Hedblomster skrev 2018-01-22 19:02:08 följande:
Känner SÅ igen mig i det där att vara frånvarande i samtal! Sitter liksom på jobbet och bara mmm, jaaa, visst till alla men är lååångt borta i tankarna. Sitter just nu och kollar på The great sperm race på youtube (en dokumentär om... spermier haha...) och är genast helt säker på att min sambo måste sluta snusa och få ner sitt bmi (som ligger på 26) till under 25 GENAST för annars är hans spermier för dåliga, haha.
Hoppas din sambo kommer förstå dig! Tyckte inte min förstod först, men han har fått trösta mig några gånger när jag gråter nu så har förstått att han känner sig ledsen över det också även om han säkerligen inte är lika besatt som jag. Jag har dessutom gått igenom EXAKT hur både ivf och äggdonation (varför?!) går till, haha... Så han känns med på banan nu. Dessutom sa ju en gynekolog att vi ska försöka 3 månader till och sen ringa fertilitetskliniken så det lyssnar han på. Kanske är lättare att ta till sig vad en läkare säger?Skönt att vi är fler! Jag litar inte ens alltid på negativa gravtest utan bara "jaja men än har inte mensen kommit..." sen när mensen kommer litar jag knappt på den utan tänker "jaja men folk blöder som gravida också...". Så dumt! Men det blir många tårar varje månad till slut.
Haha! Kan också allt om ivf och utredning! Och alla möjliga fertilitetsproblem som finns! Har vänner problem i framtiden så kommer man kunna svara på alla frågor haha skämt o sido!