• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Adalgisa

Kissade ett svagt streck på stickan precis. Överlycklig samtidigt som jag är väldigt orolig för att jag inte ska få behålla det. Jag har en fråga till er som kanske vet bättre än mig. Jag har utbildningsdag i slutet av veckan, dvs lite självskydd och annat. Vad tror ni? Bör ju knappast vara någon fara nu?

• HJohannesson
    Adalgisa skrev 2018-01-23 17:21:48 följande:

Kissade ett svagt streck på stickan precis. Överlycklig samtidigt som jag är väldigt orolig för att jag inte ska få behålla det. Jag har en fråga till er som kanske vet bättre än mig. Jag har utbildningsdag i slutet av veckan, dvs lite självskydd och annat. Vad tror ni? Bör ju knappast vara någon fara nu?

Nej :) ditt barn ligger i ditt bäcken. Men det kan ju vara onödigt att få sparkar/slag mot magen. Du får säkert ondare än innan.

Stort grattis!!!
  • Loouiiisee
    Lindsey77 skrev 2018-01-23 08:08:45 följande:
    Jag har ju PCO, därav mina långa cyklar. Trodde dock att det ordnat upp sig lite eftersom förra cykeln var 33 dagar. Sen jag tog ut spiralen i augusti har jag haft cykel på 42, 36, samt 33 dagar. Jag vill bara ha mensen nu!

Har du någon förklaring till dina långa menscyklar? Brukar du ha det?

Vad innebär PCO? 

Jag har haft lite oregelbunden mens mer eller mindre jämt, men inte så att det svävat iväg så här upp emot 50 dagar. Dock har jag haft p-stav i 3 år (2014-2017) så kanske är de att min mens inte kommit igång riktigt heller efter det. Har iallafall tid på Barnmorskemottagningen här där jag bor på torsdag. Så får se vad dom säger. 

• carnations
    TouchOfRed skrev 2018-01-23 16:29:35 följande:

Vi är födda 85 och 86. Man börjar ju noja lite över sin ålder oxå. Har hört att fertiliteten blir sämre efter 30 :(

Ja jag förstår. Håller tummarna för oss!
  • Lindsey77
    Loouiiisee skrev 2018-01-23 20:47:00 följande:

Vad innebär PCO? 

Jag har haft lite oregelbunden mens mer eller mindre jämt, men inte så att det svävat iväg så här upp emot 50 dagar. Dock har jag haft p-stav i 3 år (2014-2017) så kanske är de att min mens inte kommit igång riktigt heller efter det. Har iallafall tid på Barnmorskemottagningen här där jag bor på torsdag. Så får se vad dom säger. 

PCO är en hormonrubbning. Det bildas äggblåsor på äggstockarna. ÄL kan utebli, mm. När jag slutade med p-piller fick jag aldrig tillbaka mensen. På ul såg man att jag hade äggblåsor (ser ut som pärlband). Fick ÄL stimulerande tabletter (pergotime) och blev gravid med min son på försök 3.

Jag har problem med långa menscyklar, men från att ha varit 60-70 dagar, har de blivit 35-40 dagar. Om man bortser att jag är på dag 42 idag.

Det finns fler symptom med PCO, men dem har inte jag. För högt testeoronvärde, övervikt, mkt hårväxt.

Jag hade hoppats att min PCO hade blivit bättre nu på äldre dagar (kan vara lättare att bli gravid när man är äldre, vilket har stämt på mig!), men nu blir jag osäker när mensen inte kommit! Nej, är inte gravid, helt blankt test idag.

Läste på nätet att 6-8 % av alla fertila kvinnor har PCO. Men det går ju att bli gravid ändå.
  • Airmos

God morgon.

Är på BIM + 2 ingen mens men negativt test imorse. Osäker på vad jag ska tro? Men börjar tappa hoppet. Tänker att om jag är gravid bör det synas på test vid det här laget? Har väldigt regelbunden mens så att den är två dagar sen såhär är inte vanligt.

• Lucifer91
    Airmos skrev 2018-01-24 06:51:04 följande:

God morgon.

Är på BIM + 2 ingen mens men negativt test imorse. Osäker på vad jag ska tro? Men börjar tappa hoppet. Tänker att om jag är gravid bör det synas på test vid det här laget? Har väldigt regelbunden mens så att den är två dagar sen såhär är inte vanligt.

Håller tummarna! Läst om tjejer som plussar jätte sent! Min väninna plussade till exempel BIM+9 :)
  • Wicked977
    Airmos skrev 2018-01-24 06:51:04 följande:

God morgon.

Jag har BIM imorgon och ingen mens i sikte. Ingen mensvärk vilket jag alltid har extremt mycket av! Ömma bröst och väldigt trött. Kissar ofta och gör nummer 2 hur många gånger som helst om dagen (ursäkta infon) mådde illa en eftermiddag så det kom upp i munnen annars bara svullen mage och gasig och dessa ömma brösten.. tänker inte testa förrän 1 februari om inte mensen kommer. Tredje försöket för oss. Har haft väldigt många motgångar hela tiden så nu vågar man knappt hoppas.. vet att man bara försöker nästa ÄL men man blir ju så besviken varje gång..
  • Linaamanda

God morgon! Imorse kom min mens så jag hoppar över till februaritråden. Till er som är kvar håller jag tummarna för att ni får ett plus. :)

• FruBjörk

Massa molvärk och väldigt ömma bröst. Men känner mig helt säker att det är mensen som kommer snart. BIM 29e. Testar lördag morgon första gången om mensen inte kommit innan dess. Ska bo på hotell då med mannen. Bara få ha lite lyx. Så skulle det mot förmodan vara plus så skulle det va kul att berätta för honom på middagen där :)

Svar på tråden BIM JANUARI 2018