Jimmie Åkessons flyktingpolitik
De flesta av oss som följer partiledardebatterna vet hur det brukar låta från Jimmie Åkesson. Han tycker att vi borde satsa mer pengar på att hjälpa flyktingar i ?närområdet?, d.v.s. skänka mer pengar och resurser till alla de som bor i flyktinglägren i Libanon och Jordanien snarare än att ta emot fler flyktingar till Sverige.
Det kan låta humant fast enligt mig är det bara halva sanningen. Kriget i Syrien är inne på sitt sjunde år. Ingen vet när kriget kommer att ta slut. Det kanske tar sju år till, kanske tio år eller så tar det aldrig slut inom vår livstid. Även om flyktingarna behöver mat, tak över huvudet, rent vatten, etc finns det knappast någon framtid i flyktinglägren. Skall de bo i flyktinglägren tills de dör, ifall kriget inte tar slut? Nej då tycker jag att det är bättre att de söker sig till Europa, Canada, USA eller ett annat land där de åtminstone har en framtid och kan leva ett värdigt liv. Jag är så less på att så många länder i Europa inte tar sitt ansvar. Polen exempelvis, ett land på ca 40 miljoner invånare har knappt tagit emot några flyktingar från Syrien. Om alla tog sitt ansvar skulle den här frågan vara betydligt mindre problematisk än vad den är idag.
Rösta på SD om du vill. Jag tänker inte göra det. Respektera varandras åsikter.
Klart slut