Inlägg från: Hellan |Visa alla inlägg
  • Hellan

BF September 2018

Magneten1 skrev 2017-12-30 08:39:27 följande:

Heej!

Plussade igårkväll. !!!

fick utomkveds i somras och fick opereras akut, så oron tar över lyckan lite. Hoppas att allt går vägen denna gång.

Jag och min sambo är 26år gamla.

Bf 7/9

Första barnet.

Förstår dig precis! Jag hade också ett utomkveds som första graviditet, faktiskt det jobbigaste jag gått igenom. Från lyckligt gravid, till hemsk smärta och sen vakna upp utan en äggledare och ej gravid. Jag ringd KK och fick komma på ett tidigt VUL i typ v 6-8 kanske och då kunde man se det lilla hjärtat klappa. Hoppas det går bra för dig denna gång!
  • Hellan

Hoppar inmed er i denna tråd. Imorse fick jag det jag hoppats på länge och misstänkt sen i måndags bekräftat. Jag är gravid BIM var i söndags och utifrån ÄL 24/12 räknade FL ut att det borde bli BF den 15/9 om allt går vägen.

Jag blir 37 i sommar och sambon 45 nu i januari. Vi har två söner sen tidigare födda 2007-06 och 2010-10. Jag jobbar som förskollärare med barn i åldern 1-6 år.

Symptom är att jag är väldigt varm, brukar frysa jämt annars, lite ömma bröst och ont i magen när byxorna klämmer framför allt.

Vi bor i Västernorrland, Medelpads inland. Är det någon här som vet hur det erbjuds fosterdiagnostik här? Med tanke på min höga ålder är jag orolig.

Lägger till min BF också!:)

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet

2. LilacAm, 1:a barnet

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet

12.

13.

14. Nostalgity, 3e barnet

15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet, Hellan 3:e barnet

16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet

17.

18.

19.

20.

21. Orkidé, 3e barnet

22.

23. Elsaida, 6:e barnet , Maggisbulle 1:a barnet

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

• Hellan
    Mawie skrev 2018-01-14 10:28:19 följande:

Vet att det är lite olika men när får ni göra ul? jag bor i östergötland och då får man göra i

i v 12-13.känns ju som evigheter dit, har fått tid den 2/3.

Här i Västernorrland är det endast rul som ges vad jag vet och det är vid v18-20 om jag inte mins fel.
  • Hellan

Fy vad nervös jag blev helt plötsligt. Nu blev det som verkligt när jag för första gången berättade för någon annan än min sambo.

Ringde mvc och fick tid för inskrivning redan den 25/1 borde då vara i v 6+4, trodde att det skulle bli närmare mitten slutet av februari. Men de ville ta det snart då jag är 36år och erbjuds KUB kostnads fritt. Nappade på det och hoppas innerligt att det visar på låg risk för avvikelser. Annars fick vi gå vidare med ett fostervatten prov, lite konstigt då jag har för mig att jag läste på landstingets webb att det var ett nipt först, får leta igen så jag kan fråga till veckan.

Mamma till Anton 07-06, Theodor 10-10, gravid med bf 15/9 2018
  • Hellan
    Imra skrev 2018-01-16 10:34:48 följande:

Jag är så nervös för att ringa MVC, vet inte varför? ;)

Vad säger man? ?Hej jag är gravid?? ;) hehe

När ringde ni och vad sa ni? :)

Ringde idag 5+2

Sa som det var att jag ville ha en tid för inskrivning då jag upptäkt att jag är gravid. Och att jag funderade på cellprover jag ska ta to till veckan.
  • Hellan
    Nostalgity skrev 2018-01-16 13:35:25 följande:

Har pratat med gyn nu. Han vill att jag kommer in imorgon och börjar med ett gravtest. Är det positivt så får jag göra ett blodprov. Och på fredag alt. Måndag ett nytt så får vi se hur det ser ut....

Gravtestet borde ju vara positivt eftersom jag fick 3+ i lördags. Så nu är det bara vänta lite till innan jag får svar. Jag hoppas att jag får göra sista blodprovet på fredag!

Vad skönt att du fick komma så snart, håller en tumme för att du får ta ett prov på fredag med goda resultat.
  • Hellan

Någon mer än jag som funderar på gravidförsäkring?!

Jag läser och läser och tycker att de flesta låter lika typ. Skiljer lite på priser och ersättningens summa, lite i vad det gäller för. Såg att Folksam hade med foglossnings bekymmer, vilket jag gick igång på då jag hade det med mina två tidigare graviditeter och även efter den sista till och från.

Hur går era tankar, vilja bolag mm?

Någon med erfarenhet?

• Hellan
    theemi skrev 2018-01-16 18:43:02 följande:

Just det, gravidförsäkring, kanske dags att ta tag i det.. hade Folksam förra gången, och fick ut ersättning både för foglossning och för att det blev akut snitt.. Så gick på plus med den försäkringen, inte så vanligt kanske? xD

Hade väl hellre varit utan båda dock, haha!

Nyfiken på hur det fungerade med försäkringen och foglossning, måste man ha problemen en visst tid, bli sjukskriven eller vad avgör om man har rätt till den ersättningen? Är ju som skrivet lite inte på Folksam just för den komplikationen. Då jag är rädd at besvären kommer förr eller senare.
  • Hellan
    beso skrev 2018-01-16 21:19:18 följande:

Hur känns foglossning? Jag får ont i ena höften o benet när jag ligger på ena sidan bara. E nog inte d Va?

För mig kändes det som en kraftigt brännande svidande kännsla smärta i blygdbenen, framför allt om jag låg på sidan och sov, en kudde mellan knäna hjälpte lite men inte mycket. Det värsta är att jag kände av det redan nu i natt som var, hoppas innerligt att det berodde på någon övning jag gjorde på träningen igår. Vill inte få ont redan (V5+2) Sen har jag läst att smärtan kan sitta på andra ställen oxå. En länk där du kan läsa mer.

www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Foglossning/
  • Hellan
    beso skrev 2018-01-17 08:50:33 följande:

Ul idag för kolla om d e ofostrig då dom ej såg foster för 5dgr sen i v7. :( Gravsymptomen har minskat men nyss mådde jag så illa att jag nästan kräktes. Vet man kan ha symptom som vanligt trots ofostrig graviditet..skulle kännas så konstigt o sorgligt. Är inställd på att d e tomt till 95%..men mina 5% av hopp lyser dock starkast tokigt nog o kommer antagligen leda till stor besvikelse o sorg om 1 1/2h! :(

Håller tummen för att det var bra besked på ul idag!
Svar på tråden BF September 2018