• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2017-12-03 22:43:53 följande:

JAså! Okej ja så kanske det kan vara! Skönt o kolla oavsett... ni har inte gjort hemmaprov nån gång? Fått för mig att du sagt det tidigare?

LillaAw skrev 2017-12-03 22:47:34 följande:

Bra att ni kom på det iaf! Vi har också testat spermierna. (Som va precis på gränsen vad gäller antal och rörlighet) men att det ändå borde gå naturlig väg men kan ta tid.. jag upplevde dock att de va lite "slarviga" med att berätta exakt vad svaret var och sa bara att de var "bra" men sen när vi fick se i journalen så såg vi alla värden de analyserar. Mängden ska va över 20 milj och minst 40% rörlighet. Min kille hade precis 21 milj och 42% rörlighet. Så preeeeciiiis godkänt. Många har ju typ över 60 milj simmare så det kan skilja sig mycket... viktigaste va dock simförmågan också. (En hel vetenskap) lycka till! Man ska inte glömma att i 1/3 av fallen så är det manlig faktor. Ofta så letar man ju felet hos sig själv...

Ja precis! Glömde skriva det men vi har testat spermierna med swimcount och det testet var bra :) de räknar ju både antal spermier och dess rörlighet. fast frågade min mamma som är sjuksköterska och hon sa att man aldrig ska lita på hemmatester :P

Få går vi vara extra tydliga mot doktorerna om att vi vill veta de exakta provsvaren och vad dem betyder :) kollade förresten genom internet och ramlade in på en sida där de tipsade att mannen borde gå till en urolog om spermaprovet var dåligt. Det kan vara så att det har blivit ett bråck eller en blockard på sädesledaren som kan göra att testerna visar dåligt :) kan ju vara värt att testa tänker jag och operationen är liten :)
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2017-12-03 21:42:15 följande:

Okej. Ja väntetiden känns otroligt lång alltså. Återkom gärna med vad hen säger :)

Fick svar igår kl 22, vilken service haha! Det går bra att göra en äggledarspolning som jag ju ville börja med och det skulle kosta 1600. Jag ska prata med sambon och se vad han tycker... beroende på resultat får man ju avgöra om man behöver eller vill gå vidare med andra undersökningar.... kan ju kännas fånigt att betala 1600 om äggledaren ser bra ut men då vet man det iaf. Om den inte ser bra ut vet jag inte ens vad man gör, haha.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Isathe

Jag använder mig av clearblue digitala test med dubbel indikator. Har testat i flera dagar nu, men den där fasta gubben kommer inte.....

Tog första testet i tisdags då var det negativt. Testa i onsdags och tror att de då var en blinkande gubbe. I torsdags var det iaf en blinkande gubbe och sen dess har jag testat 2-3ggr/dag.

Men, jag får ingen fast gubbe och är idag inne på dag 5 med den där blinkande gubben, trött jag blir på detta!!

Tycker dessutom att sträcket var som starkast i helgen och jag har lite så ont mot äggstockarna till och från. Hur länge ska man vänta? Känslan är att den fasta glada gubben inte kommer komma....

• inez898

Fick besked igår om att en kompis väntar barn. De gifte sig i augusti och barnet är beräknat i juni, så hon måste ha blivit gravid i september. Det är så jävla orättvist att det går så lätt för somliga. Jag är överkänslig såklart, men jag upplevde att hon och vår tredje kompis (som har en 2-åring efter att ha blivit oplanerat gravid) pratade om det som en sån självklarhet. Som en sån enkel grej. Behöver nog inte förklara för er i denna grupp hur det kändes...

• Hedblomster
    inez898 skrev 2017-12-04 08:32:46 följande:

Fick besked igår om att en kompis väntar barn. De gifte sig i augusti och barnet är beräknat i juni, så hon måste ha blivit gravid i september. Det är så jävla orättvist att det går så lätt för somliga. Jag är överkänslig såklart, men jag upplevde att hon och vår tredje kompis (som har en 2-åring efter att ha blivit oplanerat gravid) pratade om det som en sån självklarhet. Som en sån enkel grej. Behöver nog inte förklara för er i denna grupp hur det kändes...

Vi förstår dig...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Hannah9003
    Isathe skrev 2017-12-04 08:13:57 följande:

Jag använder mig av clearblue digitala test med dubbel indikator. Har testat i flera dagar nu, men den där fasta gubben kommer inte.....

