Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Hej! Hoppas det är okej att man hoppar in i tråden!
Jag och min sambo har försökt sen januari -17 utan framgång. Ringde och satte igång utredning i oktober då vi visste hur lång tid det skulle ta så vi tänkte att det var lika bra att börja. Än så länge har vi bara fått lämna blodprov och spermaprov och ska på möte någon gång i vår. så det tar verkligen tid..
Har regelbunden cykel på 27-28 dagar, kommer som på posten. Tar ÄL tester varje månad som ger utslag när de enligt appen är beräknat. Känns som allt borde funka men det där jäkla plusset kommer ju aldrig. Bara mens gång efter gång. Vi är inne på 14de försöket nu, och denna gång är min mens försenad. BIM +4 just nu. Har tagit test igår som var negativt.. men man slutar ju ändå inte hoppas!
Läst att det tar ca 14 dagar efter befruktning för hcg hormonet att bli tillräckligt högt för att ge utslag, och jag har väldigt kort lutealfas (ca 10 dagar) så min ÄL ligger runt dag 17/18, vilket borde betyda att jag igår på dag CD 31 kanske inte hunnit få tillräckligt högt hcg...
Fan vad man letar bortförklaringar och ursäkter hela tiden! Minsta lilla avvikelse så börjar man hoppas och googla och drömma. Blir så trött!! Jag har aldrig gått över tiden så här mycket innan, bara max 1 dag men det negativa testet tar bort hoppet en del.. ska vänta ett par dagar till och se om mensen kommer eller om jag ska ta ett till test. Tog det igår på kvällen efter att ha kissat väldigt många gånger på dagen, så det kanske inte var optimalt. Hmm. Ännu en bortförklaring. Försökte igen imorse men det jävla tester funkade inte! CB digitalt med veckoindikator, det började aldrig blinka som det ska ens. 100 kronor i sjön!
Någon som har varit med om att mensen inte kommit en månad och inte varit gravid trots det? Vad finns för rimlig förklaring?