Inlägg från: Elinmedlängtanombarn |Visa alla inlägg
  • Elinmedlängtanombarn

God morgon!

Ni som nyligen blivit gravida, vad har ni för gravidklänningar nu, i början? Jag känner lite molande mensvärk är i v 5,kliver in i v 6 i morgon. Jag vill typ testa mig hela tiden bara för att få det bekräftat gång på gång....:)

• Elinmedlängtanombarn
    Anonym (Sladdis4) skrev 2018-04-08 16:44:43 följande:

Hur har ni tagit Lutinus för er som gjort det? Från om ni får/fått ett pluss eller från återföreningen med det befrukatde ägget? Jag ska ta det om jag får ett pluss, men det känns ju konstigt... borde man inte börja tidigare?

Jag har tagit Lutinus från 4 dagar innan ägginsättning,fick plus på stickan och jag ska fortsätta ta de fram till v 12. Jag tar en hög dos har jag förstått-6tabl/dag.
  • Elinmedlängtanombarn

Efter att lyckan varit total i ca 10 dagar efter ett pluss på stickan så började jag blöda i natt. Jag ska försöka ringa Carl von linne kliniken så fort det öppnar men jag förstår ju att det är missfall.....

jag har hela tiden varit så fouccerad på att bli gravid och har inte riktigt tänkt på missfallsrisken osv när jag väl lyckats blivit gravid. Känns som ett svart hål öppnat sig.....

• Elinmedlängtanombarn
    Emyo skrev 2018-04-13 07:49:39 följande:

Men oj? Hoppad verkligen inte det är något. Och det bara är vanlig blödning som man kan få när man är gravid också.

Är ju på typ precis samma dag som du. Gud vad hemskt!!

Jag har tappat hoppet helt och är så leden. Vill åka till läkaren och att de undersöker mig men vet inte vad de säger, väntar på att de ska ringa....
  • Elinmedlängtanombarn
    Emyo skrev 2018-04-13 08:53:04 följande:

Jag hoppas verkligen att det inte är missfall .( håller alla mina tummar & tår.

Har du ont också eller är det bara blod? Är det mycket blod? :( usch alltså!!! Varför kan inte vi få behålla och ha det bra som andra!!

Det är väldigt lite blod men ?färskt? . Bara när jag torkar mig,ytterst lite. Dock tycker jag att mina graviditets symtom som lite illamående osv försvunnit sedan någon dag tillbaka och jag upplever som en annan sorts mensvärk mot vad jag haft under tiden jag hade lyckan att vara gravid.

Ja livet är orättvist. Kan tycka att vi som gör ivf har vår beskärda del av kamp,tårar och längtan.

Nu sprack bubblan ordentligt för mig.
  • Elinmedlängtanombarn

Tack för alla fina svar,det värmer verkligen.

Hr pratat men läkaren och jag ska fortsätta med alla hormoner osv 1 vecka till och grav testa mig nästa fredag igen. Börjar jag blöda mer ordentligt skulle jag kontakta dr igen. Just nu e det ?bara? rosa på pappret.....

• Elinmedlängtanombarn
    Emyo skrev 2018-04-13 17:27:36 följande:

Men ville de inte ens att du skulle komma in så de kunde titta på dig???

Gud vad jobbigt att vänta 7 dagar till!?!!

Förhoppningsvis så är det inget och allt är bra som det ska vara. Men usch den väntan

Nä tyvärr inte..... jag trodde mig veta att de ville titta och se... jag tycker det känns hemskt att behöva pinas en vecka med detta.....för de borde väl se något? Jag är/var i v 6 om jag räknat rätt
  • Elinmedlängtanombarn

Som sagt så kom ju lite brunrött på toalettpappret igår. Jag var då säker på missfall. Läkaren sa åt mig att fortsätta med alla hormoner och testa mig igen nästa fredag eftersom en liten blödning inte behöver betyda missfall....... en dag har gått,tiden släpar sig fram..... känns olidligt. Jag har inte fått något mer på toalettpappret..... så nu tänds ju hoppet en gnutta..... dock upplever jag att mina symtom är borta.....

Tack alla ni som finns här inne som lyssnar.

• Elinmedlängtanombarn

Hej tjejer! Ville bara berätta hur det går för mig. Efter min lilla mini blödning i fredags så har det inte kommit något mer rosabrunt.

När jag pratade med kliniken ville de att jag skulle fortsätta med alla hormoner osv och testa mig på fredag.

Ringde barnmorska idag, förklarade läget och hon gav mig stort hopp om att det inte varit ett missfall.... så hoppet är lite tänt men känns olidligt fram till fredag.

• Elinmedlängtanombarn
    Emyo skrev 2018-04-16 20:43:25 följande:

Vad skönt!!! Har tänkt på dig, och hoppas verkligen att allt är bra.

Jag var på ultraljud idag faktiskt. Hade ont på vänster sida (typ äggstoclen) så vart livrädd för utomkveldshavandeskap. Men de var bara förstoppning :) men kunde iallafall se den lille nu fast jag är i v.7 (6+3)

Ska på det riktiga ultraljudet på tisdag nästa vecka :) så får jag se om hjärtat slår :)

Grattis!!