Tog första testet i tisdags då var det negativt. Testa i onsdags och tror att de då var en blinkande gubbe. I torsdags var det iaf en blinkande gubbe och sen dess har jag testat 2-3ggr/dag.

Men, jag får ingen fast gubbe och är idag inne på dag 5 med den där blinkande gubben, trött jag blir på detta!!

Tycker dessutom att sträcket var som starkast i helgen och jag har lite så ont mot äggstockarna till och från. Hur länge ska man vänta? Känslan är att den fasta glada gubben inte kommer komma....

Jag förstår din frustration. Jag hade det precis som dig. Sen började jag testa mig på eftermiddagen istället mellan 16-17 ca. När jag kom hem från jobb. Då fick jag fast gubbe och även utslag på andra äglossningstester.

Jag testade alltid morgon innan och fick aldrig positivt.

Hoppas detta hjälpte. Ha en bra dag :)
  • Isathe
    Hannah9003 skrev 2017-12-04 10:24:05 följande:
    Jag förstår din frustration. Jag hade det precis som dig. Sen började jag testa mig på eftermiddagen istället mellan 16-17 ca. När jag kom hem från jobb. Då fick jag fast gubbe och även utslag på andra äglossningstester.

Jag testade alltid morgon innan och fick aldrig positivt.

Hoppas detta hjälpte. Ha en bra dag :)
    Tack! Men jag testar mig 2-3ggr/dag, morgon lunch och kväll ungefär.... Men kanske inte kommer ha någon ägglossning denna månad!!
  • Elliot1

Hej!

Hoppar gärna in här, känner igen endel användarnamn :)

Försökt sen januari (dock mer aktivt sen maj, så räknar väl detta som försök 8), blev gravid en gång i augusti men gick MF i v.7..

Har denna månad faktiskt försökt chilla lite! Känns väldigt skönt. Har två olika appar varpå den ena sa ÄL 29/11 och den andr sa 30/11.. Hade endel värk och flytningar som tydde på ÄL i princip hela den veckan så vet inte exakt när den var ändå. Men vi har inte hetslegat denna månad utan körde lite varannan/var tredje dag kring ÄL utan någon direkt press. Och det har liksom gjort att mycket tankar kring graviditet försvunnit, har inte varit så aktiv här heller utan levt som vanligt och tänkt att det vore kul med en bebis i julklapp men samtidigt så är det onte hela världen om det inte tar sig nu.. En liten paus i hetsandet helt enkelt :)

Stort lycka till nu allihop!!! :)

• Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-12-04 11:22:16 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här, känner igen endel användarnamn :)

Försökt sen januari (dock mer aktivt sen maj, så räknar väl detta som försök 8), blev gravid en gång i augusti men gick MF i v.7..

Har denna månad faktiskt försökt chilla lite! Känns väldigt skönt. Har två olika appar varpå den ena sa ÄL 29/11 och den andr sa 30/11.. Hade endel värk och flytningar som tydde på ÄL i princip hela den veckan så vet inte exakt när den var ändå. Men vi har inte hetslegat denna månad utan körde lite varannan/var tredje dag kring ÄL utan någon direkt press. Och det har liksom gjort att mycket tankar kring graviditet försvunnit, har inte varit så aktiv här heller utan levt som vanligt och tänkt att det vore kul med en bebis i julklapp men samtidigt så är det onte hela världen om det inte tar sig nu.. En liten paus i hetsandet helt enkelt :)

Stort lycka till nu allihop!!! :)

Välkommen hit! Skönt att inte stressa! Jag har äl om några dagar o försöker o inte heller stressa upp mig. Försöka ligga när vi könner för det! Dock inte för sällan haha
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Hedblomster

Så, nu har jag bokat tid för äggledarspolning. Det blir inte i den här cykeln utan i nästa. Så vi för ett försök till först... Förhoppningsvis får jag avboka tiden pga gravid men troligtvis inte. Jag bokade en tid som jag hoppas ska vara på cd 11, det skulle vara mellan dag 7 och 12. Hoppas inte min cykel fuckar upp nu bara så jag måste boka om. Gyn ligger 6-7 mil bort och jag kan inte gå ifrån jobbet när som helst. Min mamma erbjöd sig för övrigt att betala, så snällt <3 

Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet