• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Lindsey77

Verkar kört här för en septemberbebis, Kroppen har hakat upp sig efter missfallet, och jag fick förmodligen ÄL senare än jag trodde, och missade. Är på dag 41 idag, ingen mens och inget plus. Känner mig inte alls gravid faktiskt. Nu vill jag bara att mensen ska komma så att jag kan börja på nytt igen!

• Baraentilligen
    HJohannesson skrev 2018-01-22 10:05:54 följande:

Har ni försökt lång tid?

Det är nog bara tredje försöket, men har så lång menscykel så det känns som längre ;)
  • carnations
    Charliegris skrev 2018-01-22 20:45:55 följande:

Tog ut min spiral i september och började räkna på dagar/ÄL/Bim i december. Så vi är väl egentligen bara på försök 2. Konstig känsla jag har haft hela livet... Du själv, hur länge har ni försökt?

Okej. Vi är inte på sjunde nu. Har haft lite samma känsla. Skaffa barn har liksom varit målet hela mitt liv. Hoppas vi oroar oss i onödan för vi vill så gärna. 90% lyckas väl inom ett år om jag läst och minns rätt.
  • Meej
    FruBjörk skrev 2018-01-22 20:21:41 följande:
    Ja jag undrar om jag också framkallar symptom med tankekraft haha. "Är det inte lite molvärk? Kanske om jag lutar mig lite åt sidan. Jo lite känns det nog. Eller?"
    Syrsan skrev 2018-01-22 20:29:09 följande:
    Räcker upp handen på den!!! :o)
    carnations skrev 2018-01-22 20:34:08 följande:
    Ellerhur! Samma här!
    Haha, ja, det är inte lätt när det är svårt..!

Charliegris skrev 2018-01-22 20:22:24 följande:
    Tyvärr inte.. bara ömma bröst (precis som vanligt före mens. Hoppas inte på för mycket här, fick bara till det dagen före ÄL och på ÄL-dagen. Vårat 2a seriösa försök, har alltid haft en känsla av att jag inte kan bli gravid.
    Det ska ju absolut vara tillräckligt att få till det då! Vi hade bara sex tre dagar i rad från dagen innan LH-stegring och två dagar innan jag kände av smärta i höger äggstock. Sen steg inte min temp förrän två dagar senare ändå vilket gjorde att NC lade min ÄL fjärde dagen efter att vi haft sex. Oklart vad jag ska gå på. Det där blev rörigt, men min poäng är att dina tillfällen låter mer än tillräckliga och antagligen mer optimala än mina!
  • Loouiiisee
    Lindsey77 skrev 2018-01-22 20:47:34 följande:

Verkar kört här för en septemberbebis, Kroppen har hakat upp sig efter missfallet, och jag fick förmodligen ÄL senare än jag trodde, och missade. Är på dag 41 idag, ingen mens och inget plus. Känner mig inte alls gravid faktiskt. Nu vill jag bara att mensen ska komma så att jag kan börja på nytt igen!

Undrade hur det gick för dig. Ingen mens och inget plus här heller. Dag 45 idag för mig. Blir nästan irriterad och vill att mensen ska komma om det nu inte lyckats, så jag kan börja testa med mina äl-test.
  • HJohannesson

Det är psykiskt påfrestande att försöka bli gravid. Tror jag hade alla symptom som fanns de 3 åren vi försökte.

Nu har vi inte ens försökt. Så att få ett plus nu känns orimligt. Jag vet inte hur det är att få ett plus utan medicinsk hjälp.

Men till er andra. 80% blir gravid första året, 90% blir gravid inom två år.
    Ge inte upp ännu :) även om varje försök är jobbigt.

Jag sitter dock själv med en del symptom nu, såklart. Mycket mensvärk, brösten känns som när jag ammade. Det drar liksom i dom, blixtrar. Trött.
    Men det finns ändå en röst inom mig som säger "såklart du inte är gravid den här gången heller"

• Charliegris
    Meej skrev 2018-01-22 21:33:48 följande:

Haha, ja, det är inte lätt när det är svårt..!Det ska ju absolut vara tillräckligt att få till det då! Vi hade bara sex tre dagar i rad från dagen innan LH-stegring och två dagar innan jag kände av smärta i höger äggstock. Sen steg inte min temp förrän två dagar senare ändå vilket gjorde att NC lade min ÄL fjärde dagen efter att vi haft sex. Oklart vad jag ska gå på. Det där blev rörigt, men min poäng är att dina tillfällen låter mer än tillräckliga och antagligen mer optimala än mina!

Okej! Ja vi får väl se :) Håller tummarna för oss allihop. Hade du några symtom? När har du Bim?
  • Meej
    Charliegris skrev 2018-01-22 22:40:01 följande:

Okej! Ja vi får väl se :) Håller tummarna för oss allihop. Hade du några symtom? När har du Bim?

Litegrann, men det kan lika gärna vara inbillning. Vågar inte lita på mina symtom längre..! Har bim 28/1, tror jag. Oregelbunden cykel och första månaden som jag verkligen kartlägger den. Och du..?
  • Monron1617

Hej!

Ny här i tråden då jag är helt ny här på FL ????? Bim 30/1 här! Hoppas vi är många som får sina efterlängtade plus nu ?

• Meej
    Monron1617 skrev 2018-01-22 22:50:31 följande:

Hej!

Ny här i tråden då jag är helt ny här på FL ????? Bim 30/1 här! Hoppas vi är många som får sina efterlängtade plus nu ?

Välkommen!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018