januari, oregelbunden. Även haft rikliga ägglossningsflytningar vilket gjort att jag trott att ägglossning funnits. Inte orkat ta ägglossningstest men den här månaden tänkte jag prova,bara för att se hur det ligger till egentligen.
Kan förstå att det inte låter som någon lång väntan eller att vi försökt många gånger efter missfallet... Går mest nu och oroar mig för att min livmoder är ogynnsam eller att något annat är fel då det inte tar sig igen. Till saken hör väl att jag blivit djupt deprimerad och har så mycket ångest. Försökt jobba sedan november, fungerat sådär. Drar mig undan,gråtit efter jobbet och på nätterna. Jobbar med nyfödda dessutom,har nog påverkat mig mer än jag velat inse. Vem vill vara den missunnsamma och som tar jobbet till lite för personligt? Sjukskriven just nu och går till professionell samtalskontakt. Givetvis får folk omkring mig gravidbesked hela tiden. Allt känns rätt svart. This is me sharing, vet att ingen kan ge mig någon direkt lösning eller ett svar.