• LLW

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

LillaLuna skrev 2019-01-18 21:22:28 följande:

Nej, kan verkligen inte sluta tänka på det hela tiden jämt.... Särskilt dagar som denna: en kollega råkade försäga sig om att hon väntar barn. Min sambos kompis berättar ovetandes om att hans kk råkade blir gravid och de gjorde abort. Och som pricken över i så ringde min sambos bästa vän och berättar att han måste avsäga sig som toastmaster pga BF två dagar efter vårt bröllop. Han och hans tjej har alltså varit tillsammans kortare tid än vi har försökt att bli gravida. Började störtgråta hysteriskt och min sambo fick panikljuga om att jag var i duschen om inte kunde prata, men hälsade. Är inte ens lite glad så känner mig som en genomrutten person.

Åh, hoppas hoppas på att alla 10 växer till sig!! Så får ni massor med syskon till frysen!

Förstår det känns läskigt, och spännande! Avundsjuk men inte missunnsam!

Usch jag känner igen mig så väl :( har en nära vän som inte ens varit tillsammans med sin kille hälften av tiden jag och min man försökt. Ändå hade hon mage att klaga när de inte blev gravida på 2 månader. Fy fan vad jag inte klarar av sånt. Nu har de fått sitt första barn. Ca ett år efter att de blev tillsammans. Hoppade över hennes babyshower och har inte träffat barnet än. Fixar det inte.

En annan vän tog det hela 7 månader för.. hon säger ibland att hon förstår hur jag känner eftersom dom också fick ?kämpa? för att bli gravida. Vet att hon inte menar något illa men det blir så fel. Har faktiskt sagt till henne att jag inte klarar av att ses nu medan hon är gravid. Tänker inte utsätta mig för onödig smärta, det gör jag bara inte. Hon tog det jättebra iallafall och sa att det är helt okej.

Du är INTE en genomrutten person! Inte ens i närheten! Det vi går igenom är så hjärtekrossande och förjävligt tungt att vi får hantera det på vilka sätt vi än kan <3 sätt inte mer press på dig själv att låtsas vara glad för andra, vi har tillräckligt mycket ändå! Riktiga vänner accepterar och framförallt respekterar ens känslor, speciellt i en situation som denna.
  • LLW

Nu är äggplocket äntligen klart. Vi fick ut 9 st denna gång, så det känns mycket bättre än förra då vi endast fick 5.

Återföring blir på måndag om inte minst 5 blir befruktade, då blir det på onsdag!

Imorgon ringer dom och berättar hur det gått. Kommer inte kunna koppla av tills dess känner jag. Så livrädd att det ska gå åt helvete igen och att inget ska bli befruktat denna gång heller... men 9 är bra mycket bättre än 5 så lite hopp tändes faktiskt.

• LLW
    XaHHa skrev 2019-01-25 10:29:45 följande:

Håller tummarna för många fina guldägg! <3

Tack så jättemycket <3
    Hedblomster skrev 2019-01-25 12:45:00 följande:

Vad kul med 9 st! Det är ett bra resultat ju! Hoppas på bra besked angående befruktning!

Vi sätter in en 5 dagars imorgon!

Åh vad spännande! Fick ni fler till frysen? Hur har det gått med lutinus? Jag hann bara ta två gånger sist eftersom dom ringde dagen efter och sa att inget blivit befruktat. Rädd att jag kommer glömma bort att ta tre gånger om dagen :/
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-01-25 20:02:00 följande:

Men åh bra!! Än så länge så är det ju jättebra. Jag ska hoppas innerligt att ni får ett bra samtal imorgon !!! Blir detta ivf2 då för er? Kram

Tack vännen <3 är livrädd men ändå vill jag bara att det ska vara imorgonkväll så vi VET. eller ja det kan ju gå åt helvete senare också men vill bara veta om mina ägg ens kan bli befruktade över huvud taget.

Ja precis, ivf 2 är det nu. Skulle vara underbart att slippa nummer 3 :/
  • LLW

Nu ringde läkaren från rmc!! Vi har fått 5 av 9 befruktade!! Ååh jag är så jävla lättad, vet inte vart jag ska ta vägen! Helt underbart! Har varit så livrädd för att vi inte skulle kunna få något befruktat eftersom inget gick sist, så det här blev en enormt stor tyngd som lyftes från våra axlar.

