• Lamell

Varannan vecka spårar ur!

Hej!

Har i 1 års tid bott med min sambo och bonusbarn. Flyttade hit från min stad som ligger 10 mil bort. Mina vuxna barn bor kvar i min stad i egna boenden. Sa upp mig från fast jobb och en mkt fin lägenhet och lämnade mina vänner. Min sambo och jag har varit ett par i 7 år och har i stort sett bara träffats varannan helg i 6 år. Det har funkat perfekt då jag fått tid med mina barn och han med sitt. För 1 år sedan så bestämde vi oss för att nu är det dags att ta steget. Det har funkat jättebra att bo ihop men ska inte sticka under stolen med att jag tycker det är bättre den veckan vi är barnfria.

Jag har gjort allt det där med barn och två dessutom. Lagat mat städat och skjutsat och bara funnits där. Jag vill ha det lugnt och skönt och framförallt egentid.

Nu till mitt dilemma:

På sistone har bonusen (pojke 12år) börjat säga. Kan inte jag få stanna en natt till ( byten på fredagar) och när han åkte till sin mamma förra veckan tog han inte med sig sin dator. Det är så dåligt internet hos mamma. Resultatet blir att han varje dag efter skolan kommer hit och spelar eller tar med kompisar. Idag är det bytdag till oss och han är sjuk och har redan kommit hit (8 på morgonen) fast han brukar komma efter skolan. Där rök min egentid!!! Jag börjar jobba kl 14.

Han är världens snällaste kille och jag älskar hans pappa. Fast jag orkar inte.. Jag har bott själv i 9år och haft egentid varannan vecka och behöver vara själv!

Jag vet att jag visste detta när jag flyttade hit men då var det varannan vecka som gällde. Min sambo har ifrågasatt när bonusen vill stanna en natt till om varför han inte vill åka till mamma? Det är inte kul hos mamma! Sambon har tagit upp detta med sitt ex och hon märker inget säger hon.

Till saken hör ( har läst det i fler inlägg) att han aldrig får ett nej av sin pappa. Skulle det någon gång hända så blir det gråt och tjurigt i ngr dagar framöver. Sambon och hans ex gick isär när bonusen bara var 2år och sambon bodde kvar i huset. Bonusen var som ett plåster på min sambo och jag märkte av det när vi började ses när bonusen var 5år. Lämnade inte pappa en sekund. Tror min sambo tyckte det var väldigt jobbigt den perioden. Han är rädd för det ska hända igen eller nått.

Vad ska jag göra? Ställa krav att varannan vecka gäller eller ska jag finna mig i det? Tror då att jag inte orkar mer och det vill jag inte! Någon som har erfarenhet av detta så snälla ge mig råd! Jag vet också att vid 12års ålder så får de välja var de vill bo.. Ångest! Jag mår inte bra och tänker att jag vill fly fältet i helgen då sambon ska jobba Jag orkar/vill inte ta hand om han.. Jag har gjort allt det där... Kanske bäst att leva ensam men har gjort mig av med allt och har inte råd att flytta!

• Svar på tråden Varannan vecka spårar ur!
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Solar) skrev 2017-11-21 06:08:45 följande:

En superbillig övernattningslägenet?

Han kommer ju säker bo hemma 8 år till så på något sätt måste din egentid lösas...

Eller särbo i 8 år till?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (m) skrev 2017-11-17 18:08:05 följande:

Betyder fortfarande inte att barnen bor där på heltid. Barnet har en mamma också.

Men barnet kan flytta till pappan på heltid ,mer och mer.Stora barn väljer själv var det vill spela dator och vara.Om inte föräldrarna är stenhårda VV.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (B) skrev 2017-11-20 15:39:32 följande:

Nä, förmodligen inte, men man blir störd av att ytterligare en person befinner sig i hemmet. Har kanske lust att onanera, gå naken eller sjunga högt - det kan man om man förväntar sig var ensam, men känns kanske inte helt bekvämt med en 12-åring i rummet bredvid.

Mina barn bor också varannan vecka och ändringar är helt ok om man kommit överens om det. Dock har barnen inte nyckel hem till mig den vecka de är hos sin pappa och tvärtom - detta för att minimera att man kommer och går som man vill.

