Måste man ha sex?
Jag är du. Har haft exakt samma problem som dig. Jag älskade sex när jag väl hade det, men ska man vänta på att jag helt plötsligt blir kåt och tar initiativet kan man få vänta. Jag blir lite provocerad av alla diskussioner om att alla kvinnor är lika kåta som män och vill ha sex lika gärna. Nej, inte jag. Jag kände också pressen att ha sex i relationer för att inte förlora honom och en dag började sex göra ont. Ganska övertygad att ditt problem är mentalt och smärtan går inte att tänka bort, det måste bearbetas bort under lång tid med hjälp av olika tekniker. Gå ut på nätet och sök kunskap om tex vestebuli och leta reda på terapeut eller annan expert är mitt råd. Var ärlig med din man om din situation och dina känslor. Försök arbeta tillsammans för att få ett bra sexliv där du också känner lust. Tror det är viktigt, inte bara för din skull, utan även för hans. Att tvinga dig att ha sex är i längden ingen lösning och kommer aldrig hålla, tror inte heller att det är det han vill. Att vara ärlig ger honom ett val, vill han satsa och kämpa med dig eller gå vidare själv. Att hålla någon kvar i en relation genom lögner är bara slöseri med bådas tid så låt honom göra valet om han vill ge dig den tiden. Älskar han dig så pass mycket du förtjänar så gör han det.