• pigan86

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

kvillis skrev 2017-11-10 22:40:50 följande:

Hej! Igår hade jag testdag och det visade positivt gravid +3 stod det vilken lycka.

Men nu är jag så orolig. I tisdags fick jag en liten blödning sen försvann den och jag plussade igår torsdag. Idag kom en liten blödning igen och nu kommer lite brunt bara. Jag har inte ont i magen något.

Vad tror ni är det kört? När jag kan göra ett nytt gravtest?

Det var samma för mig, eller jag små blödde till och från - från insättningen fram till jag var i vecka 7. För mig berodde de på sköra slemhinnor och lutinus. Men ring till din ivfklinik om du är orolig, min klinik hjälper mig otroligt mkt och rädslan för småblödningar försvann. Det är tydligen rätt vanligt att lutinus retar slemhinnorna i underlivet. Kram och lycka till
  • pigan86
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-14 17:47:31 följande:

Hej! Tack för omtanken :) Jadu, började blöda tidigt i torsdags morse. I söndags mellan 14-17 hade jag olidligt ont och inga värktabletter hjälpte, citodon hjälpte föga. Sedan kom en stor klump ut, Hinnsäcken. Efter det släppte kramperna och allt kändes helt ok. Trodde det var över. Men igår började jag må lite sämre igen och vaknar på nätterna med smärta. Fick komma på gyn idag och det var alldeles för mkt slemhinna kvar och är inne på sjätte blödningsdagen. Resultatet blev att jag blev hemskickad med cytotec som jag tog för 4,5 timme sedan. Mer ont och blöder mer nu då jag hoppas verkligen att detta ger bra resultat nu så jag slipper skrapas. Känner mig uppgiven och trött efter all smärta men snart är det över hoppas jag.

Hur mår du själv? Skönt att allt flyter på som det ska :) ni som det går bra för ger mig hopp inför framtiden. Kram

Hoppas du slipper smärtan snart <3

Så tråkigt att det inte gick vägen för dig/er :(

Kram och krya på dig
  • pigan86
    royce skrev 2017-11-14 16:12:09 följande:

Hej! Grattis till alla plus!

Vi har gjort vår 1:a ET 1 november med ett tvådagars embryo. Testdag måndag 20/11 men jag tjuvtestade igår med ett P-early som var positivt! Är nu lite nervös att jag testat för tidigt, med tanke på otrivellesprutan. Men tänkte testa på lördag 18:e igen (2 dagar före TD), så vi hinner smälta resultatet innan arbetsveckan sätter igång igen.

Hur gör ni som plussar med progesteronvaggisarna?

Jag tar lutinus 3ggr/dag. Den sista kartongen öppnade jag idag och det räcker ju bara t.o.m. TD. Har ni fått rådet att sluta tvärt med vaggisarna eller ska ni fortsätta?

Vågar mig också på ett grattis och håller tummarna även för er. Kram och ett stort lycka till <3
  • pigan86
    Hoppfullhet skrev 2017-11-17 12:04:13 följande:

Var på inskrivning hos barnmorskan idag. Är i v 15+0. Ville att vi skulle få höra hjärtat. Hon var först lite osäker om hon ville lyssna för hon mena ifall hon inte kunde höra och även om så var hon "rädd" för att jag blev orolig direkt igen. Förklarade att jag skulle ju orolig i vilket fall som helst men att om jag fick höra hjärtljud trots att i princip alls symtom är borta (även tröttheten) skulle jag veta att det i sig inte betydde ngt negativt. Inte just nu iaf. Så hon gick med på det o efter en liten stunds letande hitta hon dom o de ticka på fint. Då kom de en tår eller 20.. Nästa milstolpe, RUL 11/12. Hoppas man får hinna känna bebis röra sig innan dess.

