• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • inez898

Och dääär kom min mens. Blev inte gravid 2017 alltså. Jag har gråtit i två timmar nu. Det känns så jobbigt med julen och årsskiftet tycker jag. När vi började försöka i februari så minns jag att jag undrade om vi kommer att ha en bebis i jul eller om jag kommer att vara höggravid. Well, jag är inte ens gravid överhuvudtaget. Inte ett jävla skit närmare att bli gravid har jag kommit under hela jävla 2017. Inte ett plus på stickan, inte ens en kemisk graviditet eller ett missfall, INGENTING.

• Jooosen
    inez898 skrev 2017-12-16 17:07:26 följande:

Och dääär kom min mens. Blev inte gravid 2017 alltså. Jag har gråtit i två timmar nu. Det känns så jobbigt med julen och årsskiftet tycker jag. När vi började försöka i februari så minns jag att jag undrade om vi kommer att ha en bebis i jul eller om jag kommer att vara höggravid. Well, jag är inte ens gravid överhuvudtaget. Inte ett jävla skit närmare att bli gravid har jag kommit under hela jävla 2017. Inte ett plus på stickan, inte ens en kemisk graviditet eller ett missfall, INGENTING.

<3. Fan. Ja känner likadant. Mensen kommer om 5 dagar som vanligt, bara vet det. Ingen bebis 2017 inget plus på Stickan en endaste jävla gång. Sexlivet har tagit stryk oxå känns det som. Vänner som började försöka senare än oss har gått över halva tiden. Här står man själv :(.. hur går det för er, skulle du spola äggledarna eller hur var det? Ja bävar för att söka hjälp.. känns så jäkla meckigt och hör folk här på fl som fått väntat på saker otroligt länge.. det blir vår tur nån gång. Känner så med dig :(
  • Isathe
    inez898 skrev 2017-12-16 17:07:26 följande:

Jooosen skrev 2017-12-16 17:10:42 följande:

<3. Fan. Ja känner likadant. Mensen kommer om 5 dagar som vanligt, bara vet det. Ingen bebis 2017 inget plus på Stickan en endaste jävla gång. Sexlivet har tagit stryk oxå känns det som. Vänner som började försöka senare än oss har gått över halva tiden. Här står man själv :(.. hur går det för er, skulle du spola äggledarna eller hur var det? Ja bävar för att söka hjälp.. känns så jäkla meckigt och hör folk här på fl som fått väntat på saker otroligt länge.. det blir vår tur nån gång. Känner så med dig :(

Usch känner precis som er, inte ett jävla skit närmare en graviditet, inte ett ynka spöksträck ens. Så jävla besviken. Nu ska jag iofs ha mens någon gång nästa vecka men känns som den kommer komma som vanligt. Trodde också att jag skulle få fira in julen och nyåret med bebis i famnen eller bebis i magen men icke...!!!
  • inez898
    Jooosen skrev 2017-12-16 17:10:42 följande:

Vi var på en första koll i oktober där de kollade med vul och blodprover på mig och spermaprov på min kille. Allt såg bra ut utom att jag hade pco-äggstockar men det ska inte va nåt problem eftersom jag ändå ägglossar. Läkaren sa att vi skulle avvakta tills det gått ett år så jag tänkte höra av mig igen efter nästa mens typ. Hon tyckte inte att det va nån poäng med att spola äggledarna pga att jag aldrig haft nån könssjukdom (låter konstigt men det va så hon sa...). Men ja jag bävar också inför vad som kommer med väntetider, vidare utredning, ev behandling... samtidigt som jag vill sätta igång NU för att äntligen få en chans att bli gravid <3
  • inez898
    Isathe skrev 2017-12-16 18:25:11 följande:

Usch känner precis som er, inte ett jävla skit närmare en graviditet, inte ett ynka spöksträck ens. Så jävla besviken. Nu ska jag iofs ha mens någon gång nästa vecka men känns som den kommer komma som vanligt. Trodde också att jag skulle få fira in julen och nyåret med bebis i famnen eller bebis i magen men icke...!!!

<3 det är så så SÅ jävla orättvist detta!! Känns som en mardröm att just vi skulle vara en av dom få som inte kan bli gravida inom ett år...
  • Elliot1

Hej tjejer..

Skriver här direkt istället för att citera.

Finns inte så mycket att säga om mens, tråkigt sexliv, inga plus, långa väntetider etc förutom att det SUGER. Det gör verkligen det, man blir lika ledsen och besviken varje gång.. Fick själv mens i onsdags och blev skitsur. Men man återhämtar sig, vi fixar detta!! :) 2018 är vårt år!

