Nube skrev 2018-02-14 07:14:12 följande:
Jag gick in i v 25 igår och känner också bebisen varje dag, mycket spännande. Jag började äta järn för en vecka sedan och känner mig lite piggare och har lättare att vakna upp på morgonen.
Har ni börjar köpa saker för bebisen? Jag har börjat kolla lite på barnvagnar och bilbarnstolar och sängar.. vilken djungel av grejer haha! Vi tänkte köpa det mesta begagnad.
Jag är precis som dig i vecka 25. Vi har köpt babyskydd och en kombivagn. Sen har vi/bejbisen fått en skötväska, lite kläder och en säng. Mer än de har vi inte, tanken var att planera in en ikea trip men just nu ligger den planen på is. Är så begränsad pga foglossningar så min kropp säger helt enkelt nej. Alla bejbisens saker ligger dock nerpackat i kartongerna än. Vi köpte allt nytt just pga säkerheten, ett babyskydd ska ju inte ha passerad datum osv och sen vill man ju inte riskera att köpa en stol som varit med i en krock eller annat våld. Så de rekommenderar jag iaf att du köper nytt. Vi valde att köpa allt nytt pga att vi inte har något att ärva av bekanta och jag bor på ett ställe där de är svårt att få tag på begagnat om man inte är villig att åka långt, då är de mer praktiskt att beställa hem :)
Men de är en djungel verkligen. Finns hur mkt som helst och hur många olika märken som helst att välja på. Vi har frågat oss runt bland familj och vänner om råd innan, vad man ska tänka på osv.