Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

Isathe skrev 2018-05-23 08:21:53 följande:

Är de en Britax Smile 2? En sån har jag också köpt, vi tog färgen stålgrå, då vi inte vet kön på bebis och i framtiden vill ha ett syskon, så då passar den oavsett.

Valde mellan stålgrå å Black Denim, men tyckte den såg så mörk ut och tänkte att de kanske blir varm. Har en kronans vagn också som är grön som vi ska ha hemma på gården så ville inte ha 2 gröna vagnar. Vad tog ni för färg?

Ja det är en Britax smile 2 =)

Vi tog Black Denim på liggdelen, den ser mörk ut i vissa ljus men i normalljus så ser den gråare ut hehe och så tog vi denim olive på sittdelen!

Tog ni samma färg på både sitt och liggdel?
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    Hellan skrev 2018-05-27 08:59:02 följande:

Hur gör/tänker ni kring alkoholfritt vin (0,5%)?

Det är inte ofta jag är sugen på vin, men nu när det varit värmebölja hos oss o ett bra tag blev ja sugen på rosé vin, gick glad ihågen in på systemet och köpte en flaska alkoholfritt, MEN när jag druckit ett par glas lägger jag märke till att det står 0,5% på flaskan :-/ känner mig jätte dum.

Har nu lite ångest och dåligt samvete för att jag drack det och känner mig lurad, då det står alkoholfritt på etiketten oxå. Vill ju inte att det skall påverka bebis på någevis.

Det är ingen fara med 0,5%! Dom MÅSTE skriva så, men de är alkoholfritt... Det är som att äta några likörfyllda godisar. Jag drack 5-6 st alkoholfria öl på min student för 10 år sen när jag då var gravid med min första. Samt så tar jag nu en alkoholfri öl när vi grillar! Och när sambon dricker grogg på kvällen så tar jag 1-2 smuttar från den.

Det blir inge fel med barnet pga liiiite alkohol! Forskare säger till o med att man kan dricka ett glas vin. Sen ska man nog känna efter själv vad gäller den saken... Min gräns går rätt lågt.

Tycker allt har blivit så löjligt med vad man får och inte får.... Allt handlar väl om sunt förnuft i stort sätt.
  • Nostalgity
    Isathe skrev 2018-05-28 07:53:19 följande:

Ja, vi tog samma färg på sitt och liggdel. Var helt inne på Black Denim men var som sagt orolig att den skulle bli för mörk.

Väldigt smidig vagn måste jag säga.

Men när jag satte ihop den med liggdelen blev jag först jätte arg över att de gick att "rucka/gunga" på liggdelen när man satt fast den i vagnen (Om du förstår vad jag menar) och tänkte att de var skitkvalite tills det slog mig att de nog skulle vara så.... HAHA...!! Har ni satt i hop er vagn?

Hahaha! Ja dom sa att de var dämpning/viss fjädring i liggdelen, när vi kollade på den... Tror det är de du menar?

Nej, vi har beställt den bara... Vill inte hämta ut den förän i slutet juli =) vill inte att den står å tar plats så den får stå i affärens lager istället ett tag, men framförallt så vill jag inte ha den hemma utan att få köra med den ute hehe. Skulle bara locka mig och skapa en längtan jag inte står ut med haha
  • Nostalgity

Har ni varit hos bm och gjort den "riktiga" kontrollen än? Jag var där idag! Blodsocker, blodtryck var bra... Järnvärdet var okej. Vikten ligger bra... 5 kg upp. Och sf måttet var 24....hur stort är erat sf mått? Jag är i vecka 24+4

• Nostalgity
    Hellan skrev 2018-05-28 14:37:07 följande:

Den 8/6 ska jag äntligen dit känns som en evigheterna jag var dör på kontroll. Kommer då vara i 24+2, min vikt tror jag dock visar på limerick + än för dig typ 10 skulle jag tro i alla fall enligt vågen hemma

5 kg låter ju bra iaf haha! Vilket är viktuppgång efter inskrivningen. Innan inskrivningen i vecka 13 mådde jag SÅ illa att det enda jag kunde lindra det med var att äta! Jag gick nog upp 4 kg INNAN inskrivningen också... Så kanske 9 kg upp hittills =D. Men jag är inte överviktig eller fet. Sambon säger att mina ben är som pinnar fortf och armarna muskulösa.... Så det känns ju bra iaf haha
  • Nostalgity

Vad kul att de flesta mår bra såhär långt! =)

Pigmentfläckar! Jag har varit ute i solen en hel del och mitt ansikte ser smuttsigt ut, jag har fått bruna utspridda hudförändringar av solen.. Pannan, hakan, under ögonen... Sambon tycker de ser gulligt ut. Men jag har läst att dessa inte brukar försvinna efter graviditeten?!

