• pigan86

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hoppfullhet skrev 2018-05-07 20:44:53 följande:

Låter som slempropp tycker jag. Sen kan den börja släppa allt från inte alls till veckor före en förlossning, vilket jag tycker e synd. Hade varit skönt att få de som ett tecken på att de är på G inom kort. Har börjat släppa här med lite nämligen..

Har förstått att de inte är ett tecken på att själva förlossningen är pågång men känns ändå som att det går åt rätt håll iaf. Dem här sista dagarna har verkligen gått i snigelfart. Längtar så efter att förlossningen ska sätta igång. Känner mig så redo nu <3
  • pigan86
    kattnos skrev 2018-05-08 10:14:58 följande:

V 31 idag. Börjar känna mig stressad - vad behöver egentligen en nyfödd? Kollar igenom listor, skriver själv vad vi behöver köpa in, pratar med vänner som har barn.. det vi har köpt än så länge är lite kläder, beställt vagn, ska få spjälsäng av en vän och ska kolla på skötbord i morgon och beställt ett babynest. Sen lite småsaker som amningsinlägg och så. Vi har bokat in en resa till Ullared med ett par kompisar men det är först om en månad. När man går hemma känns det svårt att fokusera, jag stressar upp mig själv istället. Tänker - men om barnet skulle få för sig att komma alldeles för tidigt, då har vi i princip ingenting! Aaah! Inte för att jag har några känningar men ändå.. äsch, detta blev flummigt. Det är bara skönt när man får göra praktiska saker som gör att man kommer närmare att hemmet blir färdigt för en bebis <3

Ett babyskydd så ni får med er barnet hem från bb ifall ni har bil är väl kanske det viktigaste?? Sen lite kläder. Mer behövs inte den första tiden. Ett nyfött barn behöver egentligen inte så mkt, men förstår din känsla <3 Vi har valt att inte köpa allt för mkt då vi vill landa hemma och känna efter vad vi saknar o inte. Har hört att man oftast köper alldeles för mkt.
  • pigan86
    kattnos skrev 2018-05-08 16:46:39 följande:

Jo babyskydd ska vi givetvis fixa, ev hyr vi ett men vi har inte bestämt oss än. Nej och det har ju varit mitt tänk från början, att inte köpa för mycket för det går ju att komplettera sen med det man saknar men nu känns det nästan som att vi har varit för laid back istället så nu blir jag stressad.. Men men, det finns ju tid som sagt både före och efter :)

För några veckor sedan kände jag precis som du gör nu. Men det gav med sig efter att jag tvättar upp de babykläder vi hade och fick i lugn o ro bara sitta o tänka igenom allt. Läste mkt om förlossningen o första tiden hemma och nu är jag sjukt taggad för att föda istället. Oron finns till viss del kvar men längtan efter dagen D är så mkt större. Materiella saker kan man ta eftersom <3
  • pigan86
    andromedae skrev 2018-05-11 23:24:02 följande:

Vår pojke kom med urakut snitt pga allvarlig immunisering för snart fyra veckor sen, i graviditetsvecka 34. Han hade grav blodbrist och fick tillbringa sin första tid på neonatalen, men nu är vi hemma och utskrivna även från dagvården.

Vad skönt att allt gick bra trots omständigheterna <3 Hoppas ni mår bra allihop nu och kan njuta av tiden tillsammans. Kramar
  • pigan86
    Hoppfullhet skrev 2018-05-15 06:39:55 följande:

Inatt kom äntligen vår älskade lilla tjej till oss, BF+5, o alldeles alldeles underbar <3

Åhh vad roligt, ett stort grattis till hela familjen <3 Hoppas att allt gick bra och att ni mår toppen. Kramar i massor
  • pigan86

Har haft förvärkar till och från i princip hela dagen och sammandragningar som gjort magen hårt som en basketboll. Än är det dagar fram beräknat bf men jag hoppas bejbisen börjar göra sig redo för utfärd <3

Hur mår ni andra som närmar er?

• pigan86
    Nube skrev 2018-05-16 22:03:19 följande:

Hur har det varit idag?

