• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Anonym (Lilla jag)
    mileythebunny skrev 2018-01-11 11:31:57 följande:

Hej! Jag är inte i din situation, men jag känner igen mig i det där med olika bud från olika vårdgivare. Min gynekolog som gjorde utredningen och skickade remissen sa att vi skulle vara igång med behandling 2-4 veckor efter. Jo, men visst! När jag ringde rmc sa de såklart att man får en tid inom vårdgarantin på tre månader. Jag förstod ju redan innan att det var för bra för att vara sant och hade dessutom läst på en del och visste att det tog tid, men ändå, hoppet sköt upp i taket!

Lycka till!

Jag går förresten också på RMC Malmö!

Ja där ser man. Hur lång tid tog det för er? Vad spännande. Hoppas att ni snart får ett pluss.!!!!!
  • mileythebunny
    Anonym (Lilla jag) skrev 2018-01-11 12:08:35 följande:
    Ja där ser man. Hur lång tid tog det för er? Vad spännande. Hoppas att ni snart får ett pluss.!!!!!
    Vår remiss kom in till rmc 11/10 och vi hade vårt första möte den 20/11, så sex veckor. Jag började behandling den 25/11, men då jag går långa protokollet innebär det att jag har sprayat och väntat och inte börjat med sprutor förrän nu den 3/1...
    Tack! Hoppas på detsamma för er och att väntan inte blir så lång!
  • Percafluviatilis
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-11 11:30:45 följande:

Ja tänk, 13! Trodde inte det var möjligt för mig. Alla växer ju säkert inte till sig men det var ju ett bra utgångsläge:) Jag tar Menopur 375IE så en rätt hög dos. Hoppas din höjda dos också fungerar bra, det är ju verkligen spänning blandat med oro inför de här undersökningarna!

Nej, man tror ju inte det med lågt amh och så. Vad fick du för dos ditt förra försök? Jag hoppas också! Nervös för hur det ska gå.
  • Anonym (Lilla jag)
    8992 skrev 2018-01-11 11:42:07 följande:

Ja, jag är tacksam att jag har en fullspäckad månad i skolan så jag kan tänka på annat. Svårt att fokusera men det är bara kämpa på! Är dock nervös hur det ska funka med plugg & tenta under hormonbehandlingen, har hört att en del knappt klarar att arbeta

Ush. Det kommer säkert gå hur bra som helst. Jag är också lite rädd för hur det ska gå. Men det är långt tills dess för min del hehe
  • Bloggsombearbetning
    Percafluviatilis skrev 2018-01-11 06:43:41 följande:

13?! Hurra!! Vad skönt det måste kännas! Vilken dos får du? Jag får ju en rejäl höjning nu så hoppas också på fler blåsor.

Ja tänk, 13! Trodde inte det var möjligt för mig. Alla växer ju säkert inte till sig men det var ju ett bra utgångsläge:) Jag tar Menopur 375IE så en rätt hög dos. Hoppas din höjda dos också fungerar bra, det är ju verkligen spänning blandat med oro inför de här undersökningarna!
    Percafluviatilis skrev 2018-01-11 12:29:53 följande:

Nej, man tror ju inte det med lågt amh och så. Vad fick du för dos ditt förra försök? Jag hoppas också! Nervös för hur det ska gå.

Jag fick 375 då också så för mig har det inte skett någon dosändring. Ja man är ju nervös, men det är ju i alla fall skönt att få sätta igång så att man inte bara går och väntar:)
  • Azerp

Nu är mensen tyvärr snart på ingång, hoppet är ju det sista som överger en! Sist hade jag bemfola, cetrotide och ovitrelle. Nu har jag fått gonal-f istället för bemfola. Någon som har erfarenheter från gonal-f? Ska börja med 150IE.

Håller tummarna!

• Anonym (Lilla jag)
    mileythebunny skrev 2018-01-11 12:15:11 följande:

Vår remiss kom in till rmc 11/10 och vi hade vårt första möte den 20/11, så sex veckor. Jag började behandling den 25/11, men då jag går långa protokollet innebär det att jag har sprayat och väntat och inte börjat med sprutor förrän nu den 3/1...

Tack! Hoppas på detsamma för er och att väntan inte blir så lång!

Då gick det ju jätte fort för er. Så glad jag blir ????????????????????! Jag hoppas att du snart får ett pluss dårå ????????????????
  • 8992
    Anonym (Lilla jag) skrev 2018-01-11 12:50:18 följande:

Ush. Det kommer säkert gå hur bra som helst. Jag är också lite rädd för hur det ska gå. Men det är långt tills dess för min del hehe

Hur ser läget ut för er då? Har ni fått tid för samtal med psykologen?
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2018-01-11 19:17:31 följande:

Då gick det ju jätte fort för er. Så glad jag blir Jag hoppas att du snart får ett pluss dårå

• Anonym (Lilla jag)
    8992 skrev 2018-01-11 19:18:42 följande:

Hur ser läget ut för er då? Har ni fått tid för samtal med psykologen?

Ja vi har fått tid den 29/1 så det är någon vecka tills dess. Nu går man här och undrar hur länge vi ska vänta tills efter det.
Svar på tråden IVF våren 2018