Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!
Varför sa du att du ville skiljas? Du och din man delar ju samma inställning till detta? Det låter obehagligt och manipulativt, tycker jag, Var du alls orolig över att din man skulle vilja att han 16-åring skulle bo hos er igen? Och fanns det någon som helst anledning att tro att hon skulle vilja det med tanke på att hon inte ens hälsade på dig i kön (som du ju betonar att hon inte gjorde)?
Att han inte ska inkludera dig i deras umgänge låter vettigt.
Mycket vettigt att inte inkludera mig, hursa om du hade slut på ord där iom att du upprepar något jag ju precis skrivit (som du ju faktiskt svarade på).
Inget manipulativt öht och dessutom skrev jag skilda boenden vv, hur är det manipulativt? Det heter egenomsorg, men hursa om det ens finns i jantelagens vokabulär nuförtiden? Det kanske du kan svara på?
Att försätta mig och bonusdottern i en mycket jobbig situation vore självutplånande och mycket osunt. Att sätta upp en möjlighet för min make att kunna ha sin dotter boendes hos sig är alltså manipulativt enligt dig? Har jag fattat dig rätt då?
Det BORDE ju egentligen glädja alla styvmors -motståndare egentligen, för då blir ju faktiskt ALLA BARN varannan vecka- barn och ingen får leva i en kärnfamilj, jag menar får en får alla
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)