Inlägg från: Anonym (Hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm)

Varannan vecka spårar ur!

Anonym (,lömkjhuygtf) skrev 2017-11-17 13:30:46 följande:

Jag håller med om att man inte ska flytta ihop med någon som har svängdörrar om man själv inte är ok med det. Men jag vet också att man aldrig kan veta innan exakt hur man reagerar på en sådan sak. Jag var tidigare som du, som ansåg att det är enkom barnets föräldrar som bestämmer, nya partners får foga sig.

Sen blev jag den nya partnern. Den som inte fick rätt till ro i sitt eget hem. Som blev överkörd av föräldrarnas beslut. Som alltid kände sig utanför och oviktig. Jag kände alla känslostormar kring det faktum att han hade barn med en annan så det var aldrig bara två vuxna i förhållandet, alltid tre. (Konstigt nog har aldrig någon sambo till mammorna behövt foga sig hur som helst, där har det alltid varit s att det ska bokas i förtid med ändringar....) Jag valde att inte stanna.

Sedan dess har jag alltid varit väldigt tydlig mot nya partners. Har du barn varannan v är mitt behov att det ÄR varannan v och att det följs. Inget spring i tid och otid, inga oannonserade besök osv. För ja, för mig ÄR det att komma på besök om man kommer den v man bor hos sin mamma. Barnet har två hemma, men hemma är olika veckor. Akuta ändringar; Inget som helst problem! Planerade ändringar, inte heller ett problem. Komma och gå som man vill? STORT problem.

Bra att du lämnade den familjen i fred. Fortsättningsvis hoppas jag att du väljer en partner som är till 100% barnfri, inte bara varannan helg eller varannan vecka då du inte är bra på något sätt för dessa barn med din ?märkliga? inställning.

Annars lev ensam.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Solar) skrev 2017-11-21 06:08:45 följande:

En superbillig övernattningslägenet?

Han kommer ju säker bo hemma 8 år till så på något sätt måste din egentid lösas...

Eller särbo i 8 år till?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Haga) skrev 2017-11-21 12:52:53 följande:

Du är alltid lika otrevlig du..

Det kanske finns skäl till att barnen inte får ha med nyckel till sin andra förälder. Sambons barn får inte ha nyckel hit på mammas vecka. När han fick det så drog han hit halva klassen och rensa kyl/frys, släppte ut innekatter vind för våg, stal pengar, godis, grisade ner. Så det fick bli slut med nyckel hit hos mamma.

Så han får aldrig komma ?hem? om inte pappa är hemma och vakar?

Stört!!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Haga) skrev 2017-11-22 01:33:53 följande:

Så du tycker det är okej att komma hem och grisa ner, stjäla och släppa ut katter??. Nå det tycker inte jag och inte hans pappa heller. Kan man inte sköta sig får man skylla sig själv.

Nej det är inte okej MEN jag bannlyser inte mitt barn från sitt eget hem för en sån sak!

Det skulle få andra kännbara konsekvenser men HEM är barnet alltid välkommen!
  • Anonym (Hmmm)
    Kusin Krakel skrev 2017-11-22 06:25:03 följande:

Vart ska barnet vara om både mamman och pappan är på jobbet då?

Vad jag förstår var det på pappans vecka som barnet var hos pappan fast även dagtid då han var sjuk.

Han får väl sluta vara sjuk om han nu ska envisas med att vistas i TS hem?!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Haga) skrev 2017-11-22 06:35:09 följande:

Och när det inte funkar? Och när sambon inte vill ge "kännbara konsekvenser"? Sambon jobbar kväll när han inte har barnet och jag jobbar kväll eller natt. Vill definitivt inte komma hem till ett kaos vid 23 på kvällen. Barnet får gärna komma när jag är hemma bara han hör av sig. Men är vi inte hemma så är det mamma som gäller.

Stackars barn

Får verkligen hoppas ni inte skaffar fler ungar!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (---) skrev 2017-11-22 06:49:46 följande:
    Visst ska barnen ha möjlighet att umgås med båda föräldrar varje vecka (fast inte samtidigt för den möjligheten valde föräldrarna bort när de separerade). Men när umgänget med datorn hemma hos ena föräldern går före umgänget med den andra föräldern så behöver man hjälpa barnet att se konsekvenserna av det. Eller är datorn så viktig för barn att umgänget med en av föräldrarna ska stryka på foten?
    Fast nu gällde det under dagtid när mamman ändå jobbar antar jag? Så umgänget med mamman hade inte minskat en enda sekund!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Haga) skrev 2017-11-22 11:18:40 följande:

Nej vi ska inga barn ha. Och det är inte ett dugg synd om barnet, han har det bra hos mamma på hennes vecka. Att han missköter sig här och inte fick ha kvar sin nyckel är hans eget och hans pappas fel.

