• LLW

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hedblomster skrev 2019-04-23 18:09:38 följande:

Tackar som frågar! :) Det var gått bra, embryot klarade upptining så vi har två kvar i frysen. Vi fick den andra läkaren denna gång och hon var väldigt bra på att förklara saker. Den vi haft förut är inte så pratsam. Hon tyckte det var dags att pröva lite medicinering nu så jag har fått progynon som är östrogen tror jag samt trombyl som är blodförtunnande. Känner mig inte hoppfull men kanske, man vet aldrig. Hur är läget för dig just nu?

Åh vad skönt att det gick bra och att du får prova lite nytt! Jag ska fråga min läkare men dom verkar inte vara så flexibla eller nytänkande på min klinik :/ hur mycket trombyl tar du? Funderar på att testa med det på eget bevåg om dom inte vill ge mig något..

Jag väntar på att se den där glada gubben på ÄL testet, men inget ännu. Tror det blir imorgon eller fredag. Hoppas fredag för återföringen lär vara 6 dagar efter om det är samma som sist, och jag vette fan om de har öppet 1 maj.. är dock helt inställd på att vår sista lilla blastis inte kommer klara upptiningen med tanke på hur det gått för de andra, så vi kör egen verkstad här hemma och om det blir återföring ser vi det som ett plus, men inget vi räknar med alls. Vill bara få det överstökat och börja på nästa behandling typ. Positivt tänkande va, haha.

Hoppas sååå mycket att det går för er denna gång!! När fick du testdag och när har du BIM?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-04-24 15:37:03 följande:

Tror tabletten är på 75 mg och jag tar en om dagen. Sägs ju vara samma som receptfria Albyl minor om man delar den haha... Tyvärr har jag läst massa studier om att trombyl inte ökar chanserna egentligen osv men nåt måste man ju testa! Man orkar inte harva vidare på samma sätt. Jag har testdag 6 maj men bim 2-3 maj. Men eftersom jag äter både östrogen och tar progesteron nu så tror jag mensen blir sen oavsett... Vet inte alls hur jag ska göra med gravtest denna gång. Tjuvtesta eller inte...

Hoppas du får glad gubbe på fredag! Så stressigt om man inte vet när de har öppet. I Falun hade de säkert haft öppet för återföring men verkar vara så olika.

Jag har också läst det, men man blir ju desperat och testar vad som helst efter såhär många år :(

Men tar du lutinus också?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-04-24 20:47:37 följande:

Ja lutinus också, 2 per dag... Känner mig inte alls glad, vill inte hålla på med det häääääär :( önskar jag kunde vara hemma och vänta ut det på soffan men jag har jättejobbiga dagar på jobbet denna vecka.

Men känns det inte bättre ändå att göra något annorlunda än sist? Jag vill inte testa utan medicinering igen eftersom det uppenbarligen inte funkade sist. :/

Usch vad trist, allt annat känns ju så oviktigt också så att ha det tungt på jobbet i denna sits är ingen höjdare..
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-04-24 22:15:30 följande:

Urs. Idag är jag ledsen. Barnlös och singel. Vad hände?Känns som att allt är mitt fel. Vi var ju bra för varandra jag o min kille. Nu bor vi isär o har sporadisk kontakt. Saknar jag tryggheten eller var det här rätt? Ska jag återigen hitta partner o starta ivf med? Fyfan för livet. Har så mycket tankar. Känner mig som en gammal kärring oxå! Förlåt för klagomål :(

Jävla skit :( tänk så lite man visste för två år sen.. ibland önskar jag att vi aldrig börjat försöka skaffa barn. Det har ju inte gett något annat än smärta och sorg de senaste åren.

Här kan du alltid klaga vännen! Om det är någonstans man kan spy ur sig allt man känner så är det ju här, där alla förstår och inte dömmer <3 Önskar jag kunde ge något gott råd men ingenting man säger kan ju göra skillnad i den här sitsen. Barnlängtan försvinner ju inte bara för att partnern gör det :(
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-04-25 15:59:28 följande:

Tack <3. Så tänker jag också ibland. Att man inte ens skulle börjat med skiten. Men hur skulle vi veta att vi tillhör den procenten som inte lyckas. Förjävligt. Har världens ägglossningsvärk idag också. Jävla kropp, det spelar ju ändå ingen roll. Ständig påminnelse - äl - mens. När är nästa insättning? Kram

Ständig påminnelse som man verkligen inte vill ha :( det är fan grymt hur kroppen fungerar.

Jag testar för fullt med ÄL-stickorna men har inte fått utslag än. Sjukt irriterande att den är sen denna månad. Vill bara få det här överstökat så vi kan börja på nästa behandling. Har noll hopp att vi ska få tillbaka vår sista blastocyst så fokuserar på att börja med sprutor igen om ca 2 veckor. Känns bättre så!

Hur är din vardag nu? Tänker du på ivf och barn och allt det här lika mycket som när du var mitt inne i det? Kram!
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-04-29 21:41:06 följande:

Åå vad drygt!! Har du fått utslag än? Jo jag tänker en del på det. Men absolut inte lika mycket. Mest på framtiden o hur det kommer bli. Hur man ska säga för en ev ny partner hur det ligger till. Eller om man ska köra med min gamla p vän. Allt beror på hur det blir nu...

Nej fortfarande inte :( hoppas på idag eller imorgon. Funderar på om det spelar roll när på dagen man tar testet? Har testat innan jobbet nu och det är ju klockan 6, vissa test står det ju att man ska testa tidigast typ 10. Ska försöka senare idag..

Skönt ändå att det inte är lika mycket. Jag känner själv att jag släppt en del tankar nu efter senaste misslyckandet. När man ruvar eller gör behandlingen är man ju så inne i det, så hjärnan behöver ju få slippa det någon gång.

Det måste vara jättetufft att behöva tänka så :( men å andra sidan vet man ju inte om det kommer gå direkt med någon annan, eller direkt med ditt ex igen om ni gör en ivf till. Men att behöva ha det samtalet med en ny är ju inget man vill göra i första taget direkt :/

Känner du att det är lite upp till honom om ni ska bli tillsammans igen eller ligger bollen lika mycket hos er båda?
  • LLW

Nu är återföring bokat tills på måndag. Försöker att inte få upp några förväntningar utan fokuserar på att börja nästa behandling när mensen kommer. Är så negativ till att vi kommer få något tillbaka att jag typ inte ens vill ta ledigt från jobbet. Kommer ju inte få åka iallafall :/

• LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-02 12:35:50 följande:

Fattar verkligen att det känns skitjobbigt men jag HOPPAS att allt går bra <3

Tack <3

Såg att du skrivit att du plussat men att det försvinner, fy fan vad tråkigt :( kan det inte vara att du tagit det på eftermiddagen? Har mensen kommit än?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-03 07:01:34 följande:

Ingen mens men jag tar ju så mycket stoppande hormoner... Men har samma smärta som innan blödning första försöket... Och jag tog ett digitalt nu på morgonen som sa inte gravid :'( i onsdags fick jag gravid 1-2 veckor.

Neeej :( åh vad tråkigt, jag beklagar verkligen! Det är så jävla orättvist allting, hur mattan bara rycks bort under en när man äntligen får upp lite, lite hopp. Tänker på dig! <3
  • LLW

Sitter i bilen. Återföring bokat om en timme. Snart ringer dom. Bara vet det. Fy fan vilken psykisk terror att gå igenom det här.

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år