• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Långväntanefterdig skrev 2018-05-28 14:11:07 följande:

Hej tjejer!

Helt galet, men idag ringde jag till en privat ivf mottagning. Dom hade ett avbok IMORGON! och vi sa ja.

Då är ju bara kruxet det där med att det kostar 40.000 , vi får ett räntefritt lån genom en bank på 1 år. Man vet ju inte försen efteråt om det var värt det. Men att vänta på sahlgrenska till november känns alldeles för långt borta. Sen känner jag också - att även om det inte tar sig nu, så är vi väl förberedda inför vad som sen komma skall på sahlgrenska. Det är ju mer "löpandebandet procedur" på sjukhus, medans du på klinik får bättre bemötande och en jäkligt mycket trevligare miljö. Då kanske man är mer chill sen när man liksom gjort det en gång ?

Sjukaste är att jag ska ha mens om 2-3 dagar och dom planerar att göra ivf:en redan denna cykel. Det går verkligen undan när man gör det privat kan jag säga. Jösses!!

Vad tycker ni om lån för ett försök? Sambon är inte helt med på det egentligen men...

Oj jäklar är d sant!! Menar du ett försök för 40 papp? Om ekonomin inte är galet usel så skulle ja köra! Har ni fått besked om det finns några hyfsade spermier än? Ja skulle sagt ja!! Men det är för ja har en del sparpengar så skulle kännas ok! :)
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-05-27 22:58:58 följande:

Vet känslan när man bara hunnit med ett försök. Först känns det lönlöst att ens hoppas men ju närmare man kommer BIM desto mer börjar man tänka att kanske, bara kanske gick det på den där enda gången.

För oss är det första gången på 1 1/2 år som vi inte försöker denna cykel. Känns skitjobbigt att verkligen veta 100% att mensen kommer komma denna gång. Jävla undersökning som var tvunget att ligga precis mitt i cykeln så vi inte fick ha sex innan.

Kämpa på <3

Ja jag kommer funka exakt så antagligen! Kändes lönlöst när ägglossningen precis var men nu efter några dagar så inbillar man sig att det kaaaaaan ju vara en endaste lyckoträff. Ja detta blir ändå en del av ens vardag. Så förstår att du typ känner dig tom av att veta att mensen ska komma. Jäkla undersökning :/... min sambo var borta en månad och det var en lustig väntan att veta att mensen faktiskt kommer komma. Men pyttelite skönt oxå. <3
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-05-28 17:51:50 följande:

Stark älvärk hela dagen idag! Ganska tidigt för mig, cd13. Har mest ont på vänster sida vilket jag ALDRIG har, brukar mest känna på höger. Känns bra för det är på vänster sida jag har en äggledare! Vet att äggledaren ska kunna plocka upp från båda sidorna blablabla. Men nu har vi försökt i ett år efter att höger äggledare togs bort utan någon ny graviditet så självklart hoppas jag mer nu när jag förhoppningsvis har ägglossning på rätt sida! Lite stressad dock, hade sex i lördags morse och kommer inte träff sambon förrän sent ikväll. Vet att det kan räcka men man vill ju gärna försöka allt man kan.

Äsch det är lugnt med ikväll så ju. Ägget vilar ju och är befruktingadugliigt minst 12 timmar så så prickar ni perfekt. Hoppas det är en lycko äl nu :)
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-28 17:05:08 följande:

Ja det är sant , helt galet.... vi har sagt ja till tiden och kommer ta räntefritt lån på det i väntan på ivf på sahlgrenska som jag hoppas inte behövs!!

Det finns spermier och vi kan göra icsi, imorgon blir det genomgång av upplägget å lära sig sprutor å medicin. Start denna mensen. Det är galet!!

Härligt! Håller tummarna galet nu!
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-05-28 18:21:26 följande:

Idag ringde RMC! På lördag börjar jag med mina sprutor och på tisdag i nästa vecka blir det vul och sedan insemination någon av dagarna efter där. Nu hoppas jag att sprutorna ger mig ett riktigt bra guldägg.