När pappan har dumpat dig får han det bra även på pappaveckorna - tills dess ÄR DET synd om honom.

Tur att han har en vettig mamma iaf, alltid bra när den andra föräldern brister.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (OMG) skrev 2017-11-22 15:35:16 följande:
    Så du menar att det är fritt fram för barn/ungdomar att göra vad de vill utan konsekvenser?Jag hade också blivit skvatt galen om någon ställt till det så i vårt hem. Sonen får ju komma dit när någon är hemma. Har han inte visat sig ansvarsfull nog att vara ensam hemma så ska han inte heller få vara det. 

Jag tror inte barn/ungdomar far illa av att lära sig visa lite respekt.Tvärtom!
    Så om pappa och mamma hade bott ihop så hade barnet fått tälta i skogen ifall ingen var hemma när barnet kommer hem?

Hör du inte själv hur otroligt STÖRT dem beter sig mot barnet? Pappan får väl lära sig att uppfostra sitt barn, som sagt - tur att han har en vettig mamma som klarar av sin son! Tur också att inte pappan och den nya har eller kommer skaffa egna stackars ungar!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Haga) skrev 2017-11-22 16:28:53 följande:

Då får du förklara för mig varför mamman s art har ett eget arkivskåp på soc med alla anmälningar mot henne från skolor, dagis, grannar och vi inte har en enda?? Hon klarar av barnet men hon är verkligen ingen toppförälder. Men hon är nte elak på nåt sätt bara slapp, har kaos hemma och ja jag vet inte..

Har varit tillsammans med sambon i 8 år och han kommer aldrig börja uppfostra sitt barn jag har försökt hjälpa honom men icke. Nu har jag gett upp helt enkelt. Sambon fick välja på att antingen plockas nyckel av barnet vid veckobyte eller så fick han flytta.

Och att jämföra gemensamma barn med bonusbarn är ju löjligt.

Hur skulle ni kunna bli anmälda? Barnet får ju inte vara där.

Mamman är däremot ordentligt utredd och mer än godkänd - garanterat bättre förälder än pappans slapphet mot barnet och tofflande för dig.
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Haga) skrev 2017-11-22 18:59:00 följande:

Men herregud hur dum är du? Barnet är varannan vecka här, varannan hos mamma nej han får inte vara här ensampå mammas vecka för han missköter sig. Han får komma om han frågar innan.

Mamman är fortfarande under utredning efter åtminstone 10 år är dom inte färdiga med henne.

Så ge dig du vet inte ett dugg om hur hon är och hur vi är.

Fortfarande så får barnet inte komma HEM om ingen är hemma ens på pappa veckan.

De som borde utredas av soc är NI så barnet slipper er!

Det är du som flera ggr skrivit att barnet har det bra hos sin mamma så det är knappast nån fara för barnet där - enbart hos er!
  • Anonym (Hmmm)
    Aiyana skrev 2017-11-23 14:40:09 följande:
    Jag fattar inte ens hur du tänker. Sonen får väl lära sig att uppföra sig ordentligt! Att låta honom fritt gå bärsärkargång i pappans och sambons hem är väl STÖRT om något!
    Då får väl pappan FOSTRA sin son så som mamman tydligen lyckats göra. Men att sonen ska sitta och vänta utanför dörren på "pappa-veckan" tills pappa kommer hem är ju helt stört!!!

Pappan och sambon borde verkligen socutredas så att sonen kan få bo heltid hos den han är välkommen hos och där han sköter sig pga bra fostran!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Haga) skrev 2017-11-23 15:03:25 följande:
    Men herregud han har egen nyckel när han är här. Sen lämnar han den när han går till mamma vid veckobrev.
    Men då kan han ju fortfarande röja hos Er? Hur kan ni lita på honom varannan vecka och varannan vecka inte? Det är ju ännu märkligare.
Svar på tråden Varannan vecka spårar ur!