Varannan vecka spårar ur!
Jag håller med om att man inte ska flytta ihop med någon som har svängdörrar om man själv inte är ok med det. Men jag vet också att man aldrig kan veta innan exakt hur man reagerar på en sådan sak. Jag var tidigare som du, som ansåg att det är enkom barnets föräldrar som bestämmer, nya partners får foga sig.
Sen blev jag den nya partnern. Den som inte fick rätt till ro i sitt eget hem. Som blev överkörd av föräldrarnas beslut. Som alltid kände sig utanför och oviktig. Jag kände alla känslostormar kring det faktum att han hade barn med en annan så det var aldrig bara två vuxna i förhållandet, alltid tre. (Konstigt nog har aldrig någon sambo till mammorna behövt foga sig hur som helst, där har det alltid varit s att det ska bokas i förtid med ändringar....) Jag valde att inte stanna.
Sedan dess har jag alltid varit väldigt tydlig mot nya partners. Har du barn varannan v är mitt behov att det ÄR varannan v och att det följs. Inget spring i tid och otid, inga oannonserade besök osv. För ja, för mig ÄR det att komma på besök om man kommer den v man bor hos sin mamma. Barnet har två hemma, men hemma är olika veckor. Akuta ändringar; Inget som helst problem! Planerade ändringar, inte heller ett problem. Komma och gå som man vill? STORT problem.
Annars lev ensam.