Jaså! Då hinner ni innan sommaren då! Ja, hoppas på ett guldägg nu!!!
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-29 10:20:18 följande:

Lite spottings idag , första gången som man blir glad över att mensen närmar sig med stormsteg.

Är nervös som attans inför denna dagen. Ska gå igenom behandlingen samt berätta för min chef hur läget är. Jag hoppas han tar det bra... och att jag inte behöver förlora allt för många arbetsdagar.

Tänker på er alla där ute. Vilka kämpar vi är.

Ja äntligen mens för en gångsskull för dig :p.. ja skönt ändå o berätta. Kör vi igång efter sommaren kommer ja oxå köra med öppna kort. Könns ju enklast så ändå? Ja vi är fan kämpar. Hoppas vi kämpar kan få med oss lite tur nu oxå!!
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-29 19:08:15 följande:

Då var första besöket med massa info å behandlingsupplägg klart. Har mer spottings nu och troligtvis kickar mensen igång ordentligt imorgon... så sprutstart fredag eller lördag...

Ställer till det lite med jobbet men ska berätta för chefen nu så vi kan hjälpas åt och planera. Återbesök för ultraljud nästa onsdag troligtvis, samt fredag, på sista ultraljudet bekräknas dag för äggplock meddelas. Åh det är verkligen SÅ pirrigt nu.... Läkaren sa att prognosen ser bra ut då det är manlig faktor. Fick en låg dos gonal pga risk för överstimulering. Alla var helt underbara idag och det känns helt galet att vara igång

I mitten på juli typ så vet vi hur det gick!

Shit vad spännande!! O skönt att vara igång! Vad jobbar du med? Är det enklet o styra schemat lite? För mig har ja verkligen fasta tider o inte alls flex så får se hur allt det kommer gå isåfall. Men sånt får bara lösa sig! Uppdatera oss !! :)
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-29 21:40:17 följande:

Jag jobbar som kock så det är inte det lättaste å styra över. Men det är 4 tillfällen som jag behöver vara borta. 2 ultraljud 1 äggplock å 1 införing. Så jag pratade med chefen idag som var väldigt förstående. Han sa att jag helt enkelt skulle sjukskriva mig om ingen ville byta pass. Han tyckte inte jag skulle berätta för kollegorna utan bara köra på å tänka på mig själv. Cred till den chefen!!!! Så jag ska försöka byta pass om det faller sig på jobbdagar , annars bara vara sjuk. Så det är en stor sten med ångest som släppte nu.

Klart jag uppdaterar er. Så spännande hela resan. Hoppas på plus i målet!

Aah fan va skönt! Vilken gullig chef :) ja nu jäklar ska vi snart få vårat plus!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-05-30 09:41:40 följande:

Fan, vet inte om jag faktiskt fick ägglossning i förrgår... kändes verkligen som älvärk men brukar ju alltid få ömma bröst samma dag eller en dag efter men det har jag inte fått nu två dagar senare. Hoppas inte det blir en 50 dagar cykel igen... tog inga ältester den här gången.

Hmm aj då.. hade du äl sekret? Ja skiter oxå i test nu för tiden. Nackdelen e ju tycärr att man inte vet säkert då...
  • Jooosen
    Corneliass skrev 2018-05-30 11:00:49 följande:

Jag har fått för mig att jag inte har någon ägglossning då jag aldrig riktigt fått ett plus på ägglossningstest, och att det är därför jag inte blivit gravid. Men äntligen fick jag ett starkt plus i förrgår. Jag och min sambo hade då sex dagen innan, dagen då jag hade mitt starka plus och igår. Så nu hoppas vi! 

Jooosen - Brukar du känna av i kroppen när du har ägglossning? 

Haha bra prickat!! Ja jag får sekret några dagar innan o sedan stark molvärk på ena sidan under typ en halv dag...
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år