Måste man ha sex?
Hej,
På det du beskriver låter det som att du påverkats psykiskt av dina tidigare erfarenheter och kopplar därför njutning till smärta när du känt tvång kring sex och det gör ont när du är intim nu dels för det och för att du är rädd att du blir lurad, att det bara handlar om sex.
Jag hade inte något sex på flera år när jag var i samma sits som du och det var otroligt läkande.
Prata med din kille om det här för jag tror det du behöver mest av allt i och med rädslan att det bara handlar om sex, att han bekräftar för dig att han respekterar hur du känner och att ni kan vara nära på andra sätt än just sex. Massage / stryka på varann / hålla om / pussa / gosa / skeda / hångla / och att du behöver tid, få din kropp att associera fysisk kontakt till njutning och avslappning.
Han ska kunna ta saken i egna händer om du inte vill vara sexuell, det är inte en annans ansvar att ge oss njutning vi bär alltid högsta ansvaret själva. ( Men ibland har vi tur om ens partner har liknande behov så kan man göra nåt för varandra tillsammans.)
Det är ju inget ovanligt att en partner inte har behovet eller lusten så prata med honom, skriv gärna hur det gick. Kram.