Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

emhu skrev 2018-08-24 16:23:11 följande:

Hörrni! Jag mår sååå illa! Är i vecka 37 och har så himla mycket halsbränna och sura uppstötningar. Har till och med spytt idag :( och är lite smått dålig i magen. Någon som känner igen sig? Jag har verkligen noll matlust också och är inte sugen på någonting. Vad gör man?!

Känner igen mig!

Jag har haft halsbränna varje dag i 2-3 veckor nu! Hjälper inte med alla olika mediciner från apoteket =(

Inget hjälper, så man får tänka på att inte lägga sig ner efter man ätit samt inte äta sött... Det triggar min halsbränna iaf!

Var också kass i magen runt vecka 35-37..vet inte varför? Läste nånstans att det har med å göra hormonerna som tillkommer runt de veckorna. Suget efter mat, lr något alls att äta försvann i samband med att livmodern nådde sin högsta punkt. Nu för tiden äter jag bara för att jag måste!

Så mitt tips är att äta det du minst känner motstånd till. Och kommer det ett sug efter något, ät det så snabbt som möjligt... Oavsett vad det är, för 5min senare kan suget försvinna och man mår istället bara illa.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    Cheerful skrev 2018-08-24 20:52:18 följande:

Bebis låg och boxade lite tidigare och jag hade som ett pirr väldigt långt ner nästan vid ljumsken, nu har jag dessutom fått Som en kraftig mensvärk. Vågar inte hoppas på för mycket, men har varit dålig i magen de sista två veckorna, magen har sjunkit och en del sammandragningar. Men kan lika gärna vara att jag varit för aktiv idag ????

Så har jag varje dag nu för tiden, det är jättejobbigt. I början hoppades man att det skulle dra igång...men nu tillhör det vardan.
  • Nostalgity

VARNING FÖR ÄCKLIG BILD!!

"mensvärken" har kommit oftare i två dagar nu, känns fortf likadant men de kommer fler per dag.

Nu funderar jag på... Kan detta vara en del av slemmisen eller ser era flytningar ut såhär?

Får be om ursäkt för bilden =P

• Nostalgity
    JLES skrev 2018-08-29 13:35:38 följande:

De kan se ut sådär men då har jag också antagit att det är en del av slemproppen. Slemproppen är ju mycket större och oftast blodig när det är dax. Men det är ju vanligt att den släpper innan i perioder. Jag har släppt lite då och då sen vecka 25. :)

Med de andra barnen så lossnade hela och med lite lite blodstrimmor i. Därför jag är så osäker på detta =)
  • Nostalgity

Varit hos bm idag...SISTA BESÖKET innan bf =D är i 38+1... Sf mått 36 och huvudet mellan fixerat/ruckbart.. Ligger långt ner.

Hon tyckte de lät som delar av slemmisen som kommit ut.

Så nu kan bebisen få komma!

Har fortf inte packad bb väskan, haha!

• Nostalgity
    Orkide skrev 2018-08-30 15:47:39 följande:

Härligt. Men då är det dags att packa den lilla väskan nu då

Den där j*vla väskan ger mig bara ångest! =) därför jag inte packat den.
  • Nostalgity
    delight skrev 2018-08-30 16:42:52 följande:

39+1 idag och väskan har varit redo ett bra tag nu! Är otålig och så redo för bebis. Har tid hos BM på onsdag (då BF+1) och då brukar man prata igångsättning och få remiss till UL.. Hoppas verkligen inte att vi behöver gå! Men har förstått man kan få prova hinnsvepning om BF har passerat.. Någon som testat det förr?

Jag gjorde med första barnet, det gjorde inte direkt ont men det var obehagligt! Tog 5 dagar efter det, så föddes han.

Tror egentligen inte på hinnsvepning, utan att bebisen kommer när den själv är redo.
  • Nostalgity
    Johannana skrev 2018-08-31 15:50:42 följande:

Hej tjejer!

I lördags natt valde vår lille Liam att komma till världen. Hela graviditeten har jag sagt att det ALDRIG går till så som man ser på film; vattnet går, värkarna startar, bebis kommer. Lustigt nog var det exakt det som hände! Allt som allt tog förlossningen fyra timmar. Extremt snabbt och intensivt för att vara första gången men jag lyckades kriga mig igenom på endast lite lustgas.

Det blev lite av en chock att allt gick så fort men allt gick bra och vi båda mådde bra efteråt :) Liam föddes i v 37+3, vägde 3085g och var 48cm lång.

Ni har en fantastisk upplevelse framför er! <3

Grattis till gossen!

Kände du NÅNTING innan vattnet gick?
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-09-01 10:59:47 följande:

Stackars er som blivit sjuka. Hoppas ni piggnar på er innan det är dags för förlossningen. Nu är vi inne i september och det känns helt galet. Nu undrar man verkligen om hur,var och när det kommer att starta!!

Får hoppas det kommer fler bebisar här i gruppen snart! Är det nånting som händer för er? Några tecken?

Här fortsätter slemmisen lossna iaf!
  • Nostalgity
    Maria 269 skrev 2018-09-02 06:38:57 följande:

Grattis till alla bebisar som kommit. V40 (39+0) idag och vaknade med oregelbundna värkar för en stund sen, hoppas det håller i sig!

Hur går det? =)
Svar på tråden BF September 2018