Inlägg från: Anonym (Haga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Haga)

Varannan vecka spårar ur!

Påven Johanna II skrev 2017-11-21 10:25:59 följande:

Så i princip är det omöjligt att ha ett sexliv om det finns barn eller ungdomar i bostaden? Eller är det friheten att kunna smeka sig på klitoris i vilket rum, möbel eller position som helst som är väsentlig och avgörande? Det är viktigt att ostörd få sitta på diskbänken med dildon inkörd i fittan?

En tolvåring kan man ju annars få låta veta att man ämnar gå och lägga sig och vila ett tag. 

Att inte ens få behålla sin nyckel medan barnen är hos sin andra förälder tycker jag personligen är lika sjukt varje gång jag läser om det. 

Du är alltid lika otrevlig du..

Det kanske finns skäl till att barnen inte får ha med nyckel till sin andra förälder. Sambons barn får inte ha nyckel hit på mammas vecka. När han fick det så drog han hit halva klassen och rensa kyl/frys, släppte ut innekatter vind för våg, stal pengar, godis, grisade ner. Så det fick bli slut med nyckel hit hos mamma.
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-21 19:21:50 följande:

Så han får aldrig komma ?hem? om inte pappa är hemma och vakar?

Stört!!

Så du tycker det är okej att komma hem och grisa ner, stjäla och släppa ut katter??. Nå det tycker inte jag och inte hans pappa heller. Kan man inte sköta sig får man skylla sig själv.
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-22 06:11:22 följande:

Nej det är inte okej MEN jag bannlyser inte mitt barn från sitt eget hem för en sån sak!

Det skulle få andra kännbara konsekvenser men HEM är barnet alltid välkommen!

Och när det inte funkar? Och när sambon inte vill ge "kännbara konsekvenser"? Sambon jobbar kväll när han inte har barnet och jag jobbar kväll eller natt. Vill definitivt inte komma hem till ett kaos vid 23 på kvällen. Barnet får gärna komma när jag är hemma bara han hör av sig. Men är vi inte hemma så är det mamma som gäller.
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-22 06:38:48 följande:

Stackars barn

Får verkligen hoppas ni inte skaffar fler ungar!

Nej vi ska inga barn ha. Och det är inte ett dugg synd om barnet, han har det bra hos mamma på hennes vecka. Att han missköter sig här och inte fick ha kvar sin nyckel är hans eget och hans pappas fel.
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-22 12:19:01 följande:

När pappan har dumpat dig får han det bra även på pappaveckorna - tills dess ÄR DET synd om honom.

Tur att han har en vettig mamma iaf, alltid bra när den andra föräldern brister.

Vad vet du om hur mamma är? Jag skrev att han har det bra där men i övrigt är hon inte riktigt funtad. Varför skulle sambon dumpa mig? Han har själv varit med att beslutat att hans barn inte får ha nyckel hit. Han lessna på att få åka hem från jobbet och hjälpa till att leta katter, att komma hem och städa, att köpa ny mat, att ge mig pengar som hans son stulit. Men det är ju alltid "bonus mammas fel allt.
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-22 15:53:18 följande:

Så om pappa och mamma hade bott ihop så hade barnet fått tälta i skogen ifall ingen var hemma när barnet kommer hem?

Hör du inte själv hur otroligt STÖRT dem beter sig mot barnet? Pappan får väl lära sig att uppfostra sitt barn, som sagt - tur att han har en vettig mamma som klarar av sin son! Tur också att inte pappan och den nya har eller kommer skaffa egna stackars ungar!

Då får du förklara för mig varför mamman s art har ett eget arkivskåp på soc med alla anmälningar mot henne från skolor, dagis, grannar och vi inte har en enda?? Hon klarar av barnet men hon är verkligen ingen toppförälder. Men hon är nte elak på nåt sätt bara slapp, har kaos hemma och ja jag vet inte..

Har varit tillsammans med sambon i 8 år och han kommer aldrig börja uppfostra sitt barn jag har försökt hjälpa honom men icke. Nu har jag gett upp helt enkelt. Sambon fick välja på att antingen plockas nyckel av barnet vid veckobyte eller så fick han flytta.