Är det nån mer som fått lr haft detta och isåfall, hur fick ni bort de... Om ni fått bort de??

• Nostalgity

Hej tjejer! Bra att du tog upp detta med amningskudde. Har heller inte använt någon med mina två tidigare barn men tänk om jag ska köpa en till detta? Hör gärna också erfarenheter etc!

Över till mitt problem:

Vet inte om det är jag som är överkänslig eller hur jag känner?

Men..... Sambon/fästmannen har en brorsdotter som tar studenten i helgen. Han och hans pappa är bjudna, samt sambons två barn som är 11 och 12... Det är alltså barnens kusin som tar studenten.

Sambon bestämde sig i veckan att han åker dit en stund, han visste inte om han ville/hade tid, innan. Hans pappa proppsar också på att min sambo måste dit för att hålla honom sällskap typ... Då sambons pappa och den andra sonen inte har lika tajt kontakt.

I samma veva skickar sambon sms till sin bror och frågar om jag får följa med? (har träffat brodern 1 gång innan bara)

Inget svar från brodern på ett par dagar... Utan svaret kommer när dom i ett annat ärende pratar i tele.. Svaret blir att brodern frågar om jag VILL följa med? Jag är välkommen.

Vi bestämmer att vi åker dit en sväng.

Ikväll nu får jag och sambon reda på att sambons exfru är bjuden och ska åka dit! HON blev bjuden. Hon åker dit med deras barn. Dom skilde sig för 4-5 år sen.

Jag har inget emot exfrun.... Men känner att jag tänker inte vara 5e hjulet och åka dit när jag inte känner någon förutom sambons pappa, och störa när brodern bjudit in exfrun! Så då kan sambon åka dit och leka lyckliga familjen med exfrun, barnen, pappan och deras släkt.

Påtalade detta till sambon som sa att han inte åker isåfall.

Känner mig ledsen, arg och vill inte se sambon just nu! Fast de inte är hans fel.

Hur hade ni gjort?

Vi har varit tsm i 2 år och är förlovade.

• Nostalgity
    emhu skrev 2018-06-05 22:34:40 följande:

Ta inte det här fel nu men du kanske borde ta ner garden lite. Jag har ingen aning om exfruns relation till broderns familj men om jag bara relaterar till min egen familj så har exfrun till min farbror...eller ja kusinernas mamma alltid varit bjuden på större händelser då vi har en nära relation till henne. Dom skiljde sig dock som vänner och alla inblandade verkar vara ok med upplägget. Detta trots att det har funnits en ny kvinna i farbroderns liv. Det viktiga är väl ändå att din sambo har skiljt sig och nu valt att leva med dig istället? Och du kan ju gå dit och stoltsera med du vackra mage :D

Exfrun har inte haft någon kontakt med sambons bror lr hans sida alls sen skilsmässan.

Jag känner mig ju inte alls vacker... Har dessutom mörka partier i ansiktet av solen pga hormonerna. Har bra självförtroende i vanliga fall och hade jag inte varit gravid hade jag klätt upp mig ordentligt och spatsera dit brevid min sambo.

Men nu känner jag bara att blev Exfrun bjuden o inte jag så kan dom få leka lyckliga familjen på studenten! Men går sambon dit så lär han inte få komma hem efteråt.

Vet inte vart denna känsla kom ifrån och detta agg mot dom =(
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-06-06 07:15:35 följande:

Det känns som det är hormonerna hos dig som spökar. De har ju skilt sig och vill inte vara med varandra. Att hon är bjuden är kanske för att hon har barnen den veckan och barnen är bjudna. Men oavsett anledning så känns det som hormoner och inget som din sambo ska få lida för.

Tack för ditt svar! =) antagligen är det så det är! Får gräva bort känslan och försöka se det ur ett annat perspektiv!
  • Nostalgity
    loppanluure skrev 2018-06-06 01:04:00 följande:

Tycker du ska släppa tanken på att de ska få leka lyckliga familjen. Antingen så är det din egen osäkerhet som spökar eller så är det hormonerna. Du vet säkert inom dig att det inte är så och att de inte kommer leka lyckliga familjen. Tycker du är väldigt fientlig och egentligen kanske detta är något att ventilera utanför internet med en vän/sambon..

Tror det kan vara både ock just nu, tyvärr.

Ja som sagt... Vet inte vart denna arga känsla kom ifrån då det inte riktigt är jag på riktigt.

Skrev här inne om det just för att jag först ville ha en oberoende åsikt, då hormoner är något varken jag, min väninna lr sambon blir klok på.
Svar på tråden BF September 2018