Måste man ha sex?
Jag har ett förhållande med min pojkvän sen rätt länge nu. Jag älskar honom och han är världens finaste kille enligt mig, jag vill helst alltid vara med honom. Vi funkar också så otroligt bra tillsammans, det känns liksom som att jag har hittat den för mig.
Jag tycker hans kropp och utseende i sig är väldigt attraherande också, inget fel med hans kropp alltså. Men, jag känner inte att jag vill ha sex ofta alls. Jag kan vilja kanske en gång i månaden mer eller mindre.
Mitt tidigare förhållande var på ett år ungefär, men jag förstod ju efter att denna kille bara var med mig för sex, redan då tyckte jag inte om sex speciellt mycket men jag hade det ju för jag ville att han skulle stanna.
Han älskade inte mig och ville vara öppen för andra möjligheter. Dum som jag var förstod jag ju inte allvaret när jag var i detta förhållande.
Detta har gjort mig rätt osäker och jag tycker inte om sex lika mycket som jag gjorde förut. Jag tror och kan än idag få för mig att denna kille kanske också bara är med mig för sex men kommer på mig själv med att det inte kan vara så med tanke på att han är så fin med mig även om vi inte har sex eller gör något annat på flera veckor. Vi bor ihop och spenderar nästan all tid tillsammans så ingen otrohet i bilden. Tillgång till varandras mobiler som om det vore våran egen.
Det är inte att sexet är dåligt, jag har helt enkelt inte lust.
Dels för att det gör ont och jag har märkt minskad sexlust efter att det började göra det för ca ett halvår sen. Har tagit både klamydiatest (efter läkares rekommendation för det kunde vara det som gav mig problem) och cellprov (för cystor och sånt som kan göra ont). Visar inga förändringar så det är inget fel med mitt underliv, det gör bara väldigt ont väldigt lätt och jag vet inte vad det är. Jag personligen gillar mer att kramas och pussas, mysa och sånt, jag gillar att visa kärlek på annat sätt... Jag tycker faktiskt att sex är rätt jobbigt även om det är skönt. Det kan också ha att göra med att förut kände jag mig tvingad att ha sex men nu behöver jag inte det och det känns så skönt att själv få bestämma när man vill. Jag blir väldigt sällan kåt, jag kan känna mig lite pirrig men inte kåt så att jag känner ett behov av att jag vill komma om ni förstår.
Jag undrar mest, måste man ha sex oftare för att det ska funka? Kommer vårt förhållande bli sämre med tiden för att vi inte är intima på detta sätt? Jag är rädd att vårat förhållande kommer bli som en stark vänskap efter ett par år till...