Inlägg från: Elinmedlängtanombarn |Visa alla inlägg
  • Elinmedlängtanombarn

IVF våren 2018

god morgon!
    får jag hoppa in i tråden?
    jag är 35år,har pcos. Vi gör ivf på Carl von linne kliniken i Uppsala. Vi plockade äggen i måndags 48 ägg, 31 st var mogna och 27 blev befruktade.Nu hoppas vi att de blir blastocyster och förhoppningsvis blir insättning om ca 3 veckor, när min kropp lugnat ner sig lie, stor risk att jag blir överstimmulerad.

• Elinmedlängtanombarn

God morgon!
    Ni som plockat ägg, hur mådde er kropp efteråt?
    Jag fick som sagt väldigt mycket ägg så jag ligger nog på gränsen att bli//vara överstimmulerad. Men idag är det dag 4 efter äggplock och min buk är så hemskt spänd, jag går stadigt upp i vikt under dessa dagar osv. Min mage är ca 10 cm större än innan äggplocket.... Har kontakt med kliniken men nu börjar jag bli stressad över att jag inte märker någon förbättring.... 

• Elinmedlängtanombarn

Tack för svar tjejer!

Jag åkte till kliniken och via slidan gick de in med nål och tömde nästan 1 liter vätska så nu hoppas jag att jag blir bättre.

• Elinmedlängtanombarn

God kväll.

Jag har pco. Håller på som bäst med alla sprutor och mediciner för att sätta tillbaka en fryst blastocyst. Någon som vet ?kriterierna? för att ev kunna få återföra 2st samtidigt?

Tack!

• Elinmedlängtanombarn

God morgon!

Jag har försökt surfa runt, men tillslut blir jsg nästan galen :)

Så tänkte höra här i stället. Vad säger era läkare ang chansen att bli gravid med en fryst blastocyst?

Jag vet att vi alla är olika,med olika problem osv......

tack!

• Elinmedlängtanombarn

Hej hej!

Hoppas ni kan hjälpa mig. Har pco, ska sätta in fryst blastocyst. Tar puregon för att få ägglossning för att sedan på ca 6 dagar efter ägglossningen återinföra en blastocyst.

Nu till frågan. När jag får ägglossning av puregon+ägglossningssprutan-vad händer om vi har samlag och jag blir gravid och sedan inför man blastocyst? Läkaren sa att vi ska ha avhållsamshet när ägglossningen sker..... för mig är det så svårt..... men vill ju inte riskera att något dåligt eller farligt äventyrar blastocysten.....

• Elinmedlängtanombarn

Har tid för återinförande av blastocyst på fredag(fryst)

Mycket tankar som snurrar......

Vad säger era läkare är chansen att lyckas vid varje försök?

Svar på tråden IVF våren 2018