Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Nej, kan verkligen inte sluta tänka på det hela tiden jämt.... Särskilt dagar som denna: en kollega råkade försäga sig om att hon väntar barn. Min sambos kompis berättar ovetandes om att hans kk råkade blir gravid och de gjorde abort. Och som pricken över i så ringde min sambos bästa vän och berättar att han måste avsäga sig som toastmaster pga BF två dagar efter vårt bröllop. Han och hans tjej har alltså varit tillsammans kortare tid än vi har försökt att bli gravida. Började störtgråta hysteriskt och min sambo fick panikljuga om att jag var i duschen om inte kunde prata, men hälsade. Är inte ens lite glad så känner mig som en genomrutten person.
Åh, hoppas hoppas på att alla 10 växer till sig!! Så får ni massor med syskon till frysen!
Förstår det känns läskigt, och spännande! Avundsjuk men inte missunnsam!
En annan vän tog det hela 7 månader för.. hon säger ibland att hon förstår hur jag känner eftersom dom också fick ?kämpa? för att bli gravida. Vet att hon inte menar något illa men det blir så fel. Har faktiskt sagt till henne att jag inte klarar av att ses nu medan hon är gravid. Tänker inte utsätta mig för onödig smärta, det gör jag bara inte. Hon tog det jättebra iallafall och sa att det är helt okej.
Du är INTE en genomrutten person! Inte ens i närheten! Det vi går igenom är så hjärtekrossande och förjävligt tungt att vi får hantera det på vilka sätt vi än kan <3 sätt inte mer press på dig själv att låtsas vara glad för andra, vi har tillräckligt mycket ändå! Riktiga vänner accepterar och framförallt respekterar ens känslor, speciellt i en situation som denna.