MammaMia1012 skrev 2018-01-18 05:34:44 följande:
Hur tänker ni när det gäller träning? Jag tränar vanligtvis 4-6 gånger i veckan (låg sjuk mellan jul och nyår och blev ingen träning på 17dagar) sen plussade jag
Tränade för första gången efter sjukdom och graviditet och jag fick så hög puls? Är det fler? jag blir typ andfådd av att gå upp för en trapp? Kommer inte ihåg att det blev så tidigt i tidigare graviditeter?
Men det kändes bra efter passet (lättare bepass) men jag blev inte så pigg som jag brukar bli är ständigt trött!!
Jag brukar träna allt från 2-5 ggr i veckan, dels styrka med egnakroppen i Tabata intervaller och ren styrketräning hemma.
Var på tabatan i måndags och kände att flåset är borta och pulsen ökat. Tänker fortsätta med tabatan men blir det för hög puls så får det bli några kisspauser så den går ner igen, styrkan hemma har jag kört efter Olga rönnbergs bok styrka för kvinnor, nu har jag istället köpt hennes app och tänker köra efter den någe så när. Gäspar mig genom passen från start till slut!
Däremot funderar jag på hur jag ska lägga upp kosten, har enligt olgas bok ätit och legat på lite underskott då jag vill ner i vikt, vilket jag inte bör fokusera på nu då. Men jag antar att jag skall räkna lika ända tills ja brukar ta bort för viktminskning. Och fortsätta med samma fördelning på protein, fett och kolhydrater.