Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

Maria 269 skrev 2018-09-02 10:55:11 följande:

Ligger i soffan och vilar...deg håller i sig men inte tillräckligt starka än. Varit iväg på sonens fotbollsmatch, tänkte att det skulle få fart på allt haha

Spännande! Får hoppas det inte ger upp då!
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

Inga fler bebisar i denna tråd? =)

Fler än jag som vaknar besvikna varje morgon ö

• Nostalgity

Skickades av misstag de innan*

Över att inget hänt?

• Nostalgity

Ingen tvekan om att en stor del av proppen släppte nyss! Dock utan blodstrimmor i. Bf - 9.

Vill bara att de ska sätta igång nu samtidigt som jag inte känner mig heeeelt redo!

• Nostalgity

Har 4 dagar kvar till bf, 3e barnet... Ingen mer slemmis, inga känningar och allt har bara dött ut. De andra två ggrna har utan förvarning startat med kraftiga värkar sent på kvällen/tidigt på morgonen. Så jag förväntar mig mer lr mindre att bli lika överaskad denna gång.

Men jag tror jag håller på att accepterar eller förlikas med tanken på att gå över bf. Har bokat in utvecklingssamtal med sonen på tisdag (bf-1) och så har vi bm på onsdag (bf)... Börjar se fram emot besöket för jag ska fråga om hon kan kolla ifall det hänt något med tappen etc.

Har även beställt material till sonens sänggavel jag håller på å bygger, som kommer i veckan. Så ja, jag tror vi (läs jag) kommit över den där perioden med att leta tecken, hoppas etc. Vilket känns skönt på ett sätt.

Har ju en del att se fram emot i veckan hehe. Måste dammsuga och skura alla 142kvm också =D

Sonen kom 41+6 och dottern 37+6.. Så denna blir spännande!

• Nostalgity

Bf - 2.... Mös till det med karln igår kväll. Kom lite blod efteråt på pappret(sköra slemhinnor), varit uppe å kissat 2-3ggr inatt... Inga konstigheter.. Inget blod alls. nu när jag skjutsat barnen till skolan och kommer hem och kissar, så kom det slemmis blandat med blod (rosa)... Tror inte det var "rester" eftersom det var precis likadant som de tidigare ggrna jag fått sådant, men de förra ggrna utan tillstymmelse av blod.

Får hoppas på att det är på gång nu!

• Nostalgity

Bf +1 nu.... Eftersom klockan är över 00 =)

Igår och idag har slemmisen lossnat väldigt mycket, markant skillnad från tidigare!

Var hos bm och bebisen ligger långt ner iaf.

Så han är redo att komma ut nu =D

Nu är de bara å vänta....

• Nostalgity
    Orkide skrev 2018-09-13 06:07:16 följande:

Ju närmare förlossningen jag kommer desto räddare blir jag för smärtan.. Är inte duktig med smärta :-/ Första föddes vaginalt, abdra kejsarsnitt och måste ju säga att smärtmässigt för min del var ju keksarsnitt ?smidigare? även om jag förstår att vaginalt är bättre för bebis.. Någon mer som oroar sig mer nu på slutet?

Ja jag gör! Jag får mer eller mindre panik av tanken att det kan sättas igång när som helst nu! Har klarat smärtan fint två ggr innan, men nu är jag 6år äldre än senaste gången och det verkar som om jag blivit räddare med åren. Rädd för att jag inte klarar smärtorna? Tänk om jag får världens panik och allt blir jättetokigt när det väl sätter igång?

Jag vill ju jättegärna att det sätter igång nu, men är lättad varje morgon jag vaknar och det inte hänt något... En jättekonstig känsla av allt har jag fått.

Vad exakt är du orolig för?
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-09-13 08:54:24 följande:

Jag är orolig för att inte kunna hantera smärtan och att jag ska spricka. Sen kommer det här med att vi inte har några självklara barnvakter till ungarna som gör det stressigt. Jag känner bäde lättnad och oro när det inte sätter igång. Är rädd för att föda ett stort barn. Jag har aldrig behövt gå fullt ut. Men du är ju verkligen nära nu <3

Nä de här med barnvakt, vi har min mamma bara... Henne måste vi lyckas väcka om det är mitt i natten och få hit... Och nästa vecka har hon ingen bil så då tar det tid för henne att komma hit!

Hur ser det ut för er ang barnvakt?

Jag är också orolig för stort barn, min sambo är inte liten direkt haha!

Första barnet föddes i 41+6, 3975g

Andra barnet föddes 37+6, 3795g

Dom säger att 3an är lurig! Hur stora var dina barn?

Vilken vecka är du i nu?
  • Nostalgity

Grattis till era bebisar! De flesta i denna grupp verkar få sina tidigare än bf av en eller annan anledning.

Bara jag som struttar på på övertid nu då? *garv*

Bf +2 är jag på... Har en känsla av att denna inte kommer denna vecka iaf.

Färgat håret idag och målat skötbordet.... Det var de sista to-do innan ankomsten jag hade att göra.

Men ju mer tiden går ju mer hittar jag anledningar till att jag inte vill att han ska komma... Typ som nu, det är lördag imorgon och det vore mysigt med en sista lördag med barnen innan bebis kommer. På söndag kan han få komma fast efter klockan 13 för innan dess är vi med ena barnet på gymnastik hehe..

Svar på tråden BF September 2018