BF September 2018
Hörrni! Jag mår sååå illa! Är i vecka 37 och har så himla mycket halsbränna och sura uppstötningar. Har till och med spytt idag :( och är lite smått dålig i magen. Någon som känner igen sig? Jag har verkligen noll matlust också och är inte sugen på någonting. Vad gör man?!
Jag har haft halsbränna varje dag i 2-3 veckor nu! Hjälper inte med alla olika mediciner från apoteket =(
Inget hjälper, så man får tänka på att inte lägga sig ner efter man ätit samt inte äta sött... Det triggar min halsbränna iaf!
Var också kass i magen runt vecka 35-37..vet inte varför? Läste nånstans att det har med å göra hormonerna som tillkommer runt de veckorna. Suget efter mat, lr något alls att äta försvann i samband med att livmodern nådde sin högsta punkt. Nu för tiden äter jag bara för att jag måste!
Så mitt tips är att äta det du minst känner motstånd till. Och kommer det ett sug efter något, ät det så snabbt som möjligt... Oavsett vad det är, för 5min senare kan suget försvinna och man mår istället bara illa.