På måndag ska vi få tillbaka ett embryo, egentligen skulle dom odla vidare alla 5 till blasto men eftersom vi inte fick något sist så ville dom ge oss ett nu. Sen odlas de andra vidare och förhoppningsvis finns något att frysa in på onsdag.

Jag vet att det är så otroligt långt kvar tills vi är i mål, men det här var ett sånt stort hinder som vi var rädda att aldrig ta oss över. Så tacksam till kliniken och till läkaren som ringde så fort hon kunde för att hon visste hur orolig jag var <3

• LLW
    Hedblomster skrev 2019-01-26 18:55:34 följande:

Haha ja! Ibland liksom glömmer man bort det och sen bara klickar det till igen att jag har ju stoppat in ett embryo idag?!

Hur känns det? :D hur gick återföringen till? Var det läkare du träffat tidigare som gjorde det eller är det embryologerna som gör det?
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-01-27 18:50:53 följande:

Åh, vad härligt att höra att det går framåt för er!! Jag hoppas nu att ni alla får känna lyckan!! Håller verkligen tummar och tår!

Tack! Så fint att ni som lyckats fortfarande tittar till oss här inne <3
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-01-27 20:43:18 följande:

Aa, tror du blandar ihop mig med LillaAw...! I?m still infertile as hell tyvärr D: men! Fått Letrozole som en sista innan IVF, så snart....! Hoppas jag

Haha jaa tusan det gjorde jag ;P okej, när börjar du med letrozolen tror du? Känns det ok att köra det eller vill ni helst bara köra ivf direkt?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-01-28 07:11:25 följande:

Det känns inte så mycket, jag har liksom inte fattat att det hänt... Känns bara som vanligt... Hoppas det inte är ett dåligt tecken, haha. Det var läkaren som gjorde äggplocket som återförde också men eftersom det var lördag var det inga sköterskor eller så där. Fick bara hoppa upp i stolen och så gjordes ett ultraljud, sen helt plötsligt som en ny kille in som jag antar var embryologen när jag låg där med sårade ben, haha. Sen låg jag och stirrade på ultraljudsskärmen för jag fattade inte att ultraljudsstaven inte var i så när läkaren sa att det var klart hade jag knappt fattat att han börjat. Sen gjordes iaf ett ultraljud och han visade ett vitt streck som var embryot :)

Åh tack för du berättade! Då är det ingen smärta man behöver förbereda sig på iallafall :)

Ska dit vid ett men har en känsla av att dom kommer ringa snart och säga att vi inte behöver komma dit. Känns för overkligt.
  • LLW

Nu är jag ruvare till ett tredagars!! Känns sjukt att vi ens kommit såhär långt! Kan inte riktigt fatta det men går och klappar mig på magen hela tiden och pratar med det lilla fröet. Vill så otroligt gärna att det ska fastna där inne!

Återföringen var en större process än jag trodde! Haha var inte riktigt med på det. Vi fick båda byta om till sjukhuskläder, mannen fick en snygg skyddsdräkt han fick dra över sina kläder och ett fint hårnät :D

Inne i salen var de tre stycken, vår läkare, en sköterska och en från labbet. Gillar verkligen läkaren vi haft varje gång den här behandlingen. Känner mig så trygg med henne.

Vi fick följa allting på ultraljudet på magen. Alltid gjort vul innan så det var annorlunda med ul denna gång. Tror jag hängde med på vad som hände, men svårt att fatta vad som är upp och ner haha. Jag hade tjock slemhinna på båda sidor iallafall så det var lätt att placera embryot.

Kändes lite magiskt när man hoppade ner. Det är liksom något där inne. Något som kanske växer och blir vårt framtida barn. Sån sjuk känsla.

Vi har testdag den 15/2, så jäkligt långt bort. Min mens är beräknad till den 5e så vi får väl se. Lutinus kan ju göra att det flyttas en del så får ha tålamod. Just nu känner jag mig harmonisk och lycklig. Försöker hålla mig positiv och ska äta och leva så bra som möjligt närmaste tiden för att iallafall inte känna sen att jag kanske kunde gjort något annorlunda.

Så spännande det här! Känner ett sedan länge dött hopp vakna till liv.

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år