Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

Missfall första graviditeten

Förstår hur du känner dig. Jag har dock inte fått missfall utan utomkveds. Det blev på tredje försöket och nu har vi gjort sju försök efter det utan lycka så självklart är jag jätteorolig över att det inte ska gå igen... det är jättetufft och ofta känner jag att jag inte orkar mer. Det är tufft att jobba och träffa folk och gå runt och bära på detta. Bara önskar att jag får bli gravid snart, det är det enda som håller mig uppe. Men efter att först ha blivit gravid på tredje försöket och sen inget på sju försök känns det ju hopplöst. Jaja det var min berättelse iaf. Känner med dig! Bra att du har samtalskontakt, hoppas att du känner dig starkare snart igen men förstår att det är svårt!

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster
    T90 skrev 2018-02-08 11:49:21 följande:

Läst din blogg, hur går det för dig?

Rart att du frågar! Är mitt uppe i ägglossning just nu, haft positiva test sen i fredags så vet inte när det tänker hända... känns som det blir en dag till med påtvingat sex. Bävar inför väntan på mens sen för jag tror inte det blir något.

Hur är det med dig? Hur går det?
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hedblomster
    T90 skrev 2018-02-12 18:35:28 följande:

Samma här,tagit ägglossningstest sedan i torsdags och har också haft positiva test. Känner samma, vill snabbspola tiden tills mens så jag vet hur jag har det... Sambon och jag är överens om att vi inte orkar fortsätta med testen framöver...

Då ligger vi ju rätt lika till! Jag hade positivt ältest idag med... fattar ingenting.
  • Hedblomster
    T90 skrev 2018-02-13 14:25:01 följande:

Precis min tanke :) Jaha okej,men jag läste att man ofta kan få positivt, alltså att ett eget streck finns...när det är på väg upp/ner...men att det är när strecken är lika eller ens eget starkare som tyder på ägglossning. Men du kanske menar att ditt eget sträck var lika starkt/starkare när du skrev positivt? Som sagt första (och sista) gången vi använder dessa test, klurigt.

Ja dessa test (apotek hjärtat) har haft teststreck som är starkare än kontrollstrecket! Men när jag använder testlagret brukar jag få ett streck som är lika starkt men ej starkare när det är positivt så verkar vara olika med olika märken...
  • Hedblomster
    T90 skrev 2018-02-25 13:51:50 följande:

Efter en vecka med test, analys av symtom och orkan av hormoner sitter man här med mens igen.... . Sa även upp mig i veckan då jag inte orkar se alla patienter (som är bebisar) gravida, föräldrar osv på jobbet mer...Så om mindre än en månad slutar jag där. Så nu är det bara stå ut sista tiden. Men hur orkar man ens en månad till med att försöka mer? Orkar inte.....

Jag lider verkligen med dig och förstår att du har sagt upp dig! Beklagar verkligen. 

Jag försökte nyligen förklara för min sambo hur det känns när det inte går, han tycker det är jobbigt men inte på samma nivå. Jag känner verkligen att mitt hjärta är krossat. Vi började ju försöka i mars -17 och jag har varit så arg för att vi fick X i maj för annars hade det ju varit dags för utredning nu. Har du också känt så eller tror du att det kommer gå av sig själv? Jag har dock tur och är välkommen till en privat gyn med landstingstaxa så vi ska dit om två veckor. Just nu sitter jag och väntar på mens. Har haft en superkonstig cykel och hoppades att det betydde något men testen är negativa. Hade vi inte haft tid för utredning bokad hade jag sjunkit ner i ett djupt hål nu.
Svar på tråden Missfall första graviditeten