Har full förståelse att du behöver egentid och känns jobbigt att han är där.Svårt det där.
  • Anonym (m)
    Anonym (Fia) skrev 2017-11-21 06:26:22 följande:

Men barnet kan flytta till pappan på heltid ,mer och mer.Stora barn väljer själv var det vill spela dator och vara.Om inte föräldrarna är stenhårda VV.

Visst kan man låta barn välja. Min poäng är att det inte måste vara så. I vissa fall fungerar det inte för föräldrarna att ha det så och till syvende och sist är det föräldrarna som avgör.
  • Anonym (Vuxen)

Jag känner att barns behov går före vuxnas, Likställ inte dina behov med ett barns. Du ansvarar för ditt liv och dina val, föräldrarna ansvarar för barnens.

Flytta till eget boende och skaffa en ny kille du lever som särbo med (lättare byta sambo än förälder).

• Anonym (m)
    Anonym (Vuxen) skrev 2017-11-21 07:55:07 följande:

Jag känner att barns behov går före vuxnas, Likställ inte dina behov med ett barns. Du ansvarar för ditt liv och dina val, föräldrarna ansvarar för barnens.

Flytta till eget boende och skaffa en ny kille du lever som särbo med (lättare byta sambo än förälder).

Att sätta gränser är inte detsamma som att förbise barns behov.
  • Anonym (V)

Bonussonen har inte valt att ha skilda föräldrar. Jag tror att få vuxna skulle acceptera att tvingas bo varannan vecka i olika hem och dessutom att inte vara välkommen under "fel" vecka. 

Skärp dig TS! Vill du ha egentid, ordna ett annat boende.

• Påven Johanna II
    Anonym (B) skrev 2017-11-20 15:39:32 följande:
    Nä, förmodligen inte, men man blir störd av att ytterligare en person befinner sig i hemmet. Har kanske lust att onanera, gå naken eller sjunga högt - det kan man om man förväntar sig var ensam, men känns kanske inte helt bekvämt med en 12-åring i rummet bredvid.

Mina barn bor också varannan vecka och ändringar är helt ok om man kommit överens om det. Dock har barnen inte nyckel hem till mig den vecka de är hos sin pappa och tvärtom - detta för att minimera att man kommer och går som man vill.
    Så i princip är det omöjligt att ha ett sexliv om det finns barn eller ungdomar i bostaden? Eller är det friheten att kunna smeka sig på klitoris i vilket rum, möbel eller position som helst som är väsentlig och avgörande? Det är viktigt att ostörd få sitta på diskbänken med dildon inkörd i fittan?

En tolvåring kan man ju annars få låta veta att man ämnar gå och lägga sig och vila ett tag. 

Att inte ens få behålla sin nyckel medan barnen är hos sin andra förälder tycker jag personligen är lika sjukt varje gång jag läser om det. 
  • Anonym (Haga)
    Påven Johanna II skrev 2017-11-21 10:25:59 följande:

Så i princip är det omöjligt att ha ett sexliv om det finns barn eller ungdomar i bostaden? Eller är det friheten att kunna smeka sig på klitoris i vilket rum, möbel eller position som helst som är väsentlig och avgörande? Det är viktigt att ostörd få sitta på diskbänken med dildon inkörd i fittan?

En tolvåring kan man ju annars få låta veta att man ämnar gå och lägga sig och vila ett tag. 

Att inte ens få behålla sin nyckel medan barnen är hos sin andra förälder tycker jag personligen är lika sjukt varje gång jag läser om det. 

Du är alltid lika otrevlig du..

Det kanske finns skäl till att barnen inte får ha med nyckel till sin andra förälder. Sambons barn får inte ha nyckel hit på mammas vecka. När han fick det så drog han hit halva klassen och rensa kyl/frys, släppte ut innekatter vind för våg, stal pengar, godis, grisade ner. Så det fick bli slut med nyckel hit hos mamma.
  • Anonym (Förälder)

Självklart skall killen få vara så mycket han vill hos sin pappa.

För en tonårsson är pappa jätteviktig.

Svar på tråden Varannan vecka spårar ur!