Vad roligt för er. Skönt att det inte var något knas. Måste vara fantastiskt att få se pricken:)

Hur är dina gravsymtom?
  • Elinmedlängtanombarn
    Emyo skrev 2018-04-17 16:46:23 följande:

Jag är ont i brösten i mellan åt. Men de växer. Har rätt små innan. Mörk runt vårtgårdarna. Molanvärk i livmoder, denna vecka börjar jag bli väldigt trött och ofokuserad på jobb osv. Förstoppning ( som tydligen påverkas av alla hormoner) ILLAMÅENDE är min värsta!! Har fått köpa ?åkband? på apoteket och äter typ kex eller frukt varannan timme för att inte spy.

Vad är dina? :)

Fy vad jobbigt med så mycket illamående men samtidigt underbart med alla tecken som påvisar och bekräftar graviditeten:)

Jag har ont i brösten, men det hade jag innan också pga av progynonet och lutinus så därför vet jag inte om det är graviditetstecken. Jag har mycket molande värk och ont i ryggslut i mellanåt. Trött men vet inte om det är för alla tankar.......
  • Elinmedlängtanombarn
    eelinh skrev 2018-04-22 07:49:07 följande:

Nu är det min tur att blöda :( igår kom det lite i trosan och på pappret, inte så mycket efter det. Ringde 1177 men de tyckte självklart allt lät normalt. Tänkte ringa kliniken på måndag och fråga vad dom vill göra. Är i v 7+2 och såg ett tickande hjärta förra veckan. Men jag tycker mina bröst är mindre svällda idag. Denna oro!

Förstår verkligen din oro. Hemskt!

Hålet tummarna för er.
  • Elinmedlängtanombarn
    Anonym (3eskimåer) skrev 2018-04-24 17:42:43 följande:

Vi går där och är supernöjda! Dom är alltid så trevliga och man blir så bra bemött och omhändertagen. Blir FET på måndag, blev totalfrys efter äp då jag hade så många ägg och risk för överstimulering! Så första återföringen någonsin och jag kan knappt vänta!

Jag och min man går där och är mer än nöjda!
  • Elinmedlängtanombarn

Vi skulle göra vårt första ultraljud o se hjärtat picka, tyvärr fanns inget pickande hjärta..... :(

Jag fick tabletter som ska sätta igång ett missfall.

Allt känns såklart fruktansvärt-det som skulle vara en av våra lyckligaste dagar.......

Jag undrar om någon vet när man får göra ett nytt försök (har blastocyster i frysen) och om man nu som jag haft missfall på vårt första ivf försök är det då vanligt att få missfall igen(vi satte in en blastocyst-fryst) hur ser chanserna ut nu??

• Elinmedlängtanombarn
    Sommarhopp skrev 2018-04-28 09:14:18 följande:

Åh nej vad ledsen jag blir för er skull. Jag går på cvl kliniken och fick missfall i mars. Fick vänta till nästa menst och nu är det planerat för fet så fort jag får ägglossning. Fick uppfattningen om att vi tom kunde ha fått göra fet direkt om vi hade kommit in till kliniken lite tidigare på samtal och undersökning efter missfallet. Nu hafe vi missat ägglossningen precis, så vi behövde vänta tills nästa cykel. Men jag tror det beror på vilken läkare man har.

Ja det är verkligen hemskt med missfall-fruktansvärt. Det jobbigaste för mig är allt det som inte blir men som jag hunnit planera i huvudet säkert 1000gånger......som tex ?på semestern är jag i månad 6? eller ?då ska jag berätta på arbetet?

Vi går hos Jan holte. Jag har pcos och han ska vara en bland de bästa om jag förstått rätt. En del av mig vill kasta alla tabletter åt fanders o aldrig mer tänka på ivf men givetvis vinner den andra delen som vill fightas för detta.. hoppas verkligen att jag/vi får starta snabbt. Jag har ingen egen ägglossning så där kanske jag har ?tur? så jag slipper vänta på nästa......

ska dit på torsdag så hoppas han kan ge mig en del svar.

Vilken läkare har ni?
  • Elinmedlängtanombarn
    Sommarhopp skrev 2018-04-29 07:42:45 följande:

Jag tycker Jan är bra. Det var faktiskt honom vi träffade när vi hade samtal efter missfall, och jag frågade hur snart man kunde försöka igen om det inte gick vägen och han sa att det kunde man göra på en gång. Sen har jag haft Torbjörn och nu sist Sarah. Jan är nog min favorit av de tre iallafall. Jag hoppas att ni får bra besked på torsdag. Vi ska dit på tisdag igen. Var där i fredags för att kolla äggblåsor och se hur långt jag kommit i min cykel så vi kunde planera FET. Men det såg inte alls ut som planerat. Vanligtvis ägglossar jag på dag 11-13 men nu var äggen jättesmå så de kunde inte beräkna när det skulle bli, så det får bli ett till ultraljud på dag 13. Tydligen kan ägglossning bli försenad av missfall.

Ja Jan är min favorit också, men har fått gå till alla:) jag hoppas verkligen att vi får börja direkt, vill sätta in 2 st men det får vi inte verkar det som.

Hoppas det ser bra ut på tisdag för er!
Svar på tråden IVF våren 2018