Jooosen skrev 2017-12-18 18:03:07 följande:
Okej tack för era svar! Är orolig att drickande kan vara dåligt liksom. Inga fyllor varje helg men påverkad blir han och även jag iaf 1 gång i månaden.. Jaja.. bim på torsdag.. känner mig helt som vanligt :( eftersom mensen antagligen kommer komma så funderar ja på att skita i art göra en ny grupp... Men däremot vill ja inte tappa kontakt med er!! Känns som vi håller ihop o e med om samma sak :)! Kanske kan göra en grupp där vi stannar kvar o följer varann "för gott" liksom :)
Jag tror inte du behöver oroa dig för alkoholen. Förstår din tanke men det krävs nog större mängder. Jag forskade lite i detta nu och det mest vettiga svaret (från en säker källa) säger att daglig alkoholkonsumtion under minst två veckor kan påverka. Mindre alkoholkonsumtion vid enstaka tillfällen påverkar inte. Så där ligger vi ju alla i lä :) Jag veeet att det här med stress, tankar och sånt inte påverkar fertiliteten men nånstans tror jag ändå på att försöka att leva livet precis som man hade gjort om man inte försökte få barn! Det minskar pressen och många blir ju faktiskt gravida när de väl "slappnar av".
Jag hänger gärna med i en ny grupp som man kan följa lite längre! Jag var med i en BIM-grupp, som blev en plusgrupp, som blev en FB-grupp. Det var inte kul att behöva gå ur den för att man fick MF.. Men efter det har jag inte riktigt hittat nån ny, förutom denna då! :)