Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Fan också, spottings....... Den här månaden också körd! Nu har vi försökt exakt två år
Fan också, spottings....... Den här månaden också körd! Nu har vi försökt exakt två år
Fan vill oxå göra spolning! Man ska aldrig googla btw. Googlade på vår gyn som vi hade. Sjukt vad dåliga betyg han fått från folk :(. Men ska försöka se det från min vinkel o inte påverkas av deras uttalanden... :/
Ni kan ju byta klinik för utredning .. Stockholm har ju väldigt många bra att välja på som är med landstingtaxa.
Så himla konstigt att ni inte blev erbjudna att göra det! Trodde att det var standard att göra i ett första skede..
Haha nej sant, man ska inte googla. Men det är ungefär lika lätt att låta bli det som att låta bli att testa tidigt :P
Jag tror inte spolningen ingår i alla utredningar. De frågar om ens bakgrund om man haft infektioner/klamydia etc eller opererats i mage. Det är högst otroligt att det är stopp i båda äggledare om man inte har någon bakgrund med infektioner etc sa min läkare på Sophiahemmet :) skulle gärna struntat i min spolning för de kändes onödigt och va sjukt smärtsamt.
Ja känn efter hur de känns :) vi börjar tisdag nästa vecka på Carl von Linnékliniken. Får se hur det blir men känns spännande :) kram och lycka till!
Ja vi kollade vilka som hade fått bäst resultat och de var i topp, tom bättre resultat än Sophiahemmet. Sen va många nöjda där och min man jobbar i Uppsala så blir inte jätteomständigt att ta sig. Jag har berättat för min chef och hon va stöttande så det känns bra :) ska ha mens dagen efter besöket så hoppas att ta ett positivt gravtest samma dag vi ska dit så vi slipper ivf men den chansen känns rätt liten hehe. Är på äl+5 idag. Kram!
Har haft älvärk i typ tre dagar och hade positivt ältest igår. Ska börja med progesterall så fort testen är negativa igen, har aldrig testat det förut och vill inte råka börja för tidigt! Har haft sex varannan dag ett tag och det borde väl räcka... Skönt att ägglossningen kom i tid för om mindre än en vecka gör sambon spermaprov och då får han ha utlösning på 3-5 dagar innan haha... Känner att jag tappat gnistan lite. Är helt säker på att det inte kommer bli något barn på naturlig väg men man måste ju försöka iaf... ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel dock.
Lycka till!! När har du BIM denna månad?
Okej äl perioden över för denna gång. Äl cd 14 (tror jag) sex cd12, 14 och 15. Hoppas!!!!