Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

Grattis till er två! =D

36+6 verkar vara det mystiska nummret i denna tråd. Det är synd att dom föds så för tidigt och att ni har lite problem!.... Men..med alla krämpor,andnöd, sömnbrist etc så kan jag inte låta bli att önska att min också kommer då. Tisdag/onsdag.

Men i slutändan får man väl hoppas på att inte gå över tiden iaf.

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    Carro04 skrev 2018-08-17 19:05:34 följande:

Vad skönt! Här har maten inte ordnat sig än så vi ligger inne fortfarande. Jag har mjölk och hon har rätt grepp, men hon suger inte. Börjar kännas lite jobbigt i och med att hon blir en vecka imorgon...

När dina värkar började, hade din slemmis lossnat innan?
  • Nostalgity

Är det någon som har tips på hur man kan göra för att ha mindre ont?

Gick och la mig vid 01:20.

Jag vaknade vid 04 och var rastlös och pigg... Kunde inte somna om förän 06:30. Gick upp 11... Hade jätteont i vänster ljumske, strålar upp i höften.. Kunde med hjälp av karln ta mig till frukostbordet (har inte missat en frukost på 20år!)... Tog två Alvedon. Detta var för 20min sen. Fick jätteont och kunde inte sitta kvar med familjen, så efter 3 min blev jag sängliggandes med 3 kuddar mellan knäna.. Men det gör fortf jätteont! Det går i vågor... Det gör ont hela tiden men så kommer topparna och dom gråter jag mig igenom samtidigt som jag måste andas mig igenom dom. Jag har hög smärttröskel och har haft ont i ljumskarna/fogarna en lång tid nu.. Men detta är på en helt ny nivå!

Tips lr råd?!

• Nostalgity
    JLES skrev 2018-08-19 14:11:36 följande:

Jag har också periodvis så fruktansvärd foglossning att jag inte kan gå! Det är samma för mig.. Det strålar upp från ljumskarna (speciellt vänstra på mig) och smärtar i lägre magen samt höfterna och hela skötet liksom värker!! Jag har gått till sjukgymnast och det finns inte så mycket man kan göra.. Man får känna efter själv.. För mig funkar vardagsmotionen bäst dvs. det jag får av att gå runt och pilla i lägenheten, gå och fixa disken, gå och duscha, städa lite.. Allting som heter motion och promenad, lyfta tungt m.m triggar igång foglossningen direkt! En gång fick sambon hjälpa mig från utanför toaletten till sängen. Jag hade suttit på toa och när jag ställde mig hände något och jag kunde inte stödja på något av benen utan att börja gråta för att det gjorde så ont så han fick i princip bära mig, haha.. 

Mitt bästa tips: sitt, gå och stå som att du har på dig en snäv kjol! 

Tusen tack för tipset! =D

Sambon kom och hjälpte mig upp och det gjorde inte lika ont att stå/röra sig smått... Som att sitta och ligga! Så resten av dagen är det jag som knaprar alvedon och städar hehe.

Hoppas verkligen det är bättre imorgon! Barnen börjar ju skolan och jag har patent på att skjutsa dom dit tills bebisen är ute =)

Är det någon här som vet lite om slemmisen?

De andra två ggrna har de utan tvekan varit den, som kommit som ett brev på posten. Men... Nu funderar jag på om det är den? När jag kissat så är de liksom lite vitt som också ligger i toavattnet, och när jag torkar mig så är det antingen lite slemmig flytning lr också slemmisen? Behöver slemmisen alltså vara riktigt tjock?
  • Nostalgity
    Hellan skrev 2018-08-21 20:50:14 följande:

Är det någon som har koll på hur rekommendationerna kring kudde till en nyfödd är?! Har inte orkat söka info om det utan hoppas någon här vet.

Jag vet inte. Men det bästa är alltid att gå på eget förnuft!

Jag har alltid haft spjälsängskudde (olika) till mina barn men varit noga med att även axlarna ligger på kudden, så inte den korta nacken blir "krökt"
  • Nostalgity

37+0 idag... Så ingen bebis på 36+6 här inte. Nu räknas han som fullgången och i denna vecka föddes dottern. Så hädanefter blir de mer och mer spännande. Men än inga tecken på att han vill ut. Får packa väskan på söndag kanske?

• Nostalgity
    loppanluure skrev 2018-08-22 19:17:52 följande:

Yay! Vår lilla kom på 36+6 hon kunde gärna fått vara inne en dag till.. men hon är välmående så det var väl inte meningen att hon skulle stanna längre. Och tänk, i morgon är hon redan en vecka gammal!

Vet dom varför hon ville ut tidigare? Nån teori? =)
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-08-23 07:14:16 följande:

Hur är det på bb idag, får man fortfarande blöjor och så eller ska man packa ner det i bb väskan? Bor i Stockholm om det hsr betydelse.

Vad ska ni har för smärtlindring?

I eskilstuna får man blöjor iaf. Jag har inte provat någon form av smärtlindring innan... Tänkte nu 3e gången gillt om man skulle prova något? Har ju klarat mig fint utan, men det kanske är "softare" att föda med smärtlindring? Eller? Finns det någon ni rekomenderar? Jag har 0 koll, smärtlindring är en helt annan värld för mig.
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-08-23 10:58:12 följande:

Har du inte behövt tidigare så borde det väl inte behövas nu EDA är väl inget jag rekommenderar om man inte behöver det eftersom det ofta stannar upp öppningsskedet Men jag behöver det

Tänker att detta är sista gången jag är gravid och ska föda, så då vill jag ha så mycket erfarenhet som möjligt utav det. Så jag tror inte det behövs, men av nyfikenhet så vill jag prova något =)
  • Nostalgity

Oupf! Tror verkligen jag är stålmannen! Hade sett fram emot en dag fylld med lugn, shopping och ärenden, Eftersom karln hämtar barnen efter jobbet. Meeeen efter 1,5 timmas shopping i 4 olika butiker känner jag mig svag i kroppen och tyngden av livmodern/bebisen gör sig påmind och jag måste ge upp för att åka hem till soffan. Sååå besviken på min kropp! Tror jag överskattar mig själv en aning, haha!

Någon mer som "glömmer bort" att ni är höggravid eller tror kroppen orkar lika mycket som viljan/huvudet fastän det skett gång på gång? =)

Svar på tråden BF September 2018