Och att jämföra gemensamma barn med bonusbarn är ju löjligt.
  • Anonym (Haga)
    Anonym (OMG) skrev 2017-11-22 15:35:16 följande:

Så du menar att det är fritt fram för barn/ungdomar att göra vad de vill utan konsekvenser?Jag hade också blivit skvatt galen om någon ställt till det så i vårt hem. Sonen får ju komma dit när någon är hemma. Har han inte visat sig ansvarsfull nog att vara ensam hemma så ska han inte heller få vara det. 

Jag tror inte barn/ungdomar far illa av att lära sig visa lite respekt.Tvärtom!

Tummen upp på den
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-22 18:27:50 följande:

Hur skulle ni kunna bli anmälda? Barnet får ju inte vara där.

Mamman är däremot ordentligt utredd och mer än godkänd - garanterat bättre förälder än pappans slapphet mot barnet och tofflande för dig.

Men herregud hur dum är du? Barnet är varannan vecka här, varannan hos mamma nej han får inte vara här ensampå mammas vecka för han missköter sig. Han får komma om han frågar innan.

Mamman är fortfarande under utredning efter åtminstone 10 år är dom inte färdiga med henne.

Så ge dig du vet inte ett dugg om hur hon är och hur vi är.
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-23 14:53:15 följande:

Då får väl pappan FOSTRA sin son så som mamman tydligen lyckats göra. Men att sonen ska sitta och vänta utanför dörren på "pappa-veckan" tills pappa kommer hem är ju helt stört!!!

Pappan och sambon borde verkligen socutredas så att sonen kan få bo heltid hos den han är välkommen hos och där han sköter sig pga bra fostran!

Men herregud han har egen nyckel när han är här. Sen lämnar han den när han går till mamma vid veckobrev.
  • Anonym (Haga)
    Aiyana skrev 2017-11-23 14:40:09 följande:

Jag fattar inte ens hur du tänker. Sonen får väl lära sig att uppföra sig ordentligt! Att låta honom fritt gå bärsärkargång i pappans och sambons hem är väl STÖRT om något!

Exakt jag fattar inte vad det är som är så farligt med att hålla sig hos mamma när det är hennes vecka. När vi har gett killen chansen att gå som han vill men missköter sig så måste något göras. Att ha fritidsgård och röja här när ingen är hemma är inte okej på nåt vis.
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-23 14:53:15 följande:

Då får väl pappan FOSTRA sin son så som mamman tydligen lyckats göra. Men att sonen ska sitta och vänta utanför dörren på "pappa-veckan" tills pappa kommer hem är ju helt stört!!!

Pappan och sambon borde verkligen socutredas så att sonen kan få bo heltid hos den han är välkommen hos och där han sköter sig pga bra fostran!

Mamma vill inte ha heltidsboende på något av sina barn. Hon orkar inte säger hon.

Men du vet ju bäst....
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-11-23 15:10:23 följande:

Men då kan han ju fortfarande röja hos Er? Hur kan ni lita på honom varannan vecka och varannan vecka inte? Det är ju ännu märkligare.

Min sambo jobbar till 14 dom veckorna han har barn så han är alltid hemma när han kommer från skolan. Alla jobbar inte 9-17.
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Tyr) skrev 2017-11-27 20:23:07 följande:

Tja rent krasst, som bonusmamma måste man veta sin plats i familjen. Man är inte nummer ett för sin sambo, så enkelt är det. Han har redan fått sina barn. Och givetvis ska de kunna få gå hem till SITT hem när och hur de vill utan att behöva fråga om lov. Behöver DU fråga om lov innan du kommer hem också?

Veta sin plats?? Herregud vilken människosyn
  • Anonym (Haga)
    Anonym (Märkligt) skrev 2017-11-28 21:44:38 följande:

Hon skrev också att hennes bonusbarn kommer förbi...

Ja?
  • Anonym (Haga)
    Phellllo skrev 2017-12-01 23:47:37 följande:

Du kan väl svara på frågorna. Dessa kvinnor är så galet svartsjuka och de tror att världen cirkulerar kring dem. Gör den inte det så jävlar.

Det har väl inte med svartsjuka att göra. Har man bestämt varannan vecka så har man. Dom allra flesta säger ju att det är okej att barnet /barnen kommer om dom hör av sig först.
Svar på tråden Varannan vecka spårar ur!