Däremot ville jag bara kommentera det här med att vänner blir gravida lätt och att det känns jobbigt att alla får barn. Jag har själv en vän som är lika gammal som mig som häromdagen gick ut med att hon ska nu ha sitt TREDJE barn. Vi får inte ens till ett.. Meeen poängen är att man vet ju verkligen inte vad dessa personer går igenom. Jag tycker det pratas alldeles för lite om historierna bakom allt som är rosa och fluffigt i sociala medier. Allt ska se så bra ut och det får oss som försöker att må dåligt.. Ett exempel är en bekant till mig som har två döttrar, hon lever det perfekta livet enligt Instagram. Fick nyligen redan på att hon haft tre missfall på rad innan hin fick behålla sin första. Något hon ALDRIG skulle skylta med. Och jag är rätt säker på att hon inte är unik i detta. Jag fick en ny kollega ganska nyligen och han ska bli pappa, han berättade att de genomgått IVF eftersom de inte lyckades på egen hand. Jag kan svära på att majoriteten av de som går ut med sina graviditeter har en historia bakom, allt ifrån missfall till att de försökt länge eller gått igenom IVF etc. Men allt sånt tystas ner och det är inget vi frågar om heller. Jag har tvärtom

varit väldigt öppen med att vi försöker och att vi fått missfall, jag tycker verkligen inte det ska vara så tabu! Så försöööök att inte tänka att alla andra har det så lätt, jag tror verkligen inte det är sanningen.

Kram på er och deppa inte ihop <3

• Lewaize

Vi har nu fått en tid på fertilitetscentrumet i Gbg i början av februari :) känns jävligt gött att få komma igång! Har ägglossning nu 23/12 och man skulle in och ta prover mellan 6-8 dagar efter äghlossningen så det suger ju att de har mellandags stängt då :P men men! Vi har iaf minst två ?riktig? försök innan vi slängs in i ivf karusellen med alla prover och det som hör till.

Försöker med första barnet sedan maj 17
  • LillaAw

Hej,

Jag känner med er alla. Detta var året man hade tänkt bli gravid och här står man nu, snart 2018 och än så länge sååå långt borta. Har bim på nyårsafton så vill inte riktigt ropa hej än men med allt som varit det här året så är inte förhoppningarna jättestora.

Vårt sexliv tog mest stryk de första 6 månaderna egentligen och jag tror det var mycket relaterat till min egen ångest. Nu har vi påbörjat utredning som visat än så länge att vi båda är normala och har "normala" värden även om min mans spermaprov va precis på gränsen. Jag försöker tänka att jag är relativt ung och att det fortfarande ska gå naturlig väg för IVF-resan är inte heller en dans på rosor med hormonsprutor, äggplock etc.

Det jag känner har varit jobbigt är just att det är en så privat grej att man inte vill prata så mycket om det. Jag känner de senaste tiden att jag haft mindre lust att gå till jobbet och göra roliga saker på helgerna med vänner. Jag har blivit lite mer isolerad i deppandet.

Jag hoppas att vi alla som följts åt här månad efter månad snart ska få sina plus eller svar på varför det inte tar sig <3

• Jooosen

Ja urs känns som vi har sån otur att vara dom det inte funkar för... dricker era killar alkohol? Min gör det typ två ggr månaden. Alltså inte super sönder men dricker en del öl.. börjar oroa mig att d kanske påverkar sperman Dålgt :/...

• Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-18 08:28:30 följande:

Ja urs känns som vi har sån otur att vara dom det inte funkar för... dricker era killar alkohol? Min gör det typ två ggr månaden. Alltså inte super sönder men dricker en del öl.. börjar oroa mig att d kanske påverkar sperman Dålgt :/...

Min kille dricker någon öl i veckan, kanske 1 öl till maten en dag sen inget mer....

Hur går det för dig annars?
    Själv drömde jag att jag tog ett gravtest som var negativt så nu är jag helt inställd på att mensen kommer under veckan så den kan lika gärna få komma idag så jag kan ringa kliniken och börja med letrozol, känns bara onödigt att gå och vänta liksom..... Vill inte ta något gravtest för jag vill inte bli dubbelt besviken utan väntar hellre på mensen. Den borde komma tidigast i morgon och senast på torsdag. Så får se vad som händer i veckan.
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet