Anonym (Värdelöst) skrev 2018-01-02 01:22:56 följande:
Ingen ska utplåna nån utan tvärtom!! Hon ska vara lika prioriterad som sina övriga syskon. För min son så är det så att hans pappas nya bebis som är 2 månader har eget rum men min son får sova på en madrass när han är där, vilket leder till att han helst inte är där. Hade detta bonusbarn fått uttrycka sig i tråden så hade det nog kommit fram en annan sida än den som TS uttrycker, nämligen att hon gjort allt perfekt men att barnet ändå inte vill vara där. Det är ju uppenbart ljug!
Vi exkluderade henne från ett rum, inte exkluderade henne från oss. Då skulle hon ju inte ha varit välkommen hem under jul. Detta rum hände alltså EFTER hon SJÄLV VALT BORT VÅRT HEM. Vad med det är det du inte begriper? Din upplevelse är inte vår, beklagligt det som är för dig, men håll din aggression i schakt. Eller starta en egen tråd vetja! Om du har läst på innan dina utbrott så hade du fått med dig hur mycket jag har försökt och kämpat med detta. Ja barnet skulle ha en helt annan syn i denna tråd, precis som du säger att hon inte har gjort nåt, ja. Att vi varit jäkliga, för vi har regler. Hennes mamma har inga regler. Jag har åsidosatt mitt eget barn för detta barn. Men det är väl uppenbart ljug.
Anonym (Värdelöst) skrev 2018-01-02 01:18:26 följande:
Men hon är BARNET och bonusmamman är den vuxna!!! Om min son fick välja själv så skulle han aldrig träffa sin pappa. Och det är för att han känner sig sviken av sin pappa!!! Så är det antagligen med detta barnet också och därför har hon dragit sig undan. Då kan man ju inte sluta kämpa. Blir helt förskräckt över era resonemang!
Hon känner sig sviken av sin pappa pga att hon inte fått sina viljor igenom och framförallt den största viljan, att få bo ensam med pappan. Detta kunde ju givetvis inte pappan gå med på. Så ja i hennes värld är detta svek. I en normal värld är det helt befängt att välja bort familj mot familj. Ingen vettig gör så. Men uppenbart ljug det med kanske!
Anonym (Värdelöst) skrev 2018-01-02 01:15:03 följande:
Att du ens skriver att ni har exkluderat henne är rent vidrigt!!!!
Min son har det så hos sin pappa och jag får KÄMPA för att de ens ska ha en relation. Hans bonusmamma är hemsk och styr och ställer och han känner sig aldrig välkommen där och därför vill han heller inte vara där.
Du borde jobba på att få dit barnet istället för tvärtom. Ditt sätt att resonera låter riktigt sjukt och kommer sätta spår i både bonusbarnet och dina egna som får agera budbärare. VÄX UPP!!!!
Ja jag tycker verkligen du ska ta ditt eget råd här, att växa upp. Gör du allt för att din son ska ha goda vibbar hos sin pappa? Håller du den här högst omogna attityden och barnsliga utbrott i schack inför din son? Om inte, förstår jag att han inte vill åka!
Mina barn pratar med mig, du skulle prova. Du anar inte vad mycket du skulle få veta
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
det gäller att ha en god och nära relation till sina barn, på så vis lyckas man även att inte projicera ner sin egna ilska på barnen, utan man lyckas att prata med varandra. Man lyckas även att gott samarbete med barns andra föräldrar. Min bonusdotters mamma är lite som här, projicerar ner allt ont hon tycker och vill inte dottern behöver inte dottern! Det gör henne glad över att vara den bästa föräldern, men är absolut inte sen med att snyfta inför andra hur dålig pappan är...... Genomsyrande egoistisk och manipulativ.......