Inlägg från: Hellan |Visa alla inlägg
  • Hellan

BF September 2018

Nostalgity skrev 2018-05-07 12:44:59 följande:

Jag blir tokig!! Försöker hitta kläder som passar såhär års! Varit på hm, cubus, gina, kappahl, Lindex mfl... Både gravida delning och vanlig. Men jag hittar INGENTING!

Jag är inte ens 30, och alla kläder man kan ha nupå gravidavdelningen ser ut som kläder för en mamma på 50talet alt 40 bast!

Är det någon som vet vart jag kan hitta korta klänningar som inte slutar vid knäna, shorts som inte täcker halva låren, tröjor med urringning etc? Jag vill inte klä mig som en nunna bara för att jag är gravid! Samt behöver jag inte ha "kontorskläder"! HJÄLP!

Har du kollat på ellos.se? Torg utbud sen vet jag inte om det är det du söker efter där.
  • Hellan
    Hellan skrev 2018-05-07 18:17:14 följande:

Har du kollat på ellos.se? Torg utbud sen vet jag inte om det är det du söker efter där.

Stort utbud ska det ju va........

Bonprix har oxå men vet inte om det matchar dina kriterier.
  • Hellan

Någon som sett dessa skötväskor i verkligheten och kan berätta om de är lika inuti eller hur de skiljer sig åt?!

Tänkte ringa och beställa vagn med skötväska men kom på att jag glömde titta på väskorna så nu vet jag inte vilken jag ska välja. Har haft sportmodelen från 2007 och varit nöjd, men den exklusiva ser ju bättre ut till utseendet.

• Hellan
    emhu skrev 2018-05-09 12:13:14 följande:

Jag har sedan en vecka tillbaka (20+6 idag) haft väldigt ont i både rygg och nedre delen av magen. Natten mellan torsdag och fredag låg jag vaken med världens värk i både rygg och mage som inte ens gick över med en stark alvedon. I fredags pratade jag därför med BM som tyckte att jag skulle åka till närakuten för att göra ett uvi-test. Läkaren sa då att jag hade lite vita blodkroppar och gav mig antibiotika. Idag ringde dom från akuten och sa att odlingen såg helt normal ut och att jag inte behövde äta antibiotika...nu är jag orolig igen..om det inte var uvi - varför hade jag då så himla ont?! Är det någon mer som haft så kraftig växtvärk att ni har legat vakna trots alvedon? Har funderat på om det är foglossning men kan foglossning göra ont även när man vilar? Jag har nämligen ont även när jag ligger ner ibland. Kan tillägga att jag inte har sammandragningar när smärtan kommer så där ser jag inget samband. Och jag känner bebisen flera gånger om dagen så jag är inte orolig att det är något fel med bebben.

Pratade med BM igen idag och dom kan erbjuda en läkartid först om två veckor men jag åker till USA om 10 dagar...nu är jag orolig att något är fel och att jag kanske inte kan åka iväg. Ska man åka till gynakuten? Känns ju också konstigt eftersom att jag inte har något "akut" tillstånd just nu. Men jag skulle ju verkligen vilja veta att allt är ok innan jag åker.

Vad hade ni gjort?

Ja foglossning kan göra ont även när du vilar. Framför allt i vissa ställningar ex om du ligger på sidan, då kände jag alltid av fogen fram på bäckenet i förra graviditeten. Nu har jag bara lättare känningar och har lyckats känna av när jag ligger på rygg på lite hårt underlag ex. golvet även då kändes det fram.
  • Hellan
    Elina22 skrev 2018-05-09 15:26:39 följande:

hej tjejer!

Har en fråga.. jag är så himla sugen på sushi och varit det så länge nu.. vet att sushi yama har en meny ?mama sushi? som ska va ok som gravid??

Men känner mig ändå osäker? Har någon av er erfarenhet av det?

Som andra redan svarat så enligt Livsmedelsverket kan man äta färsk ny gjord sushi, även jag längtar efter det men då det inte finns på orten får jag vackert lugna mig till det till jag kommer in till stan och en resturang som gör på beställning.

Så jag skulle äta och njuta om jag vore du.
  • Hellan

Igår var jag och bokade en sådan här skönhet till Rolle Roys, kostsamt men värd sina stålar. Längtar tills jag får köra den med bebis.

• Hellan
    emhu skrev 2018-05-21 23:54:28 följande:

Emmaljunga?

Japp, en Emmaljunga edge duo combi med classic crome schassi.
  • Hellan

Hur gör/tänker ni kring alkoholfritt vin (0,5%)?

Det är inte ofta jag är sugen på vin, men nu när det varit värmebölja hos oss o ett bra tag blev ja sugen på rosé vin, gick glad ihågen in på systemet och köpte en flaska alkoholfritt, MEN när jag druckit ett par glas lägger jag märke till att det står 0,5% på flaskan :-/ känner mig jätte dum.

Har nu lite ångest och dåligt samvete för att jag drack det och känner mig lurad, då det står alkoholfritt på etiketten oxå. Vill ju inte att det skall påverka bebis på någevis.

• Hellan
    Nostalgity skrev 2018-05-28 11:16:10 följande:

Har ni varit hos bm och gjort den "riktiga" kontrollen än? Jag var där idag! Blodsocker, blodtryck var bra... Järnvärdet var okej. Vikten ligger bra... 5 kg upp. Och sf måttet var 24....hur stort är erat sf mått? Jag är i vecka 24+4

Den 8/6 ska jag äntligen dit känns som en evigheterna jag var dör på kontroll. Kommer då vara i 24+2, min vikt tror jag dock visar på limerick + än för dig typ 10 skulle jag tro i alla fall enligt vågen hemma
  • Hellan

Tack alla som besvarat mitt inlägg om alkohol fritt vin.

Känns skönt att läsa och känner att det är ok nu. Har för mig att jag läste liknande om 0,5% när jag var gravid förra gången.

Svar på tråden BF September 2018