• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Lumej
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-01-12 09:46:15 följande:

God morgon!

Ni som plockat ägg, hur mådde er kropp efteråt?

Jag fick som sagt väldigt mycket ägg så jag ligger nog på gränsen att bli//vara överstimmulerad. Men idag är det dag 4 efter äggplock och min buk är så hemskt spänd, jag går stadigt upp i vikt under dessa dagar osv. Min mage är ca 10 cm större än innan äggplocket.... Har kontakt med kliniken men nu börjar jag bli stressad över att jag inte märker någon förbättring.... 

Jag upplevde precis samma sak som du, min mage stod rakt ut och jag hade ganska ont. Tror det gick över efter en vecka.
  • Cia33
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-01-12 09:46:15 följande:

God morgon!

Ni som plockat ägg, hur mådde er kropp efteråt?

Jag fick som sagt väldigt mycket ägg så jag ligger nog på gränsen att bli//vara överstimmulerad. Men idag är det dag 4 efter äggplock och min buk är så hemskt spänd, jag går stadigt upp i vikt under dessa dagar osv. Min mage är ca 10 cm större än innan äggplocket.... Har kontakt med kliniken men nu börjar jag bli stressad över att jag inte märker någon förbättring.... 

På mina två första försök mådde jag väldigt bra. Ont första dygnet efter men inte mycket mer. Tredje försöket hade jag rejält ont och var jättesvullen. Läkaren konstaterade vid insättningen att jag hade ganska mycket vätska liggande där de tömt äggblåsorna, men att det skulle gå mer av sig självt. Det blev bättre nån dag senare. Men jag misstänker att jag var nära överstimulering den gången. Min gyn läkare bedömde att jag borde fått äggplocket på en fredag men Linköping ville vänta till måndagen.
  • mileythebunny
    Lumej skrev 2018-01-12 08:08:45 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här. Vi är just nu inne på vårt 2:a ivf-försök på rmc i Malmö och denna gången blir det långt protokoll. Jag har tagit nässpray i snart 3 veckor och började igår med första sprutan, 300ie menopur. Hoppas det ska gå bättre denna gången, förra gången blev det 9 ägg men bara 4 mogna och bara 1 som kunde återföras.

Hej!
    Vi gör vår första behandling nu på rmc i Malmö, roligt att höra från fler som också går där. Har också det långa protokollet, med Synarela, och idag är sprutdag 10. Vi kommer förhoppningsvis göra äggplock någon gång i slutet av nästa vecka, ska på ul 2 imorgon bitti...

Lycka till med ert andra försök!
  • LilV
    mileythebunny skrev 2018-01-12 15:59:59 följande:

Hej!

Vi gör vår första behandling nu på rmc i Malmö, roligt att höra från fler som också går där. Har också det långa protokollet, med Synarela, och idag är sprutdag 10. Vi kommer förhoppningsvis göra äggplock någon gång i slutet av nästa vecka, ska på ul 2 imorgon bitti...

Lycka till med ert andra försök!

Vi går också på RMC i Malmö :) Hur är det att köra långt protokoll? Körde kort med gonal -f första och ska köra kort med menopur nu andra försöket som vi påbörjar nästa vecka.
  • zuces

Varit inaktiv i tråden de senaste veckorna för man haft så mycket firande och så! Men nu idag ska jag få spruta första gonal-f sprutan så nu är ivf karusellen igång på riktigt! Första försöket för mig! Vilken tid har ni valt att ta era sprutor? Vilken tid är bäst? 7,8 eller 9?

• Hormonkarusellen

Om det är ok vill jag gärna hänga med er i tråden och höra hur det går, vi fick ju inte göra ivf men ska då testa gonal f ändå för ägglossning. Gissar dock att jag kommer få mycket lägre dos än ni får, eftersom jag bara ska få ett ägg, blir det fler får vi inte ligga...

hur har det gått för er att spruta och hur har ni mått av sprutorna?

• Elinmedlängtanombarn

Tack för svar tjejer!

Jag åkte till kliniken och via slidan gick de in med nål och tömde nästan 1 liter vätska så nu hoppas jag att jag blir bättre.

• McSlemmy

Hoppar in i tråden.

Inga barn och första försöket.

Vi har försökt i två år innan vi sökte hjälp.

Hade första ivfmötet efter utredning 20/12 och började med Gonal F 8/1.

I morgon är det dags att lägga till Fyrmadel. Det har gått så sjuuukt snabbt och jag är så jäkla överpeppad.

Samtidigt vill jag vara varsam med att ta ut lyckan i förskott då mitt hjärta kommer krossas om det inte går vägen.

• Cia33
    zuces skrev 2018-01-12 17:06:02 följande:

Varit inaktiv i tråden de senaste veckorna för man haft så mycket firande och så! Men nu idag ska jag få spruta första gonal-f sprutan så nu är ivf karusellen igång på riktigt! Första försöket för mig! Vilken tid har ni valt att ta era sprutor? Vilken tid är bäst? 7,8 eller 9?

Jag tog mina vid 9. Det fungerade bäst med min dygnsrytm.
  • Regnbågens färger

Hej!

Jag hoppar gärna in i denna tråd ????

Vi är ett gift par ( två kvinnor ), som börjar vår IVF resa idag , långt protokoll.

Vi börjar med nässpray och går på RMC i Malmö!

Min fru som ska bära barnet fyller 36 i feb.

Tålamod har dock krävts från dag ett i denna karusell.

Vi började utredning i Växjö i dec 2016.

Vi var väldigt taggade och det första som hände var att de hittade en jätte myom, muskelknuta på min frus äggstock o detta krävde en operation.

Efter lång väntan på bara remiss till operation så var det iaf dags!

Operationen gick bra men blev större än väntat, så istället för att ?vila? upp livmodern i 3 mån blev det 6. ????

I sept skickades remissen från Växjö , fick äta levaxin o prova oss fram för rätt värde , sköldkörtel värde.

Den 18 dec träffade vi kurator, läkare o koordinator i Malmö.

Allt gick bra, jag var dock jätte nervös inför kuratorn. Känns nog konstigt för de flesta att bli ?granskad?.

De såg att min fru hade en sk. Chokladcysta o trodde ev det var endometerios. Därav kör vi långt protokoll ????

Nervöst o spännande på samma gång. Hoppas verkligen på ett barn men vågar inte hoppas för mkt ..

Lycka till alla, o ursäkta för lite långt inlägg??

Svar på tråden IVF våren 2018