• saijda

Missfall första graviditeten

Hej, hoppar in här om det är okej.

Jag är 24, min man är 23. Vi har försökt sedan augusti 2017. Vi plussade 27 december 2017 och fick missfall nu 11 januari. Var i vecka 7.

(Har en abort från 2012 i bagaget)

Hade troligtvis äl 26 januari och min BIM var nu den 9 februari, alltså är jag på BIM+3 idag.

Har massa symtom men vågar inte testa :(

• saijda
    T90 skrev 2018-02-12 18:41:30 följande:

Våga testa! Äl och mensen kan ju bete sig lite knasigt efter mf. Bli sent/oregelbunden. Jag hoppas ni har sån tur att ni blivit gravida igen!

Jag tänkte testa imorgon bitti då urinen är mer koncentrerad då. :0 plussade på BIM+4 förra gången. Åh hoppas inte att mensen och ÄL blir knasig efter :( åh tack hoppas vi med! <3

Hur går det för dig då? :)
  • saijda
    T90 skrev 2018-02-12 19:22:53 följande:

Håller tummarna för er. Kroppen / cykeln kan bete sig lite annorlunda med tanke på alla hormoner. Det har jag verkligen blivit varse, jag var regelbunden innan mf. Hoppas det rättar till sig nu då senaste cykeln var lika lång som innan. Har just haft äl och är väl nu i läget att jag hoppas men ändå inte vågar hoppas... Tredje försöket efter missfallet.

Tack så mycket, imorgon bitti vet man! :0 Kan hormonerna spöka trots att graviditetstestet jag tog en vecka efter missfall visade negativt? Men usch vad tråkigt hoppas det rätar till sig snart<3

Håller tummarna hårt för er <3
  • saijda

Inget pluss och ingen mens :( Tog testet imorse.

Vet inte vad som händer i kroppen efter missfallet, men får avvakta och se helt enkelt :0

• saijda

Inget pluss och ingen mens :( Tog testet imorse.

Vet inte vad som händer i kroppen efter missfallet, men får avvakta och se helt enkelt :0

• saijda
    T90 skrev 2018-02-13 14:21:21 följande:

Okej. Som sagt det kan blir lite hoppigt / oregelbundet. Man förstår inte sin kropp ett skit....

Så tröttsamt bara :( hur många veckor kan det ta innan mensen kommer tillbaka? :0

Jag tyckte att jag anade något på testet men tänkte bara att huvudet spelar mig ett spratt :(
  • saijda
    Aamon skrev 2018-02-13 16:51:43 följande:

Efter mitt x blev de 2 nästkommande cyklerna helt åt fanders. De förlängdes med ca 2 veckor. Sedan var min cykel iaf åter som vanligt.

Men åh :( det är 1 månad och 2 dagar sedan missfallet. Och min mens skulle varit i fredags :0

Så hur ska jag räkna då?

Hoppas på ett pluss eller att mensen blir normal igen <3
  • saijda
    Aamon skrev 2018-02-13 17:59:49 följande:

Inte lätt att räkna i början tyvärr.

Hade en kompis som aldrig fick mens efter sitt missfall utan blev gravid direkt så att fortsätta ligga tills mensen kommer är väl rekommendationen:)

Åh så tröttsamt :(

Aha okej, ska säga det till mannen min ;)

Ger hopp tack <3
  • saijda
    T90 skrev 2018-02-13 20:10:59 följande:

För mig tog det 34 dagar för första mensen att komma sen 33..... Nu senast 29 dagar,vilket det brukar vara för mig. Så hoppas på att den rättat till sig nu. Himla olika det där...

Vad tror du, är det ett svagt positivt? Vågar inte tro det <3
  • saijda
    Aamon skrev 2018-02-14 05:58:15 följande:

Det där är positivt! Grattis till er <3

Åh!!! :D vågar knappt tro det :0 kan min cykel har rubbats lite, för är på BIM+5 idag (enligt cykeln innan missfall) och testade så igår ? Tänkte ta ett digitalt i dagarna bara för att<3
  • saijda
    T90 skrev 2018-02-14 11:08:18 följande:

Tycker det ser positivt ut jag :)

Åh hoppas hoppas! Ska ta ett digitalt i helgen :0
  • saijda
    Aamon skrev 2018-02-14 17:27:04 följande:

Det där är helt klart positivt :)

Bara en fråga, hur länge sedan hade du missfall? Tänker så det inte bara är ca 3-4 veckor sedan för då kan det vara "resthormoner" så du får positivt från hormonerna från den graviditeten.

Tack så mycket, hoppas verkligen! <3 Jag tog ett nytt graviditetstest hos gyn den 19 januari som visade negativt så borde inte vara något då :0
  • saijda
    Aamon skrev 2018-02-14 19:59:06 följande:

Nej då ska det vara lugnt <3

Åh vågar inte tro att det är ett pluss, får köpa ett digitalt och testa i helgen. <3 Eller måste jag vänta längre för att ett starkare pluss? :0
  • saijda
    Aamon skrev 2018-02-14 20:32:05 följande:

Varför behöver du ens ta ett till egentligen? ;)

Med ett digitalt så får du ju svar redan imorgon om du vill så

För det känns för bra för att vara sant, att plussa direkt efter missfall innan någon mens :0

Okej får köpa ett, skadar ju inte att kolla igen ;)
Svar på tråden Missfall första graviditeten