• Jooosen

Vi som är på försök 9 med första barnet

Hello,

Äl 8 december bim 21 december. Blir 9e försöket här. Detta börjar bli sjukt tradigt. Börjar mentalt ställa in mig på hjälp så småningom. Men lever på hoppet nu :)

Hoppa gärna in här om det finns flera!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet
  • Elliot1
    33villbligravid skrev 2017-12-19 08:54:25 följande:

Klarar ni andra av att inte testa? Jag tycker det är skitsvårt och vet ju från tidigare att mina gravtest visar positivt redan några dagar innan BIM om det tagit sig ...

Hej, välkommen hem!

Jag har haft svårt att låta bli om jag haft test hemma.. Därför försöker jag att inte ha det ;) Har jag inga hemma så väntar jag då måste jag dessutom gå till Apoteket som är dyrare än att beställa online.. Så då har jag det som en ursäkt att inte köpa massa test! Hade dessutom blivit så besviken om det blev ett litet plus och sen mens. Då lever jag hellre i ovisshet :)
  • Elliot1

Är det någon som har erfarenhet av tidig ägglossning? Jag börjar bli lite kluven här. Förra cykeln kom mensen två dagar tidigt så då flyttades ju ÄL-datumet också i appen.. Vilket då betyder att jag hade ÄL på dag 12, missade den då vi hade massa sex några dagar för sent :( Jag har haft relativt regelbundet dag 13/14 innan.

Men nu (sedan igår) börjar jag redan känna av rejäl ÄL-värk och känner liksom att något är på gång i kroppen. Men jag är bara på dag 8?? Så även om den dröjer några dagar är det ju fortfarande tidigt. Har googlat lite om tidig ÄL men blir inte klok.. Kan inte direkt spontanligga varje dag då sambon jobbar nätter :(

Jag försöker undvika alla former av hjälpmedel så som ÄL-test och tempa kan jag inte göra för jag går upp olika tider varje dag... Hmm..

• Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-19 08:54:25 följande:

Klarar ni andra av att inte testa? Jag tycker det är skitsvårt och vet ju från tidigare att mina gravtest visar positivt redan några dagar innan BIM om det tagit sig ...

Jag vill inte bli besviken 2 ggr därför köper jag inte hem några tester. Nu har jag iofs 3 tester hemma som jag fått av en kompis som redan plussat. Men har lovat mig själv att inte testa före fredag morgon. BIM idag enligt appen men tror egentligen imorgon men senast torsdag.
  • Hedblomster

Äl+4 här... jobbig väntan. Men vet ju att om det inte blir något har jag äggledarspolning 5 januari och hoppas det kan hjälpa eller iaf visa något och föra oss vidare.

Beställde precis gravtest så kommer absolut inte kunna hålla mig. Har bim 29 december så tänker vänta tills efter julafton iaf...

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • 33villbligravid
    Isathe skrev 2017-12-19 10:22:52 följande:
    Jag vill inte bli besviken 2 ggr därför köper jag inte hem några tester. Nu har jag iofs 3 tester hemma som jag fått av en kompis som redan plussat. Men har lovat mig själv att inte testa före fredag morgon. BIM idag enligt appen men tror egentligen imorgon men senast torsdag.
    Oj! Då håller jag tummarna för dig :) Nä förstår det där med besviken två ggr, men samtidigt den gången plussade var det otroligt skönt att slippa lida de sista dagarna innan BIM.

Tror själv att testar på nytt på fredag om inte fått mens innan dess.
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-19 12:06:58 följande:
    Oj! Då håller jag tummarna för dig :) Nä förstår det där med besviken två ggr, men samtidigt den gången plussade var det otroligt skönt att slippa lida de sista dagarna innan BIM.

Tror själv att testar på nytt på fredag om inte fått mens innan dess.
    När var BIM för dig?

Jag ska iaf få börja med letrozol cd 3 när mensen kommer så de känns iaf bra att ha en plan för framtiden....
  • 33villbligravid
    Isathe skrev 2017-12-19 12:25:48 följande:
    När var BIM för dig?

Jag ska iaf få börja med letrozol cd 3 när mensen kommer så de känns iaf bra att ha en plan för framtiden....
    Jag har typ samma som du! På to enligt appen, men kan säkert komma redan imorgon eller sedan senare ...

Ok - jag åt letrozol en cykel, då blev gravid, undrar om borde göra det igen. Varför äter du letrozol? Jag fick det senast utskrivet för att garantera att äggblåsan mognar tillräckligt - har regelbunden äl också annars. Nu vet jag ju inte om det var pga av letrozolen som blev gravid sist eller om det bara var slumpen. Men kan ändå rekommendera - lycka till :)
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-19 12:31:08 följande:
    Jag har typ samma som du! På to enligt appen, men kan säkert komma redan imorgon eller sedan senare ...

Ok - jag åt letrozol en cykel, då blev gravid, undrar om borde göra det igen. Varför äter du letrozol? Jag fick det senast utskrivet för att garantera att äggblåsan mognar tillräckligt - har regelbunden äl också annars. Nu vet jag ju inte om det var pga av letrozolen som blev gravid sist eller om det bara var slumpen. Men kan ändå rekommendera - lycka till :)
    Jag har pcos så för att verkligen se till att jag ägglossar varje månad ska jag få börja med det. Vi har ju försökt sedan februari utan något plus
  • 33villbligravid
    Isathe skrev 2017-12-19 12:38:16 följande:
    Jag har pcos så för att verkligen se till att jag ägglossar varje månad ska jag få börja med det. Vi har ju försökt sedan februari utan något plus
    Ok - då tror jag det är helt rätt för dig! Har en kompis med pco som har tre barn och två har kommit till med letrozol. Lycka till - jag tänket själv testa det på nytt om inte tar sig snart!
  • Isathe
    33villbligravid skrev 2017-12-19 12:46:43 följande:
    Ok - då tror jag det är helt rätt för dig! Har en kompis med pco som har tre barn och två har kommit till med letrozol. Lycka till - jag tänket själv testa det på nytt om inte tar sig snart!
    Härligt att höra!! Jag vågar inte tro på något alls faktiskt efter månader med besvikelser....
Svar på tråden Vi som är på försök 9 med första barnet