Matildalinea skrev 2018-08-25 01:15:58 följande:
Efter denna gången är det officiellt ett år sedan vi började försöka så känns typ extra jobbigt för de .. vet att att ett år räknas som normalt och så men jag har mått fruktansvärt dåligt så för mig känns det allt annat än normalt :( förlåt för värsta Depp men fattar inte hur man orkar månad efter månad ? Man gör de ju endast för att man inte har något annat val, kan ju inte ge upp och acceptera att man blir barnlös ...
Har du kommit i kontakt med nån ivf klinik och så eller är de dags om två cykler ? Håller tummarna att du antingen blir gravid innan, kanske att du fick en nidis denna månaden eller i annat fall att du får börja ivf så snabbt som möjligt ! Kram :)
Förstår att det är tufft! Ett år är lång tid, när man hela tiden går och tänker på och oroar sig för något <3 men man fortsätter, för man har ju inget annat val. Slits mellan hopp och förtvivlan varje månad, det är inte konstigt att man blir deprimerad i denna sits! Ska ni ta kontakt med ivf kliniken nu när ni försökt ett år?
Vi har gjort klart vår utredning, den tog nästan ett år från första gången jag ringde till första besöket på kliniken. Alldeles för lång tid har jag förstått i efterhand men det var sån sjuk väntetid där jag bor. Nu väntar jag på att få komma och göra kolposkopin (kolla cellförändringar) innan vi kan sätta igång. Ska dit nästa vecka men sen tar det ju ett tag innan man får svar :/ så det är bara vänta. Som vanligt. Man vänjer sig konstigt nog. Nu har jag dock inget hopp kvar att vi ska lyckas på egen hand. Tidigare letade jag symptom men det har jag så gott som slutat med. Ingen idé. Blir bara ledsen när mensen var kommer. Så ja - deppigt här också! Det är så bra dock att detta forum finns där man får stöd av sånna som går igenom samma sak <3