Gårdagen var rätt lik tisdagen fast aningens lugnarna. Känns som att det fortfarande är en bit kvar till jag får träffa min bejbis, tror inte jag hade orkat med.en förlossning just nu. Sover i princip ingenting på nätterna, vaknar titt som tätt o har sedan svårt att hitta en skön ställning att ligga på. Hoff.
  • pigan86
    Nube skrev 2018-05-17 07:00:10 följande:

Jag sover också jättedåligt, svårt att somna och sedan vaknar jag flera gånger och hoppas att det är morgon så att jag kan gå upp även om jag egentligen vill sova. Jobbigt. Jag hade mensvärk i natt typ vid fyra men lyckades därefter sova typ en timme. Och nu ska jag jobba men först ska jag till MVC för kontroll. Hoppas du kan vila under dagen!

Hur länge till har du tänkt jobba, har du bestämt?

Jag jobbade sista dagen 27/4 just pga att jag inte sover om nätterna, mitt jobb kräver att huvudet är med men mitt huvud var på helt fel ställe.

Vila under dagen har jag som tur är inga problem med, sover upp till 2 timmar varje gång jag nickar till. Kan vara allt från sittandes i solstolen (i skuggan såklart) eller inne på soffan eller sängen. Förstår inte varför just nätterna ska vara så jobbiga. Min värk i rygg, häfter o ljumskar blir också mer påtaglig nattetid :(
  • pigan86
    Nube skrev 2018-05-17 09:12:16 följande:

Jag jobbar två dagar till så inte så långt kvar nu! Men det ska bli skönt med ledighet även om det funkar helt ok att jobba med. Har ganska flexibelt jobb, kan flexa ut tidigt om det behövs och jobba hemifrån så då kan jag vila lite vid lunchen och så. Men visst längtar jag att vara helt ledig!

Jag kan också sova oå dagarna eller efter jobbet/tidig kväll. Då har jag inga problem men nätterna är också problem för mig. Konstigt. MVC besöket gick bra, magen hade växt 1 cm sedan sist och alla värden var bra. Skönt.

Okej vad skönt att du kan styra så över ditt arbete, det underlättar säkert mkt.

Nackdelen med att vara helt ledig från jobb är att tiden går så sakta, iaf för mig. Blir så rastlös trots min trötthet, vill så mkt men orkar ingenting. Nu är iaf huset städat och allt klart inför bejbisens ankomst. Min sambo har vart ledig i 2 veckor och går tillbaka till jobbet på måndag. Men sen när barnet kommer tar han ut 10 dagar och sedan går han på semester vid midsommar. Så otroligt skönt att vi kan vara hemma tillsammans den första tiden.

Toppen att mvc besöket gick bra o skönt att magen växer. Jag ska dit på tisdag och att jag upplever att magen sjunkit och nu är mer ivägen :D

Har "bara" gått upp 10kg så magen har varit liten och behändig trots att jag legat normalt på kurvan. Men gick ner nästan 6kg i början pga illamående och äckelkänsla för mat, levde på drickyoghurt, vatten och frukt i nästan 2 månader, de var det enda jag lyckades behålla.
  • pigan86
    Nube skrev 2018-05-17 22:13:28 följande:

Ja, dagarna går fort på jobbet och man har lite annat att tänka på.

Jag upplever också att magen har sjunkit nu och den hade bara växt 1 cm sedan förra besöket för två veckor sedan jämfört med 2 cm per två veckor tidigare. Jag har också haft liten mage och har legat precis under nedersta kurvan hela tiden. Därför fick jag gå på extra ultraljud för att se hur bebisen växer men allt var bra.

Idag hade jag ganska mycket mensvärk efter jobbet men det försvann när jag vilade lite. Mycket spännande!

Åhh ja det är verkligen spännande, var enda ny upplevelse är magisk även fast de kan göra lite små ont ibland :)

Hade så gärna spolat fram dagarna så vi får träffa bejbisen, vill känna rörelserna utanför min kropp nu och inte innanför <3
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017