• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • Resan
    zuces skrev 2018-01-16 21:04:21 följande:

Barnmorskan sa till mig att det står att man kan ta den i låret och magen på broschyren men hon sa att jag bara skulle ta den i magen.

Tack för svar! Då kan jag vara lugn. Känns enklast att ta i magen samma som den andra sprutan :)
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-01-16 21:37:05 följande:

Hur har det gått för dig?

Det gick tyvärr inte vägen. Började blöda på ruvardag 12, samma dag som jag skulle fått mens i vanliga fall. Blödde mer än vanligt och graviditetstestet var förstås negativt på testdagen några dagar senare. Lite ledsen, men ser framåt. Nu inväntar vi ägglossning för att få återföra den sista blastocysten från frysen.

Tack för att du frågar!
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-01-17 00:18:30 följande:

Det gick tyvärr inte vägen. Började blöda på ruvardag 12, samma dag som jag skulle fått mens i vanliga fall. Blödde mer än vanligt och graviditetstestet var förstås negativt på testdagen några dagar senare. Lite ledsen, men ser framåt. Nu inväntar vi ägglossning för att få återföra den sista blastocysten från frysen.

Tack för att du frågar!

Vad tråkigt :( kram på dig! Är det andra försöket eller tredje? Hoppas på den lille fryste!
  • Percafluviatilis

Tog min första gonal f för denna gång igår. Jag känner mig nu på morgonen otroligt trött och nedstämd. Kan man få biverkningar så snabbt och kan man ens få dessa biverkningar? Tänker att de kan vara rent psykiska också... Men det kanske är oundvikligt att inte känna av en dos på 375 ie. Sist fick jag bara lite huvudvärk.

• Anonym (Livrädd)
    Anonym (9onde) skrev 2018-01-16 16:21:45 följande:
    Var inte rädd. Du kan få lugnande innan om du vill också. Mina två första gånger tog jag det. Va en liten shot som jag tog innan, du får även alvedon/panodil innan. Och en infart i hand/arm.

De sätter likalbedövning med en tunn tunn nål i slidväggarna å den är bra. Du får även morfin så du slappnar av. Äggplocken går ofta ganska snabbt och de känns till och från, jag känner ofta då de ?suger ur? blåsorna men det gör inte ont.

Ibland har mina äggstockar gömt sig lite och då har det gjort mer ont än då de ligger där de ska.

Men personalen är toppen och ger mer morfin om de ser att man behöver + att de pratar med en så man ?glömmer? vad man gör.

Sen kommer du säkert vara så fokuserad på skärmen och ifall embryologen ropar ?ägg? så du glömmer vad som händer.

För hur man än ser på det är det ju fantastiskt det vi går igenom. :)
    Tack för ett bra svar! Jag försöker att inte stressa eller vara rädd för det men vissa dagar känner jag mig livrädd för det. Samtidigt försöker jag tänka att jag klarar det då det psykiska är ett mycket värre problem egentligen.

Det är som du säger fantastiskt men även mycket jobbigt!
  • Anonym (Livrädd)
    Bloggsombearbetning skrev 2018-01-16 15:22:21 följande:
    Hej!

Jag gjorde äggplock idag, det var andra gången och jag tycker inte att det gör särskilt ont. Man får ju lokalbedövning och så gav de lite morfinliknande preparat under tiden Det "ilade" till lite vid några tillfällen men med lite djupa andetag under tiden så gick det jättebra:)

Lycka till:)
    Tack för svar!

Jag ska försöka släppa tanken och inte stressa så mycket inför det. Jag hoppas det inte gör alltför ont.

Tack så mycket!
  • Bloggsombearbetning

Vi gjorde ju äggutplockning igår och fick ut 7ägg. Eftersom inget blev befruktat förra gången så bestämde vi att läkaren skulle ringa oavsett idag för att berätta hur det gått. Nu på morgonen ringde hon och sa att 2st blivit normalt befruktade, 1 blev inte befruktat alls och 4st hade kollapsat... Hon misstänkte därför att det nog var någon "äggkvalitetsfaktor", vilket ju inte låter så bra. Vet inte alls om jag vågar hoppas på återföring Imorgon, det känns som stor risk att äggen inte kommer dela sig som de ska. Usch vad nervös jag blir!

• Marcellan

Ska ta ägglossningsspruta idag, äggplock på fredag. Mer förväntansfull än orolig ????

• Emyo

Hej :) hoppar in här också.

Vi har plockat ut 33!! Ägg i måndags men endast 10 blev befruktade.

Nu är jag överstimulerade och får invänta en mens period innan det blir insättning.

Är jätte svullen i magen och har 2 äggstockar som är 20cm på varje sida :(

Hoppas min kropp lugnar ner sig snart och vi får lägga in äggen :)

• Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-01-17 06:06:03 följande:

Vad tråkigt :( kram på dig! Är det andra försöket eller tredje? Hoppas på den lille fryste!

Tredje insättningen. Andra eller tredje IVF-omgången.

Tack för Kram! Hoppas också!
Svar på tråden IVF våren 2018