• Lamell

Varannan vecka spårar ur!

Hej!

Har i 1 års tid bott med min sambo och bonusbarn. Flyttade hit från min stad som ligger 10 mil bort. Mina vuxna barn bor kvar i min stad i egna boenden. Sa upp mig från fast jobb och en mkt fin lägenhet och lämnade mina vänner. Min sambo och jag har varit ett par i 7 år och har i stort sett bara träffats varannan helg i 6 år. Det har funkat perfekt då jag fått tid med mina barn och han med sitt. För 1 år sedan så bestämde vi oss för att nu är det dags att ta steget. Det har funkat jättebra att bo ihop men ska inte sticka under stolen med att jag tycker det är bättre den veckan vi är barnfria.

Jag har gjort allt det där med barn och två dessutom. Lagat mat städat och skjutsat och bara funnits där. Jag vill ha det lugnt och skönt och framförallt egentid.

Nu till mitt dilemma:

På sistone har bonusen (pojke 12år) börjat säga. Kan inte jag få stanna en natt till ( byten på fredagar) och när han åkte till sin mamma förra veckan tog han inte med sig sin dator. Det är så dåligt internet hos mamma. Resultatet blir att han varje dag efter skolan kommer hit och spelar eller tar med kompisar. Idag är det bytdag till oss och han är sjuk och har redan kommit hit (8 på morgonen) fast han brukar komma efter skolan. Där rök min egentid!!! Jag börjar jobba kl 14.

Han är världens snällaste kille och jag älskar hans pappa. Fast jag orkar inte.. Jag har bott själv i 9år och haft egentid varannan vecka och behöver vara själv!

Jag vet att jag visste detta när jag flyttade hit men då var det varannan vecka som gällde. Min sambo har ifrågasatt när bonusen vill stanna en natt till om varför han inte vill åka till mamma? Det är inte kul hos mamma! Sambon har tagit upp detta med sitt ex och hon märker inget säger hon.

Till saken hör ( har läst det i fler inlägg) att han aldrig får ett nej av sin pappa. Skulle det någon gång hända så blir det gråt och tjurigt i ngr dagar framöver. Sambon och hans ex gick isär när bonusen bara var 2år och sambon bodde kvar i huset. Bonusen var som ett plåster på min sambo och jag märkte av det när vi började ses när bonusen var 5år. Lämnade inte pappa en sekund. Tror min sambo tyckte det var väldigt jobbigt den perioden. Han är rädd för det ska hända igen eller nått.

Vad ska jag göra? Ställa krav att varannan vecka gäller eller ska jag finna mig i det? Tror då att jag inte orkar mer och det vill jag inte! Någon som har erfarenhet av detta så snälla ge mig råd! Jag vet också att vid 12års ålder så får de välja var de vill bo.. Ångest! Jag mår inte bra och tänker att jag vill fly fältet i helgen då sambon ska jobba Jag orkar/vill inte ta hand om han.. Jag har gjort allt det där... Kanske bäst att leva ensam men har gjort mig av med allt och har inte råd att flytta!

• Svar på tråden Varannan vecka spårar ur!
  • Anonym (Haga)
    Aiyana skrev 2017-11-23 14:40:09 följande:

Jag fattar inte ens hur du tänker. Sonen får väl lära sig att uppföra sig ordentligt! Att låta honom fritt gå bärsärkargång i pappans och sambons hem är väl STÖRT om något!

Exakt jag fattar inte vad det är som är så farligt med att hålla sig hos mamma när det är hennes vecka. När vi har gett killen chansen att gå som han vill men missköter sig så måste något göras. Att ha fritidsgård och röja här när ingen är hemma är inte okej på nåt vis.
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-23 14:53:15 följande:

Då får väl pappan FOSTRA sin son så som mamman tydligen lyckats göra. Men att sonen ska sitta och vänta utanför dörren på "pappa-veckan" tills pappa kommer hem är ju helt stört!!!

Pappan och sambon borde verkligen socutredas så att sonen kan få bo heltid hos den han är välkommen hos och där han sköter sig pga bra fostran!

Mamma vill inte ha heltidsboende på något av sina barn. Hon orkar inte säger hon.

Men du vet ju bäst....
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Haga) skrev 2017-11-23 15:03:25 följande:
    Men herregud han har egen nyckel när han är här. Sen lämnar han den när han går till mamma vid veckobrev.
    Men då kan han ju fortfarande röja hos Er? Hur kan ni lita på honom varannan vecka och varannan vecka inte? Det är ju ännu märkligare.
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-23 15:10:23 följande:

Men då kan han ju fortfarande röja hos Er? Hur kan ni lita på honom varannan vecka och varannan vecka inte? Det är ju ännu märkligare.

Min sambo jobbar till 14 dom veckorna han har barn så han är alltid hemma när han kommer från skolan. Alla jobbar inte 9-17.
  • Anonym (fru)
    Ess skrev 2017-11-22 18:22:58 följande:
    Ja precis, de spelar inte ens i samma liga. Sina egna barn älskar man, hans var mer på nivån att jag tolererade. 
    För mig är pappas fru så att jag inte tolererar henne överhuvudtaget. Tur att jag slipper träffa henne nu när jag är vuxen. Jag antar att din mans barn känner precis detsamma om dig. 
  • Ess
    Anonym (fru) skrev 2017-11-23 15:41:08 följande:
    För mig är pappas fru så att jag inte tolererar henne överhuvudtaget. Tur att jag slipper träffa henne nu när jag är vuxen. Jag antar att din mans barn känner precis detsamma om dig. 
    Jag skulle inte kunna bry mig mindre än jag gör ang vad de känner eller inte.
    Jag kan bara svara för mig själv, och jag tycker det är skönt att slippa dem.
  • Anonym (Tyr)

Tja rent krasst, som bonusmamma måste man veta sin plats i familjen. Man är inte nummer ett för sin sambo, så enkelt är det. Han har redan fått sina barn. Och givetvis ska de kunna få gå hem till SITT hem när och hur de vill utan att behöva fråga om lov. Behöver DU fråga om lov innan du kommer hem också?

• Anonym (m)
    Anonym (Tyr) skrev 2017-11-27 20:23:07 följande:

Tja rent krasst, som bonusmamma måste man veta sin plats i familjen. Man är inte nummer ett för sin sambo, så enkelt är det. Han har redan fått sina barn. Och givetvis ska de kunna få gå hem till SITT hem när och hur de vill utan att behöva fråga om lov. Behöver DU fråga om lov innan du kommer hem också?

Så du tror det handlar om en popularitetstävling?!
  • Ess
    Anonym (Tyr) skrev 2017-11-27 20:23:07 följande:

Ha ha ha ha, du är lustig
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Haga) skrev 2017-11-23 15:10:11 följande:

Mamma vill inte ha heltidsboende på något av sina barn. Hon orkar inte säger hon.

Men du vet ju bäst....

Varför skulle Mamman ha barnen heltid? De är två föräldrar och barn behöver båda.
Svar på tråden Varannan vecka spårar ur!