Jooosen skrev 2018-06-11 21:39:11 följande:
Väntar på svar från vår gyn på mama Mia (han svarar på mail typ flera dagar senare o går inte o ringa) att han ska skicka remiss. Inte han tagit upp själv direkt. Han ska vara tillbaka på kontoret imorn så får se vad han svarar. Ja ja hoppas det går snabbt. Ringde till Uppsala o frågade om vårdgarantin osv men de skulle komma nån ny regel efter 31 aug annars kunde vi tagit direkt kontakt med dom verkade det som! Hur mår du? Känns det lite bättre nu någon vecka efter avslutat ivf? När tror du ni kommer köra erat andra? Det kanske ni inte orkar tänka på än iofs...
Det är så rörigt med alla regler osv! Hur ska man kunna hålla reda på allt?? (och då är jag ändå sjuksköterska med inblick i hur vården ser ut) jag litar inte på vården för fem öre det är därför jag dubbelkollar allt som ett freak men upptäckte då att vår remiss hade kommit bort annars hade jag fått vänta i månader i onödan...
vi mår båda okej nu men har semester så det beror nog på det. I augusti kör vi vårt andra försök :) Fram tills dess ska jag mest ta hand om mig själv och träna lite för det saknade jag under hela ivf och sprut-processen. Vågade inte träna med mina stora svullna äggstockar.
Får hoppas det går nästa gång och acceptera att jag inte kan påverka något alls just nu.
Segt med en så seg läkare på mama Mia! Det är väl bara att skicka en remiss för bövelen. Kram till er!