Inlägg från: Elinmedlängtanombarn |Visa alla inlägg
  • Elinmedlängtanombarn

Det gick snabbt och enkelt när vi var på kliniken. De sa att blastocysten var av toppkvalitet.... vad det nu betyder.....

Så nu är jag ruvade med testdag 3/4, känns väldigt väldigt bra men samtidigt så är det kaos i huvudet med alla tankar som ?tänk om? osv.....

• Elinmedlängtanombarn

Å men då kan vi verkligen följas åt:)

Ja vårt första FET. Hur är det för er? Jag tycker det är hemskt med denna väntan, önskar att typ armen kunde bli grön direkt om jag var gravid tex:)

• Elinmedlängtanombarn
    eelinh skrev 2018-03-24 12:08:44 följande:

Ja men precis :) det är även vårt första FET, gjorde ett ET i januari som inte gick. Jag tycker också detta är jobbigt fast det ändå är mkt lättare med ett FET än när man måste göra äggplock och hela grejen.

Ja det är lättare, och om det inte blir ett + på stickan så är man ganska fort på det igen när man slipper hela proceduren med äggplock osv.

Hur mår du idag?

Jag mår och känner precis samma i kroppen som innan jag blev ruvade.
  • Elinmedlängtanombarn
    Liten elak och intelligent skrev 2018-03-24 19:24:37 följande:

Vilken doktor har ni?

Vi har fått träffa Torbjörn Bergh. Jag tycker han verkar bra.

I april ska jag börja med nedregleringen. Det blir långt protokoll.

Vi har Jan Holte men eftersom man inte alltid kan bestämma datum och tider så har vi träffar Sara och Tomas(tror jag han heter).
  • Elinmedlängtanombarn
    eelinh skrev 2018-03-24 18:58:30 följande:

Jag mår bra, är faktiskt rätt lugn denna omgång, tänker inte så mycket på att jag ruvar. Är väldigt trött men det är nog allt som kommer ikapp, sen har jag haft molvärk till och från men det har jag även annars från Äl-mens.

Jag försöker att inte leta symtom, men det är svårt!

Jättesvårt att inte leta symtom......

Jag försöker tänka att jag troligtvis är gravid innan sommarsemestern börjar, annars så skulle jag inte klara detta. Ett misslyckat försök är ett försök närmre det lyckade förhoppningsvis. Men det är svårt, det tär och i mellanåt kan jag inte låta bli att låta tankarna skena:)
  • Elinmedlängtanombarn

Ni som tar Lutinus-hur mycket tar ni? Jag upplever när jag läser på olika ställen på nätet att jag tar mycket..... jag tar 3ggr per dag, 2 tabletter varje gång 100mg per tablett.

• Elinmedlängtanombarn
    eelinh skrev 2018-03-25 15:47:00 följande:

Vid denna FET tar jag 2*100 en på morgonen och en på kvällen. Vid vårt ET tog jag 3*100. Tar du alltså 6 tabletter per dag? Det lät mycket.

Ja jag tar 6tabletter/dag.

Känns mycket när jag jämför med er andra..... undrar lite varför man får olika...?
  • Elinmedlängtanombarn
    eelinh skrev 2018-03-25 19:51:01 följande:

Ja jag har hört att man tar max 3*100, vet du om de sett att hormonnivån varit låg så det är därför?

Hur går det med ruvningen?

Jag vet faktiskt inte ang hormonnivån..... ska fråga när jag pratar med dr nästa gång.

Känner absolut ingen skillnad i kroppen mot innan jag började ruva:(

Hur känner ni andra?
Svar på tråden IVF våren 2018