Har också varit på inskrivning idag. Inga blodprover kundes dock ta är så sjukt svårstucken och efter 4e försöket gav hon upp. Ska till labb så dem ska försöka sticka mig. Är väldigt svårstucken och otroligt nålrädd - absolut värsta kombon. Önskar att vi hade fått höra bejbisen då min oro är stor men hon tyckte vi skulle avvakta då hon ansåg att min symtom är så pass påtagliga att kroppen inte kan ljuga så pass mkt. Vi ska på RUL efter nyår först o de känns så långt borta. Men ska försöka njuta av min svullna mage och alla jobbiga symtom. Ungefär när kan man börja känna bejbisen röra sig? Är i vecka 13 och tycker ibland att de "buffar" till inne i magen men de kanske bara är inbillning?
  • pigan86
    Hoppfullhet skrev 2017-11-18 07:21:44 följande:

Oron e så jobbig, att man liksom inte bara kan få njuta av att vara gravid. Trist med blodproverna :(, hoppas ngn skicklig lyckas på lab. Eg lyssnar dom ju först efter v 20 men de e ju nu man behöver bekräftelsen, då har man troligen börjat känna ngt. Jag tror att jag kände min dotter strax efter RUL som va i v 18. Först det här fladdret sen mer o mer. Nu är jag i v 16 o har inbillat mig nån gång att jag känns de fladdret men kan likväl vara tarmarna. Man kan som omföderska kunna börja känna nu i v 16. Så vi får se. Min syster kände sin 1:a typ vid RUL, 2:an i v 16 o 3:an redan i v 14. Så lite olika är det klart.

Jag känner precis samma. När jag ska göra RUL är jag i vecka 20-21. Hade gärna gjort de före men de är jul o nyår därimellan så får göra de först efter årsskiftet. Men som du sa så är de nu man behöver få bekräftelse, nu man behöver få känna lite hopp.
  • pigan86

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Andromedae 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

BettyBoop81, 16/8

Pigan86, 1/7

• pigan86

Har fått tid för RUL nu. Trodde jag skulle behöva vänta till efter helgerna men det fanns en enda ledig tid detta år så självklart tackade jag JA till den tiden, 29/12 <3 Är idag i vecka 15+6 och det känns som att min svullna mage blivit mindre?! + att lite andra symtom avtagit, gissar att jag kanske befinner mig i "spökveckorna" nu. Men är såklart lite orolig ändå samtidigt som de är skönt att slippa illamåendet som tidigare funnits där. Ni som är i ungefärlig tid som mig, hur mår ni och hur känner ni av eran graviditet? Detta är första gången jag plussat så är lite nojig att de jag känner är inbillning.

• pigan86
    Nube skrev 2017-12-15 23:30:10 följande:

Skönt att ni fick tid för RUL innan ny år. Vi ska dit i januari. Jag är i v 15+3 nu så vi ligger väldigt nära.. men är din BF verkligen rätt då, den 1/7 eller ska det vara 1/6? Jag känner inte så mkt heller men min mage är definitivt större o jag har använt graviditetsjean sedan en vecka tillbaka. Snart kommer jag inte kunna dölja magen längre. Annars är jag väldigt trött emellanåt.

Oj måste ha skrivit fel, mitt bf är såklart 1/6 och inte 1/7 som jag råkat skriva.
  • pigan86
    ijo skrev 2017-12-16 16:19:03 följande:

BF 2018

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Pigan86 1/6

Andromedae 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall 30/7

BettyBoop81, 16/8

Znickers 21/8

Råkade skriva fel. Min beräknade bf är 1/6 och inte 1/7 som jag tydligen råkat skriva tidigare. Skyller på hormoner och tjocka fingrar ;)
  • pigan86

Tack alla som delat med sig av sina upplevelser <3

Jag är inte den som skriver så mkt här men läser någon gång varje vecka. Har under helgen haft ihållande huvudvärk så har legat däckat hela gårdagen. Min brist på matsug och trötthet gör att min energi lätt rinner av mig och mina dagar spenderas framför tvn o netflix.

Hoppas ni alla får en mysig jul och ett gott nytt år <3

Nästa år är vårat år!

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017