Jooosen skrev 2019-01-10 03:44:05 följande:
Men åh <3. Jag känner igen mig så mycket av det du skriver. Gravidbesked efter gravidbesked dyker upp på instagram o överallt. Ja känner hat mot ALLA. Jag kan bara inte bli glad!! Vårat liv står på paus medans alla andras rullar på, där livet händer för dom! Det har gått så långt att jag börjat tänka om jag skulle kunna få barn med någon annan, OM det faktiskt är så att vi inte passar (inget fel har ju hittats). Eller andra tankar som hur mitt liv kanske kommer se ut utan barn osv. Vet inte va jag ska säga som tröstar. Men du är inte ensam. Känns som tiden går o man blir bara äldre. Massor av yngre vänner väntar sin tvåa. Livet är så förbannat orättvist. Vi måste lära oss hantera skiten. Men vet tyvärr inte riktigt hur... massor av kramar till dig.
Just dessa gravidbesked tar så förbannat hårt. Speciellt när en del tycker de försökt sååå länge när de inte blev gravida på typ 4 månader. Känns som ett hån. Mensen kom idag så nu är vi inne på misslyckande nr 25. Blev knappt ledsen nu eftersom jag längtat efter att få dra igång med sprutorna.
Tänker på dig, fy fan vad detta sliter på relationen. Och på en själv. Som du skriver, man börjar fundera på hur livet skulle se ut utan barn.
Jag och min man pratade ut ordentligt här om dagen, det var liksom dags. Kom fram till en plan för hur vi ska gå vidare med allt. Vi kör klart våra landstingsfinansierade försök, jag ska säga till att jag vill göra långa protokollet nästa gång då jag läst att det ska vara bättre när man har endometrios. Lyckas vi inte så köper vi ett tre-pack privat, förmodligen på Carl von Linné och gör så fort som möjligt. Misslyckas vi även där så går vi vidare med embryodonation. Börjar känna mer och mer att jag skiter i vems gener det är, så länge vi får ett barn ihop.
Pratar du med din sambo om dina tankar? Vet han om att du tvekar på om du vill fortsätta försöka få barn med honom?