JLES skrev 2018-08-19 14:11:36 följande:
Jag har också periodvis så fruktansvärd foglossning att jag inte kan gå! Det är samma för mig.. Det strålar upp från ljumskarna (speciellt vänstra på mig) och smärtar i lägre magen samt höfterna och hela skötet liksom värker!! Jag har gått till sjukgymnast och det finns inte så mycket man kan göra.. Man får känna efter själv.. För mig funkar vardagsmotionen bäst dvs. det jag får av att gå runt och pilla i lägenheten, gå och fixa disken, gå och duscha, städa lite.. Allting som heter motion och promenad, lyfta tungt m.m triggar igång foglossningen direkt! En gång fick sambon hjälpa mig från utanför toaletten till sängen. Jag hade suttit på toa och när jag ställde mig hände något och jag kunde inte stödja på något av benen utan att börja gråta för att det gjorde så ont så han fick i princip bära mig, haha..
Mitt bästa tips: sitt, gå och stå som att du har på dig en snäv kjol!
Tusen tack för tipset! =D
Sambon kom och hjälpte mig upp och det gjorde inte lika ont att stå/röra sig smått... Som att sitta och ligga! Så resten av dagen är det jag som knaprar alvedon och städar hehe.
Hoppas verkligen det är bättre imorgon! Barnen börjar ju skolan och jag har patent på att skjutsa dom dit tills bebisen är ute =)
Är det någon här som vet lite om slemmisen?
De andra två ggrna har de utan tvekan varit den, som kommit som ett brev på posten. Men... Nu funderar jag på om det är den? När jag kissat så är de liksom lite vitt som också ligger i toavattnet, och när jag torkar mig så är det antingen lite slemmig flytning lr också slemmisen? Behöver slemmisen alltså vara